Fostul director executiv al Bursei de Mărfuri Timişoara, trimis în judecată de...

Fostul director executiv al Bursei de Mărfuri Timişoara, trimis în judecată de DNA pentru şpagă. Vezi ce sumă şi servicii a primit pentru aranjarea unei licitaţii

3
DISTRIBUIȚI

euro_1

Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie Serviciul Teritorial Timișoara au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a lui Zoiade Grigore, fost director executiv al Bursei Române de Mărfuri – Terminal Timişoara, în sarcina căruia s-a reținut săvârșirea infracțiunii de luare de mită. Anchetatorii care au avut sprijinul SRI au stabilit că, în cursul anului 2011, în baza unei înţelegeri dintre Primăria Cărpiniş şi Bursa Română de Mărfuri, reprezentată de inculpatul Zoiade Grigore, în calitate de consultant organizator, au fost demarate procedurile necesare atribuirii unui contract – „Amenajare străzi în comuna Cărpiniş, judeţul Timiş”, Bursa obligându-se să efectueze toate demersurile necesare organizării licitaţiei. „La data de 19 iulie 2011, s-a încheiat contractul de lucrări între Primăria com. Cărpiniș, în calitate de achizitor, și o societate comercială, în calitate de executant, contractul având ca obiect executarea, finalizarea și întreținerea lucrărilor de amenajare străzi în Comuna Cărpiniș, prețul contractului fiind de 1.401.311,05 (plus TVA de 24%) și termenul de execuție de 12 luni. Pentru obținerea acestui contract, administratorul firmei câștigătoare a licitație a negociat, în prealabil, cu inculpatul Zoiade Grigore, pentru ca în schimbul unui comision de 10% din valoarea contractului licitat, acesta din urmă să favorizeze firma sa. Ajutorul consta în comunicarea ofertelor depuse de celelalte societăţi care vor participa la licitaţie, aşa încât firma respectivă să facă o ofertă mai mică, având în vedere că principalul criteriu de adjudecare era preţul cel mai mic oferit.


Printr-un act adițional la contractul de lucrări 19 iulie 2011, Primăria Cărpiniș și societatea comercială respectivă au convenit încetarea contractului de execuție lucrări, începând cu data de 26 iunie 2012, din lipsă de finanțare.”, se arată în comunicatul DNA.

Pentru că s-a blocat contractul, firma nu a mai putut să onoreze promisiunea făcută lui Zoiade de a În urma negocierilor purtate, inculpatul a fost de acord să reducă pretenţiile  de la 35.000 euro la suma de 25.000 euro (sumă care să îi fie remisă cash, în tranşe), urmând ca omul de afaceri, prin firma sa, să execute şi lucrări de renovare a unui apartament folosit de inculpat.
Efectiv, de la administratorul firmei câștigătoare a licitației, inculpatul Zoiade Grigore a primit suma de 12.000 euro și a beneficiat de renovarea apartamentului, costul lucrărilor ridicându-se la suma de 4.000 euro. Procurorii DNA au dispus disjungerea cauzei şi continuarea cercetărilor faţă de administratorul societății comerciale pentru infracţiunile de dare de mită și fals în înscrisuri sub semnătură privată. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Timiș, cu propunere de a se dispune confiscarea, de la inculpatul Zoiade Grigore a sumei de 16 000 euro.

3 COMENTARII

  1. Pe scurt, firmele de casă ale PSD Timiș, susținute cu frenezie de Dan Idolu, au revenit la matcă, banul public a început să fie cheltuit cu un avânt pionieresc, contractele au început să curgă mai ceva ca laptele și mierea, mii de panseluțe au fost plantate în plină iarnă de parcă parcarea AIT era la concurență cu grădinile de la Versailles, plățile restante către firmele prietene au fost onorate, deși ele au fost stopate, pe motive de legalitate, de către vechea conducere de pe ”Traian Vuia” și, mai mult decât atât, ca treaba să fie clară, o serie de facturi, reprezentând sume deloc de neglijat, au fost stornate, la comanda directorului AIT, Dan Idolu, probabil, pe motiv că în parohia pesedistă mușchii fac legea banului public. Acum, după nici 2 ani de mandat sub bagheta magică a pesedistului Idolu, Aeroportul Internațional Timișoara are visteria aproape goală, se confruntă cu zeci de litigii de muncă și procese comerciale, marea lor majoritate cauzate de orgolii și răzbunări mărunte, instituția are un grad de îndatorare către bănci și firme de leasing greu de suportat de la o lună la alta, iar la toate acestea se adaugă un număr de pasageri și operațiuni aeriene, în continuă scădere!

