Mâncare, haine și produse artizanale la Târgul de Crăciun. De ce au...

Mâncare, haine și produse artizanale la Târgul de Crăciun. De ce au rămas pe dinafară câțiva artiști care ar fi trebuit să aibă căsuțe

0
DISTRIBUIȚI

În Târgul de Crăciun din Timișoara aromele de vin fiert cu portocale și scorțișoară se amestecă cu iz de plastic și miros de hamsii prăjite în ulei încins. Municipalitatea a oferit restaurantelor posibilitatea să gătească în Parcarea Modex. Bucatele tradiționale sunt pe măsura gurmanzilor. Alături de cârnați, fasole cu ciolan sau mămăligă, se vând cu spor hamsii cu 5 lei suta de grame. Trei din cele 10 standuri cu alimentație gătită la fața locului au peștii în meniu.

Oficialii primăriei spun că nu au impus un anume meniu, la fel cum nu au impus o anume prezență în Târgul de Crăciun. Cele mai multe căsuțe închiriate în Piața Victoriei vând cojocele, căciuli din blană sintetică și alte piese de îmbrăcăminte sezoniere, importate în cel mai fericit caz din Polonia.

„Anul acesta, la Târgul de Crăciun sunt amplasate 90 de căsuţe în Piaţa Victoriei, Zona Soarelui şi Piaţa Dacia.


Sunt 10 căsuțe cu kurtos, 10 cu mâncare gătită, 45 cu produse de sezon, din care 15 sunt produse de artizanat şi hand made, și 25 de căsuțe cu mâncare ambalată”, explică Alina Pintilie, directorul Direcției de Comunicare din Primăria Timișoara.

Cei câțiva artiști cărora, în virtutea candidaturii la statutul de Capitală Culturală Europeană, li s-a promis în vară o căsuță de lemn alocată gratuit, au rămas pe dinafară, când Casa de Cultură a Municipiului (cea care gestionează Târgul și încasează banii pentru ocuparea căsuțelor) le-a pus în faț un „contract de colaborare” plătită. „Noi dăm căsuțele, cu, mă rog… și ei își amenajează marfa. Ei plătesc. E un contract de colaborare”, spune Pavel Deheleanu, directorul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara. Concret despre ce „colaborare” e vorba, nu am putut afla. „Conform HCL 191/2012 prin care s-a aprobat Regulamentul de organizare al Târgului de Crăciun, valoarea contractului de colaborare este între 1.500 lei şi 4.000 lei, în funcţie de produsele comercializate”, a mai detaliat Alina Pintilie.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.