„Îngerii galbeni” își vor lua „zborul”. Ce soluție a găsit primarul Timișoarei...

„Îngerii galbeni” își vor lua „zborul”. Ce soluție a găsit primarul Timișoarei pentru parcările de la hypermarketuri. UPDATE Ce a atenționat opoziția

6
DISTRIBUIȚI

ingerii galbeni la apa10_resize

Primarul Nicolae Robu anunţă că a găsit soluţia pentru a gestiona probleme cauzate de firma Îngerii Galbeni despre care mai mulţi cetăţeni s-ar fi plâns că le-a ridicat abuziv autoturismele sau au fost suprataxaţi pentru recuperarea vechiculelor. La ultimul plen, consilierul PSD Alfred Simonis a propus un proiect care se dorea interzicea ca firma să opereze pe raza muncipiului. Ei bine, pentru că măsura nu era una legală, Robu a anunţat că firmele private care lucrează cu acea firmă au de fapt obligaţia de a pune la dispoziţia cetăţenilor gratuit locurile de parcare pe care le-au amenajat. Nu numai asta, dar, spre exemplu, dacă în loc de două ore un cetăţean va alege să îşi lase maşina vreme de două zile în parcarea de la magazin, patronii vor trebuie să sune la SDM, fiindcă, spune Robu parcările private pun la dispoziţie locuri publice de parcare.

Robu a detaliat despre problema ridicării maşinilor pe raza muncipiului Timişoara că ”a fost o discuţie pe acest subiect date fiind plângerile numeroase ale cetăţenilor referitor la Îngerii Galbeni. Agenţii comerciali care au încheiat contract cu Îngerii Galbeni pentru a fi ridicate maşinile din parcările lor nu vor mai avea voie să funcţioneze cu parcările în modul în care au făcut –o până acum. Când au primit autorizaţie de funcţionare aceşti agenţi s-au obligat să pună la dispoziţia cetăţenilor un număr de locuri de parcare ele fiind publice.


Ele pot fi accesate, fie liber, fie prin sistem cu bariere. În ambele cazuri, agenţii comerciali nu sunt îndrituiţi să recurgă la ridicarea maşinilor şi la serviciile unor firme precum Îngerii Galbeni, ridicarea maşinilor este permisă doar atunci când ele staţionează, când crează probleme spre exemplu pe liniile de tramvai. În sistemul Timpark am eliminat din start posibilitatea de a se ridica maşinile, numai că dacă maşinile sunt parcate astfel încât încurcă cilculaţia atunci fie Poliţie Rutieră, fie Poliţia Locală se sesizează, iar ridicarea poate fi făcută de către SDM. Intervalul orar până la care pot avea loc astfel de intervenţii de maşini se prelungeşte de la ora 5 la ora 24. Vreau să îi atenţionez pe cei care au făcut mici înţelegeri cu firma Îngerii Glabeni pentru a face reclamă mascată pentru acestă firmă prin pemiterea staţionării non stop a unor maşini inscripţionate cu numele firmei pe domeniul lor că vor trebui să plătească taxă pentru reclamă”. Lămuririle precizate astăzi de primar sunt din HCL-ul modificat care va fi supus la vot în CLT.

UPDATE Supus la vot în consiliul local, proiectul a stârnit discuţii. Consilierul PNŢCD Bogdan Herzog a spus că a fost contactat de patronul magazinului Profi din Calea Şagului, care s-a plâns că în absenţa unor astfel de constrângeri oamenii din zonă parchează acolo zile întregi şi că soluţia salvatoare, barierele, ar îngreuna traficul în zonă.

Viceprimarul Dan Diaconu a comentat că „problema reală este problema parcării în zonă. Avem un proiect pentru realizarea lucrărilor din zona străzii Luceafărului şi vom amenaja circa 70 de locuri de parcare în zonă”. Iniţiatorul proiectului, Alfred Simonis, a cerut ca orice autorizare pentru intervenţia asupra maşinilor parcate ilegal pe zona privată a magazinelor să fie autorizată de CLT. În ciuda obiecţiilor consilierului Adrian Orza care a atas atenţia că unele prevederi sunt la limita legii, proiectul a fost aprobat fără modificări prin CLT.

