p>
Se circulă bară la bară încă de la primele ore ale dimineții pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Șoferii care se deplasează către Spitalul Județean pe strada Cluj s-au obișnuit deja să aștepte zeci de minute în trafic, pentru că în zona respectivă se efectuează lucrări la drum de către muncitorii firmei SDM (Societatea Drumuri Municipale S. A.). Reamintim că la sfârșitul lunii august, aceeași firmă a efectuat lucrări de la intersecția cu bulevardul Vasile Pârvan, până la intersecția cu bulevardul Eroilor de la Tisa, acum fiind în desfășurare a doua etapă a șantierului.
De câteva zile se lucrează la următoarea porțiune de drum, care începe de la intersecția cu Bulevardul Eroilor de la Tisa, până la intersecția cu Calea Martirilor. Sâmbătă după-amiază, coloana de mașini începea de la pasajul Michelangelo, dar la orele de vârf drumul este sufocat de mașini încă de la Poșta Mare. „Nu se poate așa ceva. Vreau ca primarul Nicolae Robu să știe că eu plătesc peste 1.700 de lei pe lună la benzină din cauza șantierelor din oraș. Nici măcar Ceaușescu nu și-a permis să facă așa ceva”, a strigat un șofer care se afla în trafic de zeci de minute.
Muncitorii erau răspândiți pe toată porțiunea de drum, iar la fiecare colț de stradă stătea câte un utilaj parcat. „Lucrăm de la ora șase dimineața. Acum am acoperit banda cu un strat, mutăm circulația aici, după care turnam primul strat pe cealaltă bandă, iar spre seară se va circula normal”, ne-a explicat un muncitor. Calvarul nu se oprește aici pentru că mâine angajații SDM o iau de la capăt indiferent că este duminică. „Mâine venim de dimineață. Nu contează că e duminică. Trebuie să punem al doilea strat pe toată șoseaua. Sperăm ca spre seară să fie gata totul și să vină mașina să niveleze”, ne-a mai explicat respectivul.
După opt ore în care s-a circulat pe banda decapată, șoferii au fost mutați pe drumul proaspăt lucrat. În acel moment a început haosul, deoarece conducătorii auto au trecut chiar și pe culoarea roșie a semaforului, la îndemnele muncitorilor. „Ușor, nu claxona! Pe aici, pe aici. Hai treceți pe roșu, repede, repede”, a strigat un angajat al firmei SDM. Oamenii care au trecut prin intersecția respectivă nu au făcut decât să se întoarcă de la mijlocul drumului și să le facă loc șoferilor, chiar dacă semaforul indica culoarea verde pentru pietoni. Explicația angajatului SDM pentru respectiva „mutare” a fost că „eh, lăsați, ei stau în trafic de multă vreme. Coada s-a întins până la Poșta Mare. Acum trebuie să circule pe cealaltă bandă să putem începe lucrările la asta”.
Dacă planurile celor de la SDM decurc cum și-au propus, deseară se va circula pe ambele benzi. Mâine, în schimb, muncitorii o iau de la capăt pentru că trebuie să mai acopere drumul cu încă un strat. Haosul nu se termină nici în perioada următoare, deoarece vor începe lucrările de la intersecția străzii Arieș cu Calea Martirilor, continuând spre Girocului.
De ce nu se lucrează si noaptea, domnilor din primărie?
Nu se putea face lucrarea asta cât era închis pasajul și traficul pe Cluj era slab spre inexistent. Halal gândire analitica Robule; poate doar anala
1700 de lei/luna ! da ce masina ai ? de 3000 ? sau esti agent comercial si ai masina de la firma ?
Dedicam circulatia de cosmar din oras din aceste zile, ca si din cele precedente, dar mai ales din zilele ce vor veni, tuturor celor incantati de activitatea edilitar-gospodareasca generata de zelul si viziunea dlui primar! Sunt multi cei care la diferite ocazii si-au exprimat satisfactia pentru faptul nemaipomenit ca „in oras se misca cate ceva”, indiferenti la pretul si chiar risipa cu care se obtin respectivele „miscari”. Daca la aceasta se adauga si ceva consum nervos si de timp din partea locuitorilor, cu atat mai bine, viata devenind mai palpitanta.
In fond, ce conteaza aceste „marunte” neplaceri cotidiene, daca ele permit realizarea unor lucrari de o calitate „deosebita”, stiut fiind faptul ca o astfaltare „temeinica” necesita depunerea mai multor straturi succesive, la intervale de timp cat mai lungi, aderenta lor si deci trainicia lucrarii fiind conditionata si de prezenta ploilor de toamna, sau cel putin de umiditatea atmosferica mai accentuata din timpul noptilor reci din aceasta perioada. Din acest motiv nu s-au realizat aceste asfaltari in timpul verii, cand si orasul era mai putin aglomerat, evitandu-se astfel ca unii locuitori sa nu poata „savura” din plin atmosfera de hei – rup ce ne incanta.
De altfel, pe rauvoitorii vesnic nemultumiti de oricare dintre initiativele oportune, laudabile si mai ales judicios planificate multumita grijii primului gospodar al urbei, ii asiguram ca nu trebuie sa isi faca griji cu privire la rezistenta in timp a lucrarii: important este ca ea sa „tina” pana la prima interventie mai semnificativa, cand se va „ingropa” vreo noua conducta, sau se va „dezgropa” una defecta, ori un cablu, oricum „ceva” care nefiind facut anterior asfaltarii, va impune indepartarea stratului de asfalt din prezenta „campanie”. Desigur ca nici respectiva interventie subterana nu putea fi facuta inaintea asfaltarii, nici asfaltarea, restanta din vara, nu mai putea fi amanata, pentru ca se puteau „pierde” banii alocati acestei lucrari, cum competent a explicat odata dl. primar succesiunea interventiilor anapoda la carosabil. Astfel, nu conteaza ca lucrarea este facuta de mantuiala si pe nervii cetatenilor: important este sa nu se „piarda”, ci sa se castige (de catre cine oare?) cat mai multi bani.
Ma repet acum, pe imbecilii astia de la primarie nu i-a dus capul sa faca lucrarea asta in vara, cind lumea era plecata in concedii si orasul era aproape pustiu? Au asteptat toamna, sa asfalteze pe ploaie si pe frig, probabil ca sa mai aiba de lucru si anul viitor la reparat ce au facut anul asta.
ok sa zicem ca se lucreaza, problema e ca se lucreaza fara cap, probabil seful de santier e cizmar… se lucra sambata fara nici o semnalizare, se venea de pe 3 benzi si brusc se gatuia la o banda fara semnalizare, plus ca daca vroiai sa intri in parcare la camine nu aveai pe unde, la fel daca vroiai sa iesi, niste idioti