Concursul studențesc de idei “ECO-logic este și Comunicațional”, ce a avut ca temă continuarea campaniei de conștientizare a importanței colectării selective a deșeurilor, și-a desemnat, ieri, câștigătorii, la Timișoara.
Aproximativ 30 de idei de proiect au fost înscrise în concursul organizat de Universitatea Politehnica din Timișoara, studenții de la Facultatea de Științe ale Comunicării și-au imaginat o campanie legată de colectarea selectivă. Tinerii au dat dovadă de multă creativitate și au realizat proiecte deosebit de interesante. De la automate care să răsplătească depunerea deșeurile reciclabile, la concursuri pe Facebook, pubele în culori fosforescente, coșuri cântătoare, mascote din deșeuri reciclabile, realizarea unor biciclete speciale din deșeuri metalice sau implementarea unor cartele de reciclare, toate au dovedit originalitate și spirit de organizare.
După centralizarea rezultatelor, pe primul loc s-a situat proiectul “Colectez și câștig”, care prevede crearea unei pagini de Facebook cu un joc. Participanții la joc își pot alege unul dintre cele trei personaje, care va trebui sa arunce deșeuri reciclabile în coșurile corespunzătoare fiecărui tip de deșeu, primind în schimb bani de aur, evident virtuali.
Realizatorii proiectului cred că astfel pentru studenti rutina de a colecta selectiv deșeurile va deveni o obișnuință ușor de transpus în viața reală.
Pe locul doi s-a clasat “Cartela ecologică”. Încă de la cazarea în cămine, studentții ar urma să primească o cartelă electronică pe care sa o folosească ori de câte ori aruncă deșeuri reciclabile la coșurile de gunoi special amplasate în campus, urmând ca pentru fiecare deșeu aruncat corespunzător să primească puncte pe cartel, fiind recompensați cu bonuri valorice de partenerii proiectului.
Proiectul clasat pe locul trei se intitulează “Pentru că e logic, eco-logic” și prevede implicarea ligilor studentești în implementarea strategiei de colectare selectivă a deșeurilor, alături de concepte precum patrula de reciclare sau coșul care cântă – acesta din urmă oferind o melodie fiecărui student care aruncă deșeurile reciclabile la locul potrivit. Câștigătorii au primit premii din partea Retim.
“Dorim să facem împreuna cu Liga Studenților, alături de toate universitățile care au studenți cazați în Complexul Studentesc o acțiune majoră în ceea ce privește conștientizarea și participarea directă a studenților și a celor care vin în vizită la ei la campaniile noastre de colectare selectivă, campanii care sunt lansate de mulți ani și în care RETIM deține, la ora actuală, un rol primordial și un loc fruntaș în țară”, a declarat Gheorghe Para, director general marketing economic Retim.