Previziuni IT&C pentru 2014

Previziuni IT&C pentru 2014

0
DISTRIBUIȚI

mobil

Dacă anul 2013, aşa cum spuneam în articolul din decembrie 2012, a fost un an al tabletelor, al rețelelor sociale, 2014 va fi un an al internetului și al mobilității. Tendințele pieței mobile s-au văzut încă din partea a doua a lui 2013, din ce în ce mai multe site-uri atrăgând trafic de pe device-uri mobile; în 2014, procentul de accesări de pe un dispozitiv mobil va crește, aducând în medie 20-25% din numărul de vizitatori ai unui site.

Piața aplicațiilor de mobil va ajunge la maturitate în 2014, oferind soluții calitative (jocuri, aplicații fără bug-uri) bazate de tehnologia cloud. Dezvoltatorii de conținut web vor începe să producă serios soluții și pentru piața românească, iar românii, în ciuda opoziției inițiale, vor începe din 2014 să cumpere software online – indiferent dacă vorbim de un joc pentru copii sau de o aplicație de 3-10 lei, utilizatorul de mobil va scoate bani din buzunar pentru a plăti software.

2014 va fi anul în care site-urile web se vor adapta utilizatorului: vor dispărea încet slide-urile și flash-urile, locul lor fiind luate de un design aerisit. Responsive design va fi cuvântul magic în acest domeniu, varietatea dispozitivelor mobile și a dimensiunilor acestora aduc cu ele trecerea de la grila fixă (lațimea site-ului de 950-1080px) la un design și o grilă mobilă, adaptabilă în funcție de dimensiunea ecranului utilizatorului.

Youtube.com a devenit lider incontestabil al conținutului video în 2013, iar pentru 2014 publicitatea video pe internet va depăși pentru prima oară publicitatea de la tv.


Televizoarele SMART si filmele Ultra HD vor deveni, în a doua parte a anului viitor, cuvintele magice după care se vor ghida cumpărătorii atunci cand vor intra în magazine precum MegaImage sau Altex.

Device-urile smart (și aici includ și Google Glass) vor revendica în 2014 un procent destul de mare din piața gadget-urilor IT: ceasuri inteligente conectate la internet, mașini conectate la cloud sau frigidere inteligente vor fi trendsetter pentru piața.

Pentru branduri, 2014 va fi un an extrem de prost din punct de vedere al loialității clienților, Google, Microsoft sau Apple nereușind să creeze un ecosistem în viața personală a utilizatorilor (exemplu de ecosistem: telefon Apple, tv Apple, desktop Apple, player Apple). Magazinele de retail în schimb vor ajunge să înteleagă mai bine ce înseamnă loialitatea, ajungând și în România să ofere clienților fideli prețuri preferențiale și produse personalizate.

2014 va fi un an bun și pentru imprimantele 3D care vor reuși sa ajungă în mainstream la sfărșitul anului; nu va trebui neapărat să tipărim o armă, dar pot fi folosite la diverse task-uri, de la tipărirea de obiecte 3D până la cea de vestimentație.

Social Media? Va fi mai prezentă ca oricând în viața românilor, începând să genereze venituri. Facebook nu va dispărea în 2014, devenind cel mai important loc de întâlnire pentru România. Google+ va căpăta din ce în ce mai multă importanță în marketing și SEO, rămânând însă aproape necunoscut utilizatorului de rând. Twitter va rămâne doar o chestie importantă dincolo, aici având doar un rol consultativ când vorbim de social media. Microsoft, cu toate eforturile susținute va rămâne nesemnificativ în social media, iar Yahoo va afla în 2014 că nu poți să cari o căruța de mere într-un coșuleț, încercând să aducă înapoi clienții de pe platforma de email. Youtube va rămâne in 2014 cea mai importantă platformă pentru conținut video, fără rival pe UGC (user generated content) și principala platformă de cloud pentru website-urile care folosesc video.

Hulu și Netflix vor fi pentru primul an, dincolo de ocean, rivali de temut pentru rețele clasice de televiziune precum ABC, FOX, HBO, CBS sau CW, aducând în 2014 o schimbare în modul de furnizare a conținutului și forțând adaptarea marilor furnizori la epoca internetului. Netflix a început încă de anul trecut să producă și conținut video (vezi succesul reputat de House of Cards), iar pentru 2014 anunță alte trei seriale majore produse in-house.

Voi ce părere aveți ?

Foto: flickr.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.