Timişoara AGRAMATĂ. Cum stâlcesc limba română însemnele rutiere din oraş

Timişoara AGRAMATĂ. Cum stâlcesc limba română însemnele rutiere din oraş

2
DISTRIBUIȚI

TIMISOARA AGRAMATA 01

Reprezentanții companiei care are monopolul însemnelor rutiere pentru Timișoara până în 2018 dau dovadă de o crasă necunoaștere a limbii române. Multe din semnele stradale montate sunt pur și simplu agramate. Numai în fața Prefecturii Timiș, bulevardul este denumit eronat al ”Revoluței” din 1989, iar parcarea e interzisă ”cu excepția Prefecturii și al Consiliului Județean”.

Specialiștii în evoluția limbii române contemporane spun că e inadmisibil unde s-a ajuns. „Astfel de greșeli nu pot să apară pe niște panouri rutiere ale orașului. Acordul greșit din expresia «cu excepția prefecturii și al consiliului județean» este dovadă de agramatism total. Dezacordul face abatere de la normele generale ale limbii române actuale. Cineva care a trecut prin școală nu poate să facă o astfel de greșeală; până și copiii din clasele primare se exprimă mai corect”, spune conf. univ. Simona Constantinovici, profesor de Limba română contemporană la Universitatea de Vest din Timișoara. „Cât privește «i»-ul lipsă din termenul «revoluție», probabil e vorba de reproducerea în scris a unei variante fonetice neliterare, populare”, explică filologul.

O altă eroare, chiar dacă nu gramaticală, fost „comisă” atunci când Politehnica Timișoara evolua în cupele europene, iar în oraș au apărut semne care indicau direcția stadionului „Dan Păltinișanu”.


Primele astfel de semne amplasate pe străzile Timișoarei afișau eronat denumirea arenei, și implicit a fostului fotbalist care i-a dat numele, pe stâlpi apărând „Păltinișan” în loc de ”Păltinișanu”.

”Mă gândesc că ar trebui să fie o persoană competentă care să controleze astfel de înscrisuri. Aceste panouri ar trebui să reproducă limba română literară, fiind vorba de niște însemne oficiale”, mai spune profesorul de Limba română contemporană.

Ro-Sign a montat multe semne rutiere în plus iar acum e în ”silentio”

Potrivit municipalității, însemnele rutiere „au costat 40 de lei bucata, plus TVA”, după cum a informat Alina Pintilie, directorul Direcției Comunicare din cadrul primăriei Timișoara. Oficialii Ro-Sign, compania care se ocupă de semnalizări rutiere, refuză să ofere o explicație, în ciuda numeroaselor telefoane adresate directorului Dan Văcaru.

Ro-Sign a făcut afaceri de nu mai puțin de 20 de milioane de euro, în 10 ani, cu Primăria Timișoara, umplând orașul de semne de circulație și marcaje exagerate numeric, după ce a preluat un contract exclusiv cu administrația publică locală, în 2001. La acea dată, arată viceprimarul Traian Stoia, firma nici nu era măcar înregistrată  la ORC. De exemplu, numai pe strada Paul Morand, aflată în Parcul Industrial Freidorf, mai degrabă o alee industrială înfundată, pe care îşi au adresele doar trei societăţi comerciale, printre care şi SC Ro-Sign SRL, de-a lungul a mai puţin de 300 de metri sunt amplasate peste 70 de indicatoare.

 

2 COMENTARII

  1. Acestia sunt specialistii USL (PSD-PNL), plagiatori, fara colegi de scoala, fara profesori, diletanti si analfabeti, care au ajuns la putere si in posturi de decizie urcand pe scara mizerabila a politicii, ce tinde sa devina, tot mai sigur, organizatie exclusiva a infractorilor. Inca n-ati vazut nimic ! Pregatiti-va pentru ce urmeaza ! Vin banditii din PSD, care opereaza in stilul lui Stefan Cel mare, in bataliile cu turcii: pe unde trec lasa totul parjolit, otravit si daramat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.