Telefonul Copilului: Copiii reclamă neînţelegeri cu părinţii din cauza notelor la bacalaureat

Telefonul Copilului: Copiii reclamă neînţelegeri cu părinţii din cauza notelor la bacalaureat

0
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-1811645128">

telefon

Un sfert dintre copiii care au sesizat neînţelegeri cu părinţii, în prima jumătate a acestui an, la Telefonul Copilului, au reclamat măsuri extreme din cauza faptului că nu au finalizat anul şcolar cu media generală aşteptată de părinţi ori pentru nota luată la capacitate sau la bacalaureat.

Asociaţia Telefonul Copilului informează, luni, că în primele şase luni ale anului 2014, a înregistrat 56.315 apeluri, iar în 2.663 de cazuri semnalate a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate.

Nevoia de comunicare, neînţelegerile cu părinţii şi relaţia deficitară copil – părinte au fost principalele probleme înregistrate în primele şase luni ale anului la Telefonul Copilului, iar în 25 la sută dintre cazuri, copiii au semnalat depresie, gânduri suicidale sau frică.

În total au fost înregistrate 1.314 de cazuri de abuz asupra copilului şi violenţă în familie, printre cele mai grave forme de abuz fiind neglijarea (38,24 la sută), molestarea fizică (32,50 la sută) şi abuzul emoţional (14,35 la sută).

Din statisticile Asociaţiei Telefonul Copilului rezultă că abuzul a avut loc în principal în familie, în 29,81 la sută din cazuri acest fiind atribuit ambilor părinţi, în 26,85 la sută mamei şi în 17,96 la sută din cazuri tatălui.

„Numărul cazurilor de abuz sexual asupra copilului, exploatare prin muncă, cerşetorie şi trafic de minori a înregistrat o creştere de 17,91 la sută în prima jumătate a acestui an, fiind înregistrate 158 de astfel de situaţii, faţă de 134 de cazuri în aceeaşi perioadă a anului trecut”, se arată în comunicat.

Nevoia de comunicare (30,43 la sută), neînţelegerile cu părinţii (26,96 la sută), relaţia deficitară copil – părinte (17,39 la sută) sunt principalele situaţii în care copiii şi adolescenţii au solicitat consilierea specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului.

„Alte situaţii în care copiii şi adolescenţii au contactat 116 111 sunt: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale, frica şi anxietate, criza de identitate, probleme sentimentale (25,22 la sută)”, se arată în comunicatul transmis agenţiei MEDIAFAX.

În aproape un sfert dintre cazurile care semnalau neînţelegeri cu părinţii, specialiştii de la Telefonul Copilului au sesizat măsurile extreme la care unii copii şi adolescenţi au fost expuşi fie pentru că nu au finalizat anul şcolar cu media generală aşteptată de părinţi, fie pentru că nu au luat nota aşteptată de părinţi în urma examenului de capacitate, precum şi avertismente în situaţia în care nu vor absolvi bacalaureatul.

„Măsurile extreme au inclus şi violenţa fizică din partea părinţilor faţă de unii dintre copiii care au apelat 116 111”, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.