De la Edward Snowden la impactul Facebook și Twitter asupra presei în...

De la Edward Snowden la impactul Facebook și Twitter asupra presei în Uniunea Europeană: seminar de „educare” pentru jurnaliști și specialiști media

0
DISTRIBUIȚI

Facebook-login-closeup

Dezvoltarea tot mai rapidă a mediului online ca suport pentru mass-media tradițională, dar mai ales apariția unor noi tipuri de jurnalism – blogging, așa-numitul „citizen journalism” – au stat la baza creării unui proiect internațional destinat specialiștilor în media și jurnaliștilor. Intitulat „New Media Literacy for Media Professionals” (2012-2014), acesta face parte din Programul Leonardo da Vinci și a fost implementat, cu fonduri UE, de patru parteneri, organizații media din Slovacia, Malta, Bulgaria și România, respectiv Școala de Comunicare și media din Bratislava, Fundația pentru Promovarea Incluziunii Sociale, Fundația Media21 și Asociația pentru Comunicare Vizuală Videovest, din Timișoara.

Proiectul a ajuns la final în acest sfârșit de săptămână, la Bratislava, după ce alte două seminarii au avut loc la Timișoara și Sofia.


Experți în media din toate țările partenere au deschis spre dezbatere teme actuale nu doar pentru jurnaliști, ci și pentru consumatorii de media. Se transformă utilizatorii de Facebook sau Twitter în jurnaliști doar pentru că au fotografiat un eveniment și l-au postat pe contul lor? Sunt bloggerii o amenințare pentru mass-media tradiționale? Cum mai identificăm sursele de încredere în inflația tot mai mare de informații care circulă online? Ce impact asupra credibilității media au avut cazuri precum cel al lui Edward Snowden sau WikiLeaks? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările care și-au căutat răspuns în cadrul seminariilor.

Dezbaterile din timpul întâlnirilor din cele patru țări au ca scop „educarea” jurnaliștilor în domeniul noilor tehnologii, dar și crearea unor legături internaționale între organisme media. De asemenea, proiectul și-a propus să conecteze teoria cu practica, cetățenii cu informațiile despre lumea înconjurătoare care vin din noi tipuri de media și să integreze rețele sociale și online-ul în practica jurnalistică a timpurilor noastre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.