EXCLUSIV Tensiuni la comisia de circulaţie după ce primarul Robu a venit...

EXCLUSIV Tensiuni la comisia de circulaţie după ce primarul Robu a venit cu o propunere RADICALĂ de schimbare a traficului în zona centrală. Vezi cine s-a OPUS votului pe repede înainte

11
DISTRIBUIȚI

robu nervosjpg

Tensiune în comisia de circulaţie de la Primăria Timişoara, după ce primarul Nicolae Robu a solicitat, astăzi, să se aprobe modificări radicale care, practic, ar da peste cap tot traficul din zona centrală a municipiului.

Unii dintre participanţii la şedinţă au declarat pentru PRESSALERT.ro că s-a cerut imperativ să se aprobe modificările care ar trebui, practic, să schimbe circulaţia în zona inelului 1. Conform propunerii prezentate, pe inelul 1 ar urma să fie sens unic, în sens invers acelor de ceasornic. Dacă, de exemplu, s-ar veni de pe bulevardul Take Ionescu, de la fântâna Punctele Cardinale s-ar merge până în Piaţa 700, pe strada Paris, pe bulevardul Republicii, iar apoi s-ar intra în subpasajul care ar trebui construit în zona Pieţei Victoriei, vehiculele urmând să ajungă înspre BNR. De exemplu, zona de la Piaţa 700 şi până la rectoratul Politehnicii ar deveni pietonală.

„Aceasta a fost o variantă cu care a venit proiectantul, o firmă italiana. Cei de la Poliţie au cerut date suplimentare. Nu au vrut să voteze aşa, pe vorbe. Trebuie să existe un studiu de trafic care să arate dacă este viabilă această variantă şi dacă traficul care vine spre inelul unu poate fi fluidizat în această variantă. Primaru Robu a susţinut cu vehemenţă această variantă şi subpasajul de la Piaţa Victoriei. S-a cerut să vină proiectantul cu date concrete, să spună dacă există studii care să susţină propunerea”, a declarat, sub protecţia anonimatului, pentru PRESSALERT.ro, unul dintre participanţii la şedinţă.

Schimbările în privinţa circulaţiei pe inelul 1 vin la scurt timp după ce Curtea de Conturi a stabilit că Primăria Timişoara a răscumpărat o parte din pasajul Victoria cu un preţ de 534% mai mare decât când l-a vândut. Auditorii au stabilit în timpul controlului că bugetul a fost păgubit, prin deciziile luate de administraţia Robu, cu 3.767.455 lei.


De asemenea, controlul a scos la iveală că nu se poate realiza niciun fel de subpasaj, deoarece până acum a fost achiziţionată doar 88.07%  din suprafaţa totală a acestuia, echipa de control concluzionând că „există indicii cu privire la săvârşirea unor fapte prin încălcarea legilor penale, sau chiar a unor posibile fapte de corupţie”.

Nicolae Robu a susţinut, în explicaţiile date Curţii de Conturi, că achiziţionarea pasajului s-a făcut legal şi pentru realizarea subpasajului, edilul şef afirmând că „exercit funcţia de Primar abordând lucrurile nu doar prin prisma imediatului, ci anticipativ, vizionar chiar, considerând că doar astfel se poate asigura modernizarea coerentă şi dezvoltarea armonioasă a Municipiului Timişoara, însă o fac cu respectarea strictă a legii şi cu totală bună-credinţă”.  Până la ora redactării acestui material, primarul Nicolae Robu şi Culiţă Chiş, directorul Direcţiei Tehnice din Primăria Timişoara, nu au putut fi contactaţi.

 

11 COMENTARII

  1. Timisoara este pe teren mlastinos . Pasajul de la piata victoriei va fi vesnic inundat , la sapaturi se vor gasi vestigii arheologice care se vor distruge si totul caci un idiot nu doarme bine si are tot soiul de viziuni pe bani publici.

  2. da, solutia poate partea contraintuitiva, dar se practica cu succes;
    nu am la indemana referinte, dar pot reveni; cu toate acestea, scapand de blocajele create de acordarea de prioritate, acest inel 1 este foarte scurt ca si distanta si poate fi acoperit complet in timp foarte scurt daca „latimea de banda” se dubleaza;

    ref la comentariul utilizatorului „o timisoreanca”: tehnologia constructiilor a evoluat si nu mai este o mare problema sa construim pe mlasina: costa mai mult evident, dar asta e pretul nevoii inutile de a avea masini si prtentia sa circulam usor cu ele; Opera din Paris este popular construita pe un lac subteran http://en.wikipedia.org/wiki/Palais_Garnier#Laying_of_the_foundation din motive similare de mlasina;
    sau daca vreti o abordare mai stiintifica http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0886779802000688

    • Bine punctat,se pare ca mai sunt in Timisoara si oameni care gandesc,nu doar carcotasi care comenteaza doar sa se afle in treaba si critica orice incercare de dezvoltare a orasului.

