CFR vrea să scape, din nou, de “Semmeringul Bănățean”, cea mai veche...

CFR vrea să scape, din nou, de “Semmeringul Bănățean”, cea mai veche cale ferată montană din România, și de linia pe care se află “Tunelul Dragostei”. Ce anunț a făcut compania FOTO

0
DISTRIBUIȚI

calea ferata oravita-anina

Compania Națională de Căi Ferate vrea să închirieze peste o mie de kilometri de cale ferată din întreaga țară, iar în acest sens, mâine va fi organizată o licitație publică cu strigare. Printre căile ferate de care CFR vrea să scape se numără și linia Oravița – Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, ce oferă călătorilor unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Munții Aninei.

Nu este prima oară când reprezentanții CFR vor să închirieze “Semmeringul Bănățean”, aceasta fiind cea de-a cincea încercare, dar până acum nu s-a găsit nicio companie privată interesată să o închirieze. În aceste condiții, există riscul ca cea mai veche cale ferată montană din România să fie închisă.

“Gestionarii privaţi de infrastructură care vor închiria una sau mai multe secţii CF neinteroperabile, contribuie la menţinerea transportului feroviar pe aceste trasee, şi la revigorarea sistemului feroviar”, a precizat Macarie Moldovan, director general al CFR SA. Pe lângă calea ferată Oravița – Anina, CFR încearcă să închirieze și alte două secții neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Timișoara, și anume Caransebeș – Bouțari, pe care se află “Tunelul iubirii”, introdus recent pe lista comorilor ascunse din Europa datorită romantismului acestui loc, și Hațeg – Subcetate.

Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul actual al României a împlinit, anul trecut, 150 de ani. Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil.


Traseul este supranumit și “Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată “Semering” din Austria.

În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

Foto: Facebook Calea Ferată Oravița – Anina și Florin Avramescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.