Oravița – Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, scoasă...

Oravița – Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, scoasă din nou la licitație de CFR. Până când pot fi depuse oferte FOTO

0
DISTRIBUIȚI

semmeringul banatean

CFR vrea să scape de cea mai veche cale ferată montană din România, aflată în Banat, ce oferă călătorilor unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Munții Aninei. Potrivit unui comunicat transmis de reprezentanții CFR, linia Oravița – Anina, alături de alte trei linii din Banat au fost scoase la licitație. Numărul mic de călători care se plimbă cu trenul pe cea mai veche cale ferată montană din România i-a determinat pe reprezentanții CFR să scoată linia la licitație, pentru că nu li se mai pare rentabilă.

Aceasta nu este prima încercare a Companiei de Căi Ferate Române de a scăpa de linia Oravița – Anina. În 2012 și 2013 au mai avut loc încă două licitații, dar niciun investitor nu s-a arătat interesat de “Semmeringul Bănățean”. Contractul de închiriere va fi încheiat pe o perioadă de patru ani, iar oferta cu prețul cel mai mare va fi desemnată câștigătoare. Firmele interesate de calea ferată Oravița – Anina pot depune ofertele până în ziua licitației publice cu strigare, ce va avea loc luni, 21 iulie. “La licitaţie pot participa firme româneşti care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie”, transmite CFR.

Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul actual al României a împlinit, anul trecut, 150 de ani. Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil.


Traseul este supranumit și “Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată “Semering” din Austria.

În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

Foto: Pagina de Facebook Calea Ferată Oravița – Anina

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.