„Timişoara are nevoie de sprijinul autorităţilor locale şi al oamenilor de afaceri,...

„Timişoara are nevoie de sprijinul autorităţilor locale şi al oamenilor de afaceri, pentru evenimente mari“, spune Guido Janssens, managing partner Emagic. De ce consideră că Timișoara este sub Cluj

5
DISTRIBUIȚI

guido2

Managing partner al Emagic, compania care şi-a propus să fixeze România pe harta internaţională a marilor turnee muzicale, Guido Janssens, susţine că oraşul nostru are mare nevoie de implicarea autorităţilor locale pentru a deveni „competitiv“. „Când vorbim de industria muzicală live în România, facem o greşeală. Şi asta pentru că 90 la sută din evenimentele mari se desfăşoară în Bucureşti. Când am început să aducem show-urile în Cluj şi Timişoara a trebuit să reducem preţul biletelor cu 30 sau 50 la sută. Credem că Cluj-ul va deveni un oraş în care se vor face multe concerte mari. Are parte de mulţi studenţi, autorităţi locale care sprijină evenimentele de acest fel, o dezvoltare a industriei, un stadion modern şi în curând o Sală Polivalentă modernă“, spune belgianul care a „adus“ în ţara noastră o serie de nume importante ale scenei muzicale internaţională.

Printre evenimentele organizate de Emagic în ţara noastră se numără ediţiile festivalului B’estival (devenit mai apoi Bestfest) sau concerte cu Tori Amos, Deep Purple, Peter Gabriel, Roger Waters, Mark Knopfler, Steve Vai, Red Hot Chilli Peppers, Lady Gaga, Roxette, Sting, Bob Dylan, Chris Rea, Diana Krall sau Depeche Mode. Unul din concertele organizate de ei a fost şi recitalul Shakira, care a avut loc pe 17 iulie 2007, pe stadionul Dan Păltinişanu din Timişoara. Un eveniment cu care au testat „piaţa“ timişoreană. „La concertul Shakira am aşteptat să se vândă mai multe bilete. Nu a fost destulă deschidere. Sau, lumea nu e obişnuită să plătească bani. Am avut în afara stadionului aproape cinci sau şase mii de oameni, care au ascultat-o pe Shakira, dar nu au vrut să plătească bilet. Care oricum, nu a fost scump“, spune Guido.

guido1

Aflat recent la Timişoara, alături de formaţia Balako, care şi-a lansat albumul de debut Colours, în cadrul Festivalului Plai desfăşurat la Muzeul Satului Bănăţean, binecunoscutul organizator de concerte susţine că Timişoara are nevoie de mai multă susţinere din partea autorităţilor locale şi a oamenilor de afaceri din zonă, pentru a găzdui concerte de top.


„Ca şi regiune, Timişoara se tot dezvoltă. Dar până când va deveni o zonă de concerte mari, măcar ca la nivelul Clujului, va mai dura ceva timp. Şi e păcat, căci Timişoara e în apropiere de Budapesta sau Belgrad, locuri unde chiar se întâmplă lucruri faine. La Cluj se susţine mişcarea. Am aflat cu surprindere că la începuturile festivalului Plai, autorităţile nu au susţinut festivalul, nu au oferit niciun suport. Timişoara are nevoie de suportul autorităţilor locale şi de oamenii de afaceri din zonă. Altfel, încet – încet moare….din acest punct de vedere. Dacă nu vine cultura aici….Dacă lumea merge la Budapesta….e păcat. Ţine şi de politicieni treaba sta. În Cluj am început cu experienţe şi a mers treaba“, a mai adăugat Guido Jannsesn. Alături de nenumăratele concerte organizate în România, Guido s-a implicat şi în sprijinirea tinerilor artişti din ţara noastră, prin Asociaţia Bestfest. Printre scopurile acestei asociaţii se numără promovarea artiştilor români în cadrul unor evenimente muzical culturale care să le înlesnească ulterior o recunoaştere internaţională, acordarea de asistenţă, consiliere şi promovare a tinerelor talente autohtone,  elaborarea unor programe de burse şi voluntariat în activităţile de event management şi promovarea şi organizarea de conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, dezbateri pe teme muzical culturale în scopul includerii României în schimburile interculturale pe plan internaţional.

„În ultimii ani, pe scena muzicală live din România lucrurile s-au schimbat. În primii ani când am venit aici, sponsorizarea unui concert era foarte importantă. Era undeva la 50 sau 60 la sută din bugetul total. După criză, situaţia s-a schimbat, sponsorii nu mai sunt atât de darnici. Acum, aproximativ 20 sau 25 la sută dintr-un eveniment sunt acoperite de sponsori. Trebuie să ajungem la situaţia de afară. Acolo, sută la sută se fac evenimente pe bilete. Dacă vine şi un sponsor, e foarte bine. E foarte bine să nu depinzi de sponsori, atunci ai libertate. Anul acesta nu am mai ţinut festivalul Bestfest fiindcă am avut probleme în a găsi headlineri. Anul trecut am ieşit pentru prima dată pe profit şi ne-am propus să schimbam locaţia şi data. Dar am avut probleme mari cu găsirea headlinerilor. Asociaţia Bestfest e o treabă de suflet şi nu are legătură cu business-ul. Sprijinim trupe româneşti live, care nu au nicio şansă să intre pe Kiss sau Zu. Am susţinut Grimus, Les Elefantes Bizarres, Balako sau Electric Fance. Suntem deschişi la noi colabărări şi îi aşteptăm pe toţi cei interesaţi să ne contacteze“, ne-a mai declarat Guido Janssen.

5 COMENTARII

  1. bestfest n-a fost vreun festival etalon, nu tre’ sa vine neica asta sa dea lectii, ca n-a facut in Ro vreo chestie mareata, bisnita ieftina.
    EC i-a dat jet, daca e vorba…

  2. Asta compara ce se intampla in vest cu ce se intampla la noi? Afara pretul biletelor poti sa-l pui 50-100 euro fara probleme. Aici cum sa pui 250-450 lei?? Sa negocieze pretul artistilor la nivel de Romania.

    • Radu, preturile artistilor oricum sunt de Romania. Ceea ce sublinia el e ca oamenii dau bani pe distractie sau evenimente culturale in vest, spre deosebire de Timisoara. Si e trist.

      Mai mult, in Cluj (ca sa nu mai vorbim de Bucuresti), exista sponsorizari atat de la administratiile locale, cat si de la intreprinzatori. Nu e nevoie de prea multe deplasari in orasele antenumite ca sa-ti dai seama ca Timisoara e praf din punctul asta de vedere.

  3. Foarte pertinente răspunsurile lui Guido. Am avut ocazia să-l cunosc şi e un adevărat profesionist. Pentru cei care întreabă cine e nenea ăsta, mai băgaţi un google, măi băieţi. Interesant articol!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.