    • sigura problemă în legătură cu „tehnologia construcţiilor” e factorul uman… adică individul care dă contractul la o firmă fără nici un angajat dar care facturează către PMT 500.000 ore de muncă….
      Desigur, în realitate e exclus ca o astfel de lucrare să „se dea” pe linie de partid 😉

  3. „o timisoreaca „nu a vrut sa dea o solutie, importanat ca trebuia sa i zica domnului primar `idiot`. Sunt convins ca timisoareanca noastra este muuult mai desteapta decat rectorul Institutului Politehnic Timisoara, o institutie de „idioti„,nu!?

  4. Robule te lauzi ca est imare dr.ing si in calculatoare! dece nu ai reusit sa sistematizezi semaforizarea in TM?? nu poti lua spaga??? lasa o sa faci drumuri cu sens unic la… brutarieee!

  5. Concluziile studiului (Studiu Fezabilitate + Proiect Tehnic + Detalii de Execuţie): „c) Nici una dintre cele două variante nu suplineşte lipsa Inelului II de circulaţie; d) Nici una dintre cele două variante nu atrage trafic suplimentar faţă de cel actual pe Inelul I de circulaţie (din contra, simulările de trafic evidentiază o scădere a valorilor de trafic, cu excepţia celei de pe str. Hector); e) În ambele variante creşte presiunea pe Inelul II de circulaţie (incomplet), cu valori semnificative (în special) pe pasajul „Jiul”; f) În ambele variante indicatorul global „parcurs total’ al reţelei propuse este mai slab decît cel actual (per global oraş, creşte parcursul total); g) În ambele variante se prevede realizarea circuitului de T.P. pe traseul cel mai nefavorabil (singura variantă agreată de beneficiar, dintre cele trei propuse de proiectant); h) Ambele variante implică o intervenţie importantă aspra aspectului general urban şi calitataţii mediului urban; i) Privit strict din punct de vedere al circulaţiei auto (exceptînd circulaţia mijloacelor de transport al T.P.), Varianta V2 este cea recomandabilă. Totodată, această variantă implică costuri considerabil mai mari faţă de cele implicate de Varianta I precum şi riscuri considerabile atît în cursul executării lucrărilor necesare realizării proiectului cît şi în cursul exploatării proiectului realizat. De asemenea, această variantă implică (după aprecierea proiectanţilor semnatari) o intervenţie negativă semnificativă asupra calităţii şi aspectului general urban. j) Avînd în vedere cele de mai sus, proiectanţii recomandă realizarea propunerilor din varianta V1, considerînd totodată că în fazele de proiectare ulterioare este recomandabil să se reanalizeze soluţia adoptată pentru transportul public.”
    http://www.observatorulurban.ro/oar-atrage-atentia-riscuri-pasaj-auto-din-fata-operei-timisoara.html

  6. Pasajele subterane sunt cea mai $$$cumpa solutie si ar trebui sa fie ultima, folosita doar dupa ce ai epuizat toate celelalte solutii de fluidizare (sincronizare semafoare, largirea benzilor, benzi dedicate la ore dedicate, restrictii de trafic/parcare, treceri elevate pentru pietoni/biciclisti, etc.). De ce insista tovarasu’ Robu pe aceasta solutie, in special fara sa aiba un studiu solid si detaliat facut de cineva care stie ce vorbeste, intr-o zona mlastinoasa si cu vestigii antice (bine punctat de catre „o timisoreanca” inteleapta)? Foarte simplu, din betoanari si asfaltari fara numar curge SPAGA fara numar $$$… restul poeziei cu dezvoltarea armonioasa a urbei e gargara gRobiana pentru gloata electorata.

  7. intr-un articol de presa de acum citiva ani aflam ca in comisia de circulatie exista un singur politist si restul politruci, deci sa nu ne miram daca exista decizii aiurea de organizare a traficului.

  8. Nu am afirmat ca robu e idiot ci cel cu propunerea , nu am afirmat ca poli e institutie de idioti dar daca cineva se simte asta e . De fapt de ce sa nu construim pe mlastina ca doar avem palmieri si timisoara este ca parisul nu ?

  9. pasajul de la opera, cumulat cu inchiderea circulatiei din fata Catedralei Mitropolitane si prelungirea promenadei din centru , pe langa catedrala, pana la debarcaderul de pe Bega, realizat in zona Flora….este tot ce mi-as dori pentru orasul nostru

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.