Primăria Timişoara vrea să reabiliteze tramvaiele-hârburi cu 19 milioane de euro. Vezi...

Primăria Timişoara vrea să reabiliteze tramvaiele-hârburi cu 19 milioane de euro. Vezi în ce condiții

6
DISTRIBUIȚI

accident tramvai

Una din promisiunile făcute de Nicolae Robu în campania electorală, pentru primele şase luni de mandat, a fost „reducerea timpului pierdut de cetăţeni în aşteptarea mijloacelor de transport în comun, prin îmbunătăţirea frecvenţei de circulaţie a acestora”.

În cele din urmă, primarul Nicolae Robu a decis că oraşul nu are bani pentru tramvaie noi şi înlocuirea vechiturilor aflate în circulaţie nu reprezintă o prioritate, deşi puțini timișoreni mai sunt mulțumiți de felul în care acestea circulă. După ce a oscilat între achiziţionarea unor tramvaie folosite şi recondiţionarea celor aflate în circulaţie, în final a optat pentru cea de-a doua soluţie, iar creditul de 50 de milioane de euro prevăzut pentru achiziţia de tramvaie noi a dobândit o altă destinaţie.

În momentul de faţă, RATT dispune de un parc de 60 de tramvaie, din care, după spusele angajaţilor regiei, aproximativ 40-50 se află simultan în circulaţie, dar frecvenţa cu care acestea circulă lasă extrem de mult de dorit. După estimările făcute de Robu astă-vară, când se afla pe plajă la Mamaia, ar fi necesare aproximativ 30 de tramvaie noi pentru a se îmbunătăţi graficul de circulaţie, în timp ce reabilitarea unui tramvai vechi ar costa aproximativ 300.000 de euro. Potrivit anunţului de licitaţie publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), pentru reparaţiile necesare sunt estimate costuri mult mai mari.

Valoarea estimată a contractului, care va avea o durată de patru ani, este de 85.800.000 de lei (puţin peste 19 milioane de euro) pentru repararea a 30 de tramvaie, ceea ce înseamnă peste 600.000 de euro pentru fiecare tramvai.


Numărul tramvaielor reparate va fi însă condiţionat de banii existenţi la buget, finanţarea reparaţiilor urmând a fi făcută din fonduri bugetare. Contractul-cadru va fi subîmpărţit în patru contracte subsecvente, cu durata de un an. În primii doi ani, acestea vor avea o valoare de 20.020.000 lei şi prevăd „minim un serviciu de reparaţie generală şi maxim şapte”, iar pentru următorii doi ani valoarea fiecărui contract va fi de 22.880.000 lei pentru minim un serviciu de reparaţie şi maxim opt, în funcţie de sumele disponibile de la buget. Nu sunt prevăzute sume pentru „cheltuieli diverse şi neprevăzute” şi pentru „servicii de recondiţionare a materialului rulant”.

Ce rămâne din vechituri

Din tramvaiele vechi se va păstra şasiul şi boghiurile, care au un termen de garanţie de câteva zeci de ani şi va fi refăcută caroseria, cadrul boghiului, întreg interiorul, care va fi dotat cu încălzire, climatizare şi camere video, aparatul de rulare, instalaţiile şi subansamblele auxiliare. Licitaţia va fi una internaţională şi ofertantul câştigător va stabili unde vor fi făcute reparaţiile, acestea putând fi efectuate şi în alte ţări. Deschiderea ofertelor pentru repararea tramvaielor scoase din circulaţie cu mulţi ani în urmă de oraşele occidentale care le-au donat celor din România va avea loc în 16 ianuarie 2014 iar firma câştigătoare va avea sarcina „de prestare a serviciului de reparaţie generală cu reconstrucţie şi modernizare a vagoanelor de tramvai GT4”.

Tramvaiele Imperio, realizate la Astra Arad în colaborare cu firma Siemens costă aproximativ 1,7 milioane euro bucata, dar pe piaţa externă tramvaie noi pot fi achiziţionate şi mai ieftin, preţul de pornire al acestora fiind de aproximativ 1,3-1,4 milioane euro.

 

 

6 COMENTARII

  1. domnule primar, poate ca consilierii nu ti-au spus sau nu ai fost atent ce spun:

    CEL mai IMPORTANT aspect la un tramvai este PODEAUA JOASA. de ce? pt confortul pensionarilor? nu. pt ca asigura micsorarea duratei de timp in care pasagerii urca si coboara, acest lucru creste viteza medie fara ca tramvaiul sa mearga mai repede, acelasi tramvai asigura transportul mai multor persoane intr-un interval de timp, astfel mai putine tramvaie cu podea joasa pot sa asigure transportul aceluiasi numar de pasageri ca mai multe tramvaie cu podea inalta. adica eficienta,

    ps nu am cont pe cartea cu moace ca sa comunic cu tine cool.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.