  2. Și mostrele de management oferite de pesedistul Dan Idolu nu se opresc la SC Cago Globe SRL, întrucât, la data de 23 ianuarie 2013, directorul AIT anunță cu surle și trâmbițe, în MASS-MEDIA de casă, pe care o întreține cu contracte din bani publici, că Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara ” are două autospeciale noi-nouțe, care vor acționa în caz de incendiu. Acestea pot interveni în mai puțin de trei minute.Cele două autospeciale PSI, specifice activității aeronautice, având tracțiune integrală 6×6, sunt dotate cu echipamente de descarcerare și au un sistem de intervenție rapidă, pe furtunuri de înaltă presiune, având în același timp două tunuri de refulare a apei și a spumei.Mașinile sunt atât de performante, încât, indiferent de intervenția necesară, aceasta se poate face în mai puțin de trei minute, ceea ce creste de la 7 la 8 categoria de protecție PSI a celui mai important aeroport regional din țară. În acest moment, parcul de intervenție rapidă numără cinci asemenea mașini. Creșterea la 8 a categoriei de protecție PSI nu înseamnă doar un grad mai mare de siguranță a pasagerilor și a aeronavelor, ci permite, conform reglementărilor internaționale, și aterizarea cu regularitate a avioanelor cu gabarit mai mare”. Cu ce nu se laudă, însă, Dan Idolu este că faptul că, atât de bine a fost întocmit caietul de sarcini pentru licitație, încât la start s-a prezentant o singură companie căreia, atât descrierea autoutilitarelor cât și capacitățile tehnice, i-au venit ca o mănușă: SC Compania Stingeri și Intervenții SA București! Cu atât mai mult cu cât vorbim de bani europeni, prețul contractului de închirere a celor două mașini de pompieri – cu volan pe dreapta – a fost omis, în declarația publică, de Dan Idolu. E de înțeles, atâta timp cît vorbim de o sumă fabuloasă de 2.700.000 RON, adică undeva în jur de 17.000 euro pe lună! Evident, cuantum în care statul român, recte AIT, ar fi putut lejer să cumpere două mașini similare și, cu siguranță, ratele de leasing ar fi fost mult mai mici. Unde mai pui că, la finalul ratelor, ”Traian Vuia” ar fi devenit proprietarul autoutilitarelor, nu doar un simplu chiriaș, care aruncă cu 600.000 euro pe fereastră!!!

  3. Povești nemuritoare

    Acum, că tot vorbim de două mașini de pompieri ”nou-nouțe” – nu-i așa? – închiriate de o firmă de București către Aeroportul Internațional Timișoara, pe rate lunare de circa 17.000 euro, așezați-vă bine în fotolii, strângeți-vă bine centurile de siguranță, că urmează să vă spicuim dintr-un referat de securitate, întocmit chiar de angajații AIT, chiar înainte de preluarea mega-mașinilor de pompieri. Practic, prima inspecție tehnică a celor doi mamuți, intutulați mai ceva ca-n filmele Olimpului Antic, recte Titan 1 și Titan 2, a avut loc la data de 18 ianuarie 2013, adică cu 5 zile înainte de marele anunț pe mass-media, făcut de directorul Dan Idolu. Așadar, la verificarea Titan 1, cu nr de înmatriculare B-08-KKA, s-au constatat următoarele deficiențe: ”anvelopa roata 1 punte dreapta spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, lipsă capac ieșire apă dreapta, halogen Hella nr. 2 stânga – suport rupt, anvelopa roata 1 punte stânga spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, halogen lateral stânga sus numărul 1 – lipsă bec și sticlă, halogen lateral stânga sus nr 1,2,3 – lipsă plasă metalică de protecție, tapițerie tavan cabină auto – deteriorată, tapițerie scaune 1 și 3 cabună – deteriorată, suporți tuburi de oxigen la scaunele 1,2,3 cabină – lipsă, lipsă 1 buc. furtun de absorbție tip B (3 din 4) și lipsă scări”. Mai departe, la autospeciala de pompieri, cunoscută ca Titan 2 și înmatriculată cu numărul B-08-FCV, specialistii PSI ai AIT au constatat, în scris, următoarele probleme: ”cablu hidraulic tun suplimentar frontal – deteriorat, lamă ștergător 1 stânga – lipsă,3 halogene frontale – nefuncționale – posibil bec ars, lampă albastră cabina, dreapta sus – 2 becuri arse, geam cabină ușa dreapta – fisurat, parbriz fisurat în partea stangă: una fisură centrală mare și 6 fisuri ramificate, lipsă scări, țeavă autoprotecție cabină – ruptă în partea stângă, anvelopa roata 2 stânga spate – uzură peste limitatorul de uzură, semnalizator lateral stânga spate – rupt, lispă halogen mobil de cabină – 1 buc din două, anvelopa roata 2 dreapta spate – uzură peste limitatorul de uzură, lipsă mufă contact la halogen mobil de cabină și bloc lumini poziție/frână dreapta spate – 3 becuri arse”. Și, cum spuneam, 2 mașini noi-nouțe, nu?!?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.