A început reabilitarea primelor tramvaie din Timişoara. De când ne vom plimba...

A început reabilitarea primelor tramvaie din Timişoara. De când ne vom plimba cu vehiculele dotate cu ultima tehnologie

1
DISTRIBUIȚI

tramvai rattNoi veşti bune legate de transportul în comun din Timişoara au fost făcute publice astăzi de primarul Nicolae Robu. Acesta a anunţat că „două tramvaie au fost preluate în vederea reabilitării în baza contractului pe care îl avem semnat cu parteneriatul dintre cele două firme Electroputere Paşcani şi Astra Vagoane Arad. Au fost preluate în data de 11 iunie şi se lucrează la reabilitarea lor.


Desigur că, pentru primele exemplare, procesul de reabilitare este de durată mai lungă pentru că se impune realizarea de diverse scule şi verificatoare specifice, dar după ce vor fi reabilitate primele, cu următoarele va merge mai repede”. Cel mai probabil tramvaiele de ultimul tip vor circula din toamnă, „dar nu avem un termen foarte ferm, în mod normal durează trei-patru luni reabilitarea la primul exemplar, iar în continuare se poate realiza o reabilitare într-o lună”, mai spune primarul. Costul reabilitării va fi în jur de 480.000 de euro per tramvai, iar edilul este optimist că lucrările vor decurge ca la carte şi că, deși preluarea tramvaielor a durat două luni, termenul de patru luni va fi respectat. Practic, după reabilitare, tramvaiele se vor schimba complet ca înfăţişare şi dotări. În vehiculele RATT vor exista facilităţi precum camere de luat vederi sau internet.

1 COMENTARIU

  1. Citind in titlul articolului despre „vehiculele dotate cu ultima tehnologie” ma asteptam sa aflu despre „tramvaie maglev”. Din pacate in loc de tehnologia pe perna magnetica, este vorba tot despre aceeasi tehnica „manglev” caracterisitica initiativelor actualei administratii locale, dat fiind pretul acestei „reabilitari”. Neaparat, la punerea lor in circulatie, evident precedata de taierea panglicii aferente de catre dl.primar, pe tramvaie sa scrie cu litere uriase FERRARI, astfel ca ajutati de sentimentul de mandrie locala, locuitorii orasului sa inghita mai usor, fara indigestii, factura reparatiilor, care va obliga probabil primaria la reducerea altor cheltuieli, de exemplu pentru reabilitarea unor unitati de sanatate publica. In rest, ar fi de dorit sa se asigure simultan si o incetinire a vitezei de deplasare, astfel incat sa le fie posibil calatorilor sa urmareasca pe net nestingheriti filme de lung metraj pe traseul Optica – Torontal, atenuand nostalgiile celor care regreta realty horror show-ul de pe traseul desfiintat al tramvaiului 3 in Freidorf. Cel mai bine ar fi sa apara o anumita incompatibilitate intre tramvaiele reabilitate si infrastructura existenta – la fel ca la garniturile noi de metrou din Bucurestii, care nu incap in statii – astfel ca tramvaiele reabilitate sa fie pastrate in depou, unde sa se asigure acces nelimitat la internet… si deci calatoria virtuala a tuturor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.