6 COMENTARII

  1. HCL-ul trebuia sa oblige proprietarii de parcari sa-si ingradeasca proprietatile iar la intrare sa-si puna bariere sau un portar care sa functioneze pe timp de noapte.din punctul meu de vedere cazurile astea in care Ingerii Galbeni au contracte cu mai multe magazine detinatoare de parcari este de competenta PARCHETULUI ,ceva nu miroase bine ,se vede clar ca cei care parcheaza autoturismele pe aceste proprietati sunt atrase intr- o cursa .probabil ca acesti ,,INGERI” cotizeaza la managerii magazinelor ,pentru ca altfel nu vad care ar fi problema acestor mari magazine sa-si puna pe timp de noapte un paznic sau o bariera care sa fie inchisa pe timp de noapte. in plus nu poti ridica un autoturism fara ca un organ al statului sa consemneze vreo contraventie intr-un proces verbal , nu poti ridica un autoturism de-al unei terte persoane in baza unui contract intre doua societati ,asta-i ca si cum eu cu cineva avem un contract ca sa-l omoram pe unu ,este absurd.

  2. Deci, in concluzie nu am priceput nimic.Sau cam asa, ca pana se voteaza modificarile hotararilor primariei si construirea celor 70 de locuri de parcare, care oricum nu vor rezolva problema, hingherii de masini denumiti nu stiu ce ingeri pot sa ridice masinile in continuare, un fel de hotie la drumul mare

  3. Oameni buni, HCL-ul in cauza este profund ilegal, el contravenind legilor in vigoare care se refera la dreptul de ati apara proprietatea (vorbim de proprietatea privata). Nu poti limita / lua unui proprietar prerogativa de a-si apara proprietatea. Faptul ca locurile de parcare puse la dipozitie sunt de interes public nu diminueaza cu nimic capacitatea si dreptul proprietarului parcarii de a-si apara proprietatea. Daca proprietarul parcarii considera ca un contract de ridicare auto cu Ingerii Galbeni sai cu orice alta societatea ii apara proprietatea nu prea putem face nimic in acest sens.
    Cine va ataca acest HCL in contencios va castiga razand.
    Mare atentie ceea ce fac Ingerii Galbeni si cei de la supermarket-uri nu este moral, dar este perfect legal – din pacate.
    Un asemenea demers ar putea avea succes doar daca se modifica inprealabil legislatia nationala aplicabila (inclusiv Noul Cod Civil).
    D-ul Robu a actionat sub impulsul pornirilor de moment, in dauna ratiunii, dar asta se intampla cand ai consilierii mult prea tineri si total nepregatiti pentru pozitia pe care o au si/sau cand nu asculti de consilierii capabili.
    Ceea ce ma mira cel mai puternic este faptul ca HCL-ul a trecut de Consiliu.

  4. Domnule Carol, si proprietatea mea privata cine o apara?
    faptul ca eu am ocupat ilegal un spatiu privat ma face pasibila de o taxa stabilita de societatea respectiva (de exemplu la Mall, taxa este de 100 lei!!!! pentru deblocarea rotilor unei masini, in cazul in care ai parcat abuziv..nicidecum ridicarea ei si obligarea unei sume aberante pentru a o recupera, cum practica magzinele Profi.suntem in Romania si suma de 1000 lei este exagerata, nu oglindeste prejudiciul adus respectivei societati, fara sa mai spunem ca nici nu se impune masura ridicarii)..dar nu le da dreptul sa ridice masina mea.. Chiar daca este vorba despre proprietatea privata, o socieatate comerciala nu are competenta legala ca printr-un contract incheiat cu un alt subiect privat sa stabileasca sanctiuni pentru terti..nu sunt legiutiori..oricum e suficient sa intrat pe site-ul acestora, sa vedeti cu cine aveti de-a face..un limbaj de „cartier”..sincer, am crezut ca e o parodie a site-ului, nu site-ul lor oficial..daca vreti sa vedeti prostia ridicata la rang de virtute (prin faptul ca acesti indivizi fac foarte multi bani) intrati si lecturati pagina lor de prezentare. Daca nu ar fi trist, ar fi chiar distractiv..

  5. ” Proprietatea ” trebuie ingradita nu poti inchiria un petec din oras si acolo sa faci parcare in inters public (adica parcare magazin sau sala de popice ) si sa blochezi rotile la cei care au sapca verde ….. daca vrei doar lumea care vine la tine sa parcheze atunci pui bariera sau pui portar, in germania nu exista ” chestii ” de genu acesta. acolo costa 1 euro si e bariera sau e gratis 2 ore dupa care vinde ADP al lor si iti aplica sanctiune sau mai rotesti ceasul de parcare .

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.