Casa de Sănătate Timiș semnalează: „Cheltuielile suportate de pacient pe perioada spitalizării...

Casa de Sănătate Timiș semnalează: „Cheltuielile suportate de pacient pe perioada spitalizării trebuie RAMBURSATE”. Ce s-a descoperit la Spitalul Județean Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

Plângeri peste plângeri la Casa Județeană de Sănătate Timiș din partea mai multor pacienți care au fost puși să plătească din propriul buzunar medicamente sau materiale sanitare pe perioada cât au fost spitalizați. După efectuarea unor controale de către CJAS Timiș în spitalele din județ, reprezentanții instituției atrag încă o dată atenția managerilor de spitale în vederea gestionării eficiente a fondurilor alocate.

„Astfel, spitalele au obligaţia de a garanta dreptul pacienţilor de a beneficia în mod gratuit, pe întreaga durată a internării, de toate serviciile medicale necesare pentru tratarea afecţiunilor de care suferă, (medicamente, materiale sanitare, servicii medicale paraclinice, etc.) şi de a rambursa acestora eventualele cheltuieli suportate pe perioada spitalizării. În urma analizei efectuate de CJAS Timiş s-a constatat că există spitale care nu au rambursat în totalitate cheltuielile suportate de pacienţi pe perioada internării”, transmit reprezentanții CJAS Timiș.

Spitalul Județean Timișoara este unitatea medicală care nu a rambursat cele mai multe cheltuieli, astfel că, în acest moment, sunt 424 de solicitări de rambursare, adică cel mai mare spital din vestul țării trebuie să le plătească pacienților care au cumpărat medicamente sau materiale sanitare în perioada cât au fost spitalizați aproape un milion de lei.


La Institutul de Boli Cardiovasculare din Timișoara sunt 114 solicitări de rambursare, în valoare de aproape 600.000 de lei, la Spitalul Municipal Lugoj – 27 solicitări, ceea ce reprezintă suma de 32.000 de lei, două solicitări de rambursare la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara în valoare de 200 de lei și una la Spitalul CFR Timișoara, ce reprezintă suma de 5.000 de lei.

„Facem de asemenea, un apel către asiguraţi ca în cazul în care întâmpină probleme similare cu cele menţionate mai sus să sesizeze CJAS Timiş”, mai anunță reprezentanții instituției.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.