Aeroportul Timişoara are cea mai bună infrastructură din țară, după București

Aeroportul Timişoara are cea mai bună infrastructură din țară, după București

1
DISTRIBUIȚI

aeroport timisoara terminal 1

Autoritatea Aeronautică Civilă Română a încheiat săptămâna trecută auditul de certificare după finalizarea reparațiilor la pista de decolare-aterizare, căile de rulare, platformă, dar şi balizaj și a stabilit că Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia îndeplineşte toate condiţiile de siguranţa în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, la un nivel de performanţă tehnică superioară. După reparații și dotări, principala aerogară din vestul țării este a doua cea mai bine dotată din țară.

Aeroportul timișorean are o lungime a pistei de 3.500 de metri şi o lăţime de 45 de metri, fiind singurul aeroport regional dotat cu echipamente de radionavigaţie (ILS) de cea mai înaltă categorie (a III-a), pe ambele direcţii. Din acestă categorie mai face parte doar Aeroportul Internaţional Henri Coandă  din Bucureşti. Tot după Bucureşti, aeroportul ”Traian Vuia” e al doilea din țară în ceea ce priveşte numărul de căi de rulare care fac legătura între pistă şi platforma de parcare-staţionare  a aeronavelor (trei), şi poziţiile de parcare (26), ceea ce scurtează timpii de ocupare a pistei şi permite staţionarea simultană a unui număr relativ mare de aeronave.


”Am reuşit într-un timp record, cu o bună organizare, să realizăm lucrările de reparaţii curente ale pistei de aterizare şi decolare, dar şi refacerea sistemului de balizaj luminos, cu o minimă întrerupere de timp a operaţiunilor de zbor ( șapte zile). (…) Auditul realizat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română a confirmat nu doar importanţa celui mai mare aeroport regional din ţară (din punct de vedere al infrastructurii zonei Airside), dar şi faptul că îndeplinim condiţiile de siguranţă impuse de reglementările internaţionale, la standarde tehnice şi operaţionale ridicate”, spune directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Dan Idolu .

Reparații-record, mai ieftine decât suma preconizată inițial

Lucrările de reparaţii curente ale pistei în ultimul an au costat  peste 11 milioane de lei. Suma e cu aproape 730.000 de lei mai mică decât valoarea contractată iniţial în urma licitaţiei publice. Reparaţiile au fost efectuate în două etape, prima din toamna anului trecut până în ianuarie anul acesta,  iar a doua, vara aceasta, când în paralel au avut loc și lucrări la sistemul de balizaj. În aceeaşi perioadă s-a modernizat postul de transformare prin care se asigură electroalimentarea sistemului de balizaj, care a costat peste 385 de mii de lei. Totodată s-au realizat şi lucrările de curaţare/decolmatare a canalelor subterane din zona pistei, în valoare de 44.000 lei.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.