Statul român distruge viitorul unei adolescente a cărei singură „vină” este că...

Statul român distruge viitorul unei adolescente a cărei singură „vină” este că nu aude

1
DISTRIBUIȚI

IMG_2464

Cei peste 100 de micuți surzi sau cu deficiențe auditive, care învață la singura școală din vestul țării creată special pentru ei, se luptă cu morile de vânt. Aceștia sunt condamnați la o viață fără niciun viitor, pentru că în vestul țării nu există nici măcar o clasă specială  de liceu în care copiii să poată învață cu ajutorul limbajului mimico-gestual.

Andreea Stanciu nu aude, are 14 ani și se pregătește intens pentru Evaluarea Națională. Are emoții puține și este convinsă că va obține o notă bună la primul examen important din viața ei. Fata este înscrisă la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă “Constantin Pufan” din Timișoara și este unul dintre cei mai buni elevi.


A obținut premii la o mulțime de concursuri dedicate elevilor cu deficiențe auditive, iar anul trecut a reușit performanța de a câștiga premiul întâi la un concurs de Informatică. “Nu a fost prea greu să iau marele premiu, pentru că îmi plac calculatoarele. M-am pregătit intens cu o săptămână înainte de concurs”, încearcă Andreea să ne povestească zâmbind, ajutată de un interpret.

Tânăra reușește să înțeleagă un pic din conversație după ce a învățat să citească pe buze. Dar fără sprijinul unui interpret nu ar avea cum să comunice cu un om obișnuit. Totuși, Andreea vrea să spargă barierele și este hotărâtă să își îndeplinească unul din vise. Știe că nu ar avea șanse prea mari să se descurce la un liceu cu profil Mate-Info,  domeniu care-i place, așa că vrea să devină coafeză. Pentru asta, din toamnă se va înscrie la Colegiul Tehnic MIU, la o clasă de liceu care are această specializare. “O să-mi fie greu, dar o să iau lecțiile de la colegi și o să învăț acasă ce s-a predat la clasă, pentru că n-o să înțeleg prea mult din oră”, ne spune Andreea, conștientă fiind că o așteaptă o perioadă foarte grea, pentru că nu o să aibă cine să o ajute să înțeleagă ce se predă în timpul cursurilor.

Statul român este indiferent la problemele acestor copii, care și-ar dori să se integreze în societate. La Timișoara există doar o clasă profesională în cadrul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă “Constantin Pufan”. Totuși, copii care nu aud sunt discriminați, iar prea puțini dintre tinerii care termină o școală reușesc să-și găsească un loc de muncă și să ducă o viață normală.

1 COMENTARIU

  1. stimata doamna, ce asteptari aveti de la o scoala speciala al carei director este profesor de religie? ati fost acolo sa vedeti situatia, sau ati scris la comanda? actualul director este la fel de familiarizat cu scoala speciala ca si dumneavoastra. vedeti ca cei 100 de micuti surzi sunt mult mai putini, multi sunt cu alte deficiente. documentati-va stimata doamna si dupa aia scrieti. toti trebuie sa muncim pentru banii pe care-i luam, inclusiv dvs si doamna director de la pufan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.