Primăria Timişoara a evaluat garajele pe care vrea să le demoleze. Cu...

Primăria Timişoara a evaluat garajele pe care vrea să le demoleze. Cu cât ar trebui DESPĂGUBIȚI proprietarii construcţiilor din centru şi de la periferie

6
DISTRIBUIȚI

garaje complex

Demolarea garajelor din Timişoara revin în atenţia autorităţilor locale. După ce o vreme nici primarul Nicolae Robu şi nici viceprimarul Traian Stoia nu au mai vorbit nimic despre demersurile făcute de municipalitate pentru rezolvarea problemei construcţiilor ilegale, astăzi, viceprimarul PSD Traian Stoia a comentat că în viziunea sa demolarea garajelor va fi finalmente un proces costisitor.


Asta pentru că în urma unei evaluări s-a decis că un garaj situat la perferie are valoarea de 2.800 de euro, în vreme ce unul situat în zona centrală costă circa 4.000 de euro. Momentan, însă, demersurile primărie sunt blocate în instanţă, deoarece proprietarii de garaje de pe I.C. Brătianu au acţionat municiplitatea în instanţă.

Ultima veste legată de demolarea garajelor de pe strada Orion a fost dată de primarul Nicolae Robu la finele lunii iulie. Acesta a spus că am primit o „hotărâre preşedinţială de stopare a demolării prin stabilirea sumei aferente unor despăgubiri. Noi nu avem ce despăgubiri să le dăm proprietarilor, pentru că există un contract care spune foarte clar că în momentul în care există interes public pentru acel teren, proprietarii au obligaţia să elibereze terenul fără nicio daună sau despăgubire, numai că unii cetăţeni nu vor să aibă un minim de spirit civic şi vor să obţină bani de la bugetul comun al tuturor”.

6 COMENTARII

  1. Corect, despagubiti oameni si demolatile, asa e orect! Garajele alea au costat ceva bani sa le construim, plus 20 de ani sau chiar 30 , platit impozit la stat!

    • Esti cumva biciclista, Iulia C.? Atunci s-ar explica vehementa cu care il abordezi – sa nu spun „aberezi” – pe cel ce si-a exprimat o parere in cauza, altfel nu este nici moral, nici logic modul tau de adresare. In rest, s-ar putea discuta despre clauze abuzive ale autoritatilor in contracte, despre hotarari deja existente ale instantelor in materie si care arata ce este legal si ce nu. Oricum, vezi ca timpul tau a cam trecut… suntem deja in septembrie, se aproapie iarna, cand sunt bune garajele pentru masini, iar pe strazi este de obicei alunecos, asa ca, biciclista fiind, fii mai bine atenta sa nu patesti ca coana Mitza…

  2. Ce sa despagubeasca? Foarte multi din proprietarii de garaje le-au inchiriat,si-au scos banii…asa ca demolati garajele…mai ales ca au semnat un contract in care scrie clar ca terenu trebuie eliberat cand este interes public…

    • Cand este vorba cu adevarat de interes public, nu de hachitele cuiva, „terenu” se elibereaza chiar daca este ocupat de cea mai luxoasa vila, cum este si cea in care probabil locuiesti, desigur cu o despagubire mai mult sau mai putin echitabila. Cu atat mai mult, cand ar fi vorba despre niste amarate de garaje, carora multora nu le plac, probabil ca nici tie. Problema este insa cu definirea interesului public, care nu prea se stabileste dupa bunul plac al unuia sau al altuia, deoarece atunci multora nu le plac nici blocurile staliniste din oras, care ar putea fi demolate pentru a construi, in interes public, desigur, piste de biciclete si alte asemenea obiective „marete”, mai ales ca multi dintre proprietari au inchiriat respectivele „cavouri din beton armat” si „si-au scos banii”… Desigur, pe tine care locuiesti, probabil, intr-o vila luxoasa, nu te va afecta nici acest nou posibil abuz, tot la fel cum nu ne deranjeaza nici demolarea garajelor, cata vreme nu este vorba de demolarea garajelor familiei tale, prevazute deasupra cu facilitati pentru helicopterul personal…

      …nu mai bea, baiatule, fiindca te rad … curcile!

