Doi timișoreni au preluat o idee și au transformat-o într-o afacere de...

Doi timișoreni au preluat o idee și au transformat-o într-o afacere de succes: „Trebuie să construiești un produs, nu să alergi după bani”

0
DISTRIBUIȚI

Împreună cu un coleg de facultate, un anteprenor din Timișoara dezvoltă o platformă despre care crede că va valora „milioane de dolari” în următorii ani.

Florin Cornianu a fondat, în urmă cu șapte ani, o platformă care are ca obiectiv cucerirea piețelor externe. Un serviciu online care le permite utilizatorilor fără cunoștințe tehnice să își creeze formulare web, de la cele de contact până la chestionare, formulare de colectare a plăților sau teste pentru instituții de învățământ. „Orice tip de formular pe care îl vedeţi pe site-uri poate fi făcut la noi“, a explicat, pentru bussinesmagazin.ro, Florin Cornianu, cofondatorul afacerii 123ContactForm, produse pe care le realizează prin intermediul platformei pe care a fondat-o în Timişoara împreună cu Tudor Bastea, colegul său de facultate.

Afacerea s-a dublat de la an, la an, iar în prezent are 500.000 de utilizatori în peste 180 de țări, 40 de angajați și venituri de circa un milion de lei (250.000 de euro), potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Pe această nișă, firma ocupă locul cinci, fiind subclasată de Google Forms, Wufoo sau JotForm. Cei doi antreprenori au dezvoltat produsul propriu-zis, adică formulatul final și au făcut posibilă conectarea cu servicii populare de pe Internet, dar și integrarea de precesatoare de plată precum PayPal. Formularele sunt oferite fie gratuit, fie cu un preț de 14,95 sau 29,95 de dolari pe lună. Prețul variază în funcție de numărul de formulare incluse, capacitatea de stocare, numărul de subscripţii incluse, integrarea sistemului de plată şi alte facilităţi specifice.

Totul a început în 2002, când cei doi s-au lansat în antreprenoriatul online, fiind încă studenți la Facultatea de Informatică din cadrul Universității din Timișoara.


Atunci făceau diferite produse online pe care le vindeau vorbitorilor de limba engleză. În 2005 s-au angajat la o multinațională din Timișoara, iar în 2008, când vânzarea produselor realizate de ei a început să crească și să egaleze veniturile salariale, au hotărât să renunțe la statutul de angajator. „În momentul în care am făcut această alegere, afacerea nu a mai funcţionat şi a trebuit să o luăm de la zero cu un alt produs“, a mai explicat pentru aceeași sursă Cornianu.

Au început să construiască produse similare în zona de site-uri de formulare, urmând mai multe modele și au reușit să crească cu 100% pe an. Cel mai dificil moment a fost cel în care au crescut echipa la peste 10 persoane, potrivit lui Cornianu. În 2010 au atras atenţia unui „angel investor”, Adrian Gheară, care a intrat în acţionariatul companiei, urmând apoi îmbunătăţirea produsului, angajarea de oameni şi mutarea într-un birou mai mare. „În rest, compania nu a avut nevoie de investiţii, s-a autosusţinut şi este în continuare profitabilă“, spune antreprenorul, care consideră că „în România oamenii ar trebui să se dedice construirii unui produs, în loc să alerge după bani“.

În tot acest timp, au reușit să se extindă în 180 de țări și 50% din vânzări se realizează în Statele Unite ale Americii şi în Canada, urmate de Australia, Regatul Unit, Olanda, Franţa sau ţările nordice. În total, vânzările din afara ţării sunt de 98%. Faptul că cei doi locuiesc la Timișoara nu este un inconvenient, ci au acces la forţă de muncă mai uşor. Florin Cornianu crede că, peste cinci ani, compania va fi evaluată la milioane de euro, iar pentru perioada următoare ia în calcul doar creșterea continuă. „Locul 1 nu este neapărat accesibil, acolo sunt competitori cu fonduri serioase în spate, dar targetul nostru este să ne consolidăm poziţia şi să obţinem cât mai multă cotă de piaţă de la competitori, or asta cred că putem face în doi, trei ani“, a mai explicat acesta.

Foto: businessmagazin.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.