Șefii Universității de Vest, supărați că Primăria Timișoara i-a „sărit” când a...

Șefii Universității de Vest, supărați că Primăria Timișoara i-a „sărit” când a făcut campania de promovare pentru capitală culturală europeană UPDATE 2 Ce spune ATCC

2
DISTRIBUIȚI

pirtea

Primăria Timișoara a plătit o firmă de publicitate privată cu 27.000 de euro ca să realizeze campania de promovare a orașului la titlul de Capitală Culturală Europeană, deși reprezentanții UVT s-au oferit să o realizeze gratuit. Rectorul Universității de Vest a rămas “puțin uimit” când a văzut că s-a lansat campania de promovare a Timișoarei pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021, iar specialiștii din instituția pe care o conduce nu au fost consultați. Deși Universitatea de Vest este membră a Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană și plătește o contribuție anuală de 10.000 de lei, reprezentanții Primăriei i-au ignorat complet pe specialiștii care lucrează în cadrul Facultății de Arte și Design și au apelat la o firmă privată din oraș, X3, ca să realizeze materialele campaniei.

Marilen Pirtea a afirmat, astăzi, supărat că ar fi trebuit chiar organizat un concurs, în urma căruia să fie ales cel mai bun proiect de promovare al Timișoarei. “Universitatea de Vest își dorește să se implice mai mult în Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană, dar, deocamdată, am fost solicitați de autoritățile locale doar să realizăm un studiu, pe care l-am făcut cu mare profesionalism. Dar cred că Universitatea de Vest poate mai mult, mai ales pe partea de design și grafică a acestei campanii prin specialiștii pe care-i avem la Facultatea de Arte și Design. Este un proiect extrem de important care nu trebuie lăsat pe mâna amatorilor”, a precizat Marilen Pirtea.

Vică Adorian, decanul Facultății de Arte și Design, a dat de înțeles că este nemulțumit de modul în care a fost realizată campania de promovare a Timișoarei, dar nu a dorit să facă nicio critică. Profesorul universitar a adăugat că “ne declarăm deschiși pentru a promova imaginea Timișoarei, considerând, în primul rând, că este o datorie de onoare.


Suntem cea mai puternică firmă de publicitate din vestul țării, avem 13 specialiști, plus peste 200 de studenți. Nu vreau să comentez cum arată această campanie și nici clipul de promovare a Timișoarei, doar venim cu o ofertă către autoritățile locale, suntem dispuși să refacem aceste materiale”.

UPDATE 1 După declarațiile belicoase ale rectorului UVT, răspunsul primarului Nicolae Robu la întrebarea „între dumneavoastră și rectorul Univesității de Vest din Timișoara există sau nu un conflict?” a fost simplu. „Subiectul nu se află pe ordinea de zi a conferinței de astăzi”. Replica edilului şef Nicolae Robu faţă de afirmaţiile rectorului Universităţii de Vest din Timişoara Marilen Pirtea a fost una dură. “Pe mine mă surprinde că domnul rector după întâlnirile cu dumnevoastră îmi dă sms-uri și spune că nu a spus ce îmi spuneți mie. Dacă chiar a spus așa ceva, eu îi spun așa că lumea nu se termină la granița cunoașterii domniei sale”. Edilul-șef a menționat că el a făcut un apel deschis către toți timișorenii care doresc să se implice în proiect și că nu era nevoie să invite în mod special pe cineva. „Nu este proiectul lui Robu să îl fac eu și să îl dau mai departe ca să îl realizeze un specialist sau altul, să contribuie toți”. Cât despre suma de 27.000 de euro cheltuită pe materiale, Robu își declină responsabilitatea și spune că este problema Simonei Neumann, directoarea Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană, pe cine angajează pentru a face campania.

UPDATE 2 Preşedintele Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală Simona Neumann a trimis un comunicat de presă ca reacţie la cele apărute astăzi în presă. ” Pentru activitățile premergătoare elaborării dosarului de candidatură a Timișoarei pentru titlul Capitală Culturală Europeană în 2021 au fost invitați și solicitați să se implice membrii Asociației, precum și alte entități care, din analizele făcute, au calitatea de parte interesată pentru acest proiect. Așadar, reprezentanți din universități, din rândul autorităților, ai mediului de afaceri, ai mediului cultural, jurnaliști fac parte din grupurile de lucru implicate în elaborarea dosarului de candidatură, iar numărul acestora va crește”, se arată în comunicat. Niciunde în documentul ajuns la presă nu scrie cea mai important informaţie – de ce s-au plătit bani dacă dosarul putea să fie elaborat fără bani de specialiştii UVT.

2 COMENTARII

  1. Pentru ca serviciile, studiile mai laborioase nu le face nimeni gratuit. Si Universitatea de Vest a fost platita pentru serviciul efectuat, si anume Studiul sociologic privind impactul public al candidaturii Timisoarei pentru titlul de capitala culturala europeana mai exact cu 19.000 de lei pentru 3 saptamani de lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.