Cămin SRL: povestea micilor afaceriști cu carnet de student, care mișcă „piața”...

Cămin SRL: povestea micilor afaceriști cu carnet de student, care mișcă „piața” din Complex FOTO

0
DISTRIBUIȚI

camin

Zeci de studenți din Timișoara și-au transformat pasiunile mici afaceri care se dovedesc a fi surse de profit cu investiții minime. Vând produse handmade, de la papioane la eșarfe și genți, machiază, aplică unghii cu gel sau chiar tund. Toată această „piață” tânără se naște în cămin, iar micii afaceriști cu carnete de studenți au creat deja o tradiție pentru Complexul Studențesc. Generațiile se schimbă, însă „economia de cămin” rămâne și naște noi și noi descurcăreți. Și se mai păstrează un obicei: prețurile mici.

Magda Florea este studentă la două facultăți din Timișoara. Acum doi ani, curiozitatea a făcut-o să urmeze un curs de aplicare a unghiilor false. Cu timpul, și-a cumpărat materialele necesare fără să se gândească prea mult că și-ar putea dezvolta o mică afacere din asta. ”M-am gândit să fac cursul pentru mine, dar după ce l-am terminat le-am pus unghii prietenelor mele și din vorba în vorbă numărul clienților a crescut”, povestește Magda. La început avea trei, patru cliente pe lună, iar acum are opt pe săptămână. Prețul variază în funcție de tipul pe unghii pe care clienta și-l dorește. 30 de lei pentru unghiile cu gel, respectiv 40 pentru cele cu tips, cu mult mai puțin decât ar plăti tinerele la saloanele din oraș. ”Am multe cliente fidele și de toate vârstele. Este o diferență foarte mare în ceea ce privește modelul dorit. Tinerele vor unghii simple, care să nu iasă așa tare în evidență, pe când femeile mai în varstă vor unghii pompoase, colorate, cu multe pietricele sau sclipici. Chiar dacă sunt ocupată cu facultățile, îmi place mult ce fac și nu strică să câștig un ban în plus”, mai spune Magda.

O altă studentă din Timișoara, Andreea Dedea, și-a găsit pasiunea pentru machiaj. Singurul curs pe care l-a făcut sunt tutorialele de pe Internet. Dacă la început avea câteva produse cosmetice, cu timpul a ajuns să investească mult în trusa de machiaj. ”Îmi plac culorile și sunt creativă. Am o pasiune pentru machiajul de scenă, intens, îndrăzneț. Chiar dacă sunt la început de drum, am aproximativ 15 cliente pe lună. Prețul unui machiaj ajunge și la 100 de lei, dar vreau ca din ianuarie să machiez, timp de două luni, fără să cer bani. În acest fel devin cunoscută și acumulez experiență. Urmează să îmi achiziționez mai multe produse, să îmi deschid o pagină oficială și sper ca pe viitor să fac meserie din asta”, mărturisește Andreea. Le sfătuiește pe tinere să poarte un machiaj cât mai natural ziua, pentru că îngrijirea pielii e foarte importantă, și să evite produsele ieftine, de proastă calitate, deoarece afectează tenul.

”Fabrica” de papioane handmade

Sebastian Roncea, student în anul II la grafică și model la o agenție din Cluj, are o pasiune pentru produsele handmade.


Crede că au două caracteristici atractive: sunt mai ieftine și sunt unicat. Pentru el, totul a început cu un papion primit cadou. ”Am primit un papion cadou și l-am desfăcut. După aceea mi-am făcut mie unul. Am început să fac papioane, am continuat cu brățări, eșarfe și am ajuns să fac genți sau carnețele din hârtie manuală. Totul, într-un an și jumătate”, spune artistul. Cu papioanele a avut succes, pentru că a vândut în multe orașe din țară, în America sau Anglia. Prețurile variază în funcție de model. ”Un papion simplu e 30 de lei, dublu e 35, iar cel cu accesoriu, 40. Dacă clientul dorește un papion cu batistă, adaug la preț încă 10 lei. Eșarfele le vând cu 50 sau 70 de lei, iar brățările, cu 20”. Îi ia cam 40 de minute să facă un papion, dar o brățară o poate confecționa și în cinci minute. Consideră că e talentat, iar succesul pe care îl are cu papioanele îl motivează să își deschidă o afacere și atunci când se va „face mare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.