Domnul şi vagaboanda

Domnul şi vagaboanda

0
DISTRIBUIȚI

mirela stoeac-vladuti

Orice domn trecut de prima tinereţe, care “se respectă” şi are şi ceva bănuţi în cont, are neapărat la braţ un accesoriu, copie în mărime naturală a păpuşii Barbie. Obligatoriu, aceasta trebuie să îndeplinească trei condiţii esenţiale pentru a se încadra la acest statut: să aibă buze siliconate, să fie slabă ca o silfidă şi să aibă mărimea creierului invers proporţională cu buzunarul “domnului”. Este imaginea devenită deja etalon pentru societatea românească, iar realitatea de pe stradă o confirmă. O simplă vizită la mall şi vă veţi edifica asupra situaţiei. Când ai păşit pragul celui mai mare centru comercial din oraş sau al vreunui club de fiţe, ai impresia că eşti într-un univers al clonelor, în care toată lumea arată, merge şi vorbeşte la fel.

Să spună cârcotaşii că românii nu sunt destul de deschişi la minte şi nu au şi ei un Red Light District al lor (cartierul “fetelor vesele”, în Olanda sau Belgia). Avem, şi funcţionează nonşalant la lumina zilei, fetele vesele îşi fac rondul printre magazine şi pe la cafenele. Într-o societate care promovează standarde fixe de frumuseţe, o femeie trebuie să fie înaltă, slabă, preferabil blondă, aranjată, mulată, cu picioarele până în gât şi dornică să “o ardă aiurea” prin mall, visând la finanţatorul burtos, frustrat şi aflat la andropauză, pentru a cunoaşte succesul.


Este trist că multe dintre fetele inteligente, cu foarte mult potenţial, aleg acelaşi tipar doar pentru a fi în rând cu colegele lor, pentru a nu fi excluse din gaşca prietenelor “feşăn”. Nu încearcă nici părinţii, nici profesorii să le cultive stima de sine. Pentru că aceasta este, după părerea mea, problema. Un individ care nu are încredere în capacitatea proprie, care nu ştie să îşi asume personalitatea şi eul distinctiv, se pierde în efemerida vitrinelor din mall-uri şi cafenele.

Televiziunile şi ziarele titrează cu litere de-o şchioapă, în fiecare zi, despre “vedetele sexy” care îşi injectează tot felul de substanţe dubioase în buze şi se luptă în mărimea bustului, dar care ne învaţă pe noi cum să ducem un stil de viaţă sănătos şi să mâncăm cât mai natural. Imaginea femeii, în spaţiul public, este degradantă nu doar pentru sexul frumos, ci şi pentru firea umană, în general. În căutarea după aşa zisul senzaţional, media intoxică mentalul colectiv cu “drama” unor femei care au descoperit “succesul”: acum au bani, dar fără să muncească, sunt frumos croite din bisturiu şi se etalează la braţul domnilor galanţi. În urmă cu câţiva ani, se spunea, “lasă, că va trece şi această modă”, dar, iată că nu a trecut, ci e în plină ascensiune. Nu mai deosebim manechinele de plastic din vitrinele magazinelor de cele care îşi fac cumpărături de acolo. În curând, ne vom trezi într-un purgatoriu al clonelor, în care vom arăta toţi la fel şi, ca hipnotizaţi, ne vom închina la “altarul” consumerismului, printre fetele vesele şi domnii generoşi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.