  3. Daramati, daramati si iarasi daramati! Iar daca mai trebuie sa si platiti pentru asta, o puteti face, ca ce mai conteaza, comparativ cu risipa generalizata pe care o patronati. De construit ceva – altceva decat piste pentru biciclete, dungi vopsite ( chipurile „construim” parcari ) si pasajul subteran (si interminabil) – cand vreti sa construiti? Oare faptul ca majoritatea initiativelor ediliilor au inatimea de o schioapa, daca nu sunt subterane, sa fie in legatura cu nivelul priceperii lor in domeniu, respectiv cu simtul lor gospodaresc?

    Chiar si in aceasta mizerie a demolarilor cu orice pret, inclusiv cu pretul pierderii unei taxe de concesiune anuale de 3 – 4 ori mai mari decat impozitul incasat pentru un apartament cu suprafata dubla decat cea a unui garaj, discriminarea, arbitrariul si prostia isi dau mana, desi s-ar dori sa se dea impresia unei aparente corectitudini! Pe baza caror criterii de asa-zisa evaluare „s-a decis” – si mai ales, de catre cine – faptul ca un garaj de la „periferie” costa doar trei sferturi din pretul unuia „de la centru? Un garaj de la periferie are Portile de Fier, iar cel din centru le are cumva din bronz? Specialistii evaluatori din primarie ar trebui sa stie ca in acest caz, al calcularii unor eventuale despagubiri pentru demolarea unor constructii, se evalueaza in primul rand costul acestora si nu LOCATIA, care ar fi determinanta in cazul unei achizitii imobiliare.

    Toate acestea sunt insa doar neimportante dovezi de prostie dublata de rautate. Ceea ce va conta, va fi valoarea de despagubire pe care veti fi obligati sa o platiti – de preferinta personal, nu din banii contribuabililor – pentru fiecare caz in parte pentru care veti dori sa va satisfaceti dorinta diabolica de a distruge ceea ce unii oameni si-au construit CU APROBAREA PRIMARIEI, prin efortul propriu, pentru confortul lor si in BENEFICIUL FINANCIAR AL COMUNITATII. Aceasta valoare a despagubirii va fi stabilita de evaluatori autorizati, agreati de instantele care vor dispune in acest sens si la aceasta se vor adauga si cheltuielile de judecata din procesele pe care deja le-ati pierdut si veti continua sa le pierdeti.

    Cetatenii orasului trebuie sa stie ca asa-zisa imbunatatire a conditiilor de viata prin daramarea de garaje si inlocuirea lor cu dungi pe asfalt, sau asa-zisa infrumusetare a spatiului urban, prin taierea unor arbori maturi, dar mai ales VERZI si inlocuirea lor cu puieti de mesteacan in majoritatea lor USCATI si dupa plantare si dupa replantare, nu este decat in beneficiul firmelor care sifoneaza banul public prin asemenea lucrari de mantuiala. De asemena organismele autorizate ar trebui sa isi intre in atributii si sa decida daca in acesta actiune este vorba de oportunitate si rentabilitate sau doar capriciu si incapatanare prosteasca a cuiva si sa dispuna in consecinta sistarea acestei nebunii, daca se poate inainte ca noianul de procese (POTENTIALUL este de 12.000, cate garaje ii stau in gat ediliiului sef) sa blocheze conturile primariei. Chiar nu poate nimeni sa decida ca este mai bine pentru toti, nu doar pentru posesorii garajelor, sa se incaseze anual la bugetul local peste un milion de euro, decat sa fie atata tracasare, nervi si procese care sa aduca o paguba, posibil spre 30.000.000 euro?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.