Aeroportul Timișoara nu poate fi transferat la consiliul judeţean sau primărie. De...

Aeroportul Timișoara nu poate fi transferat la consiliul judeţean sau primărie. De ce nu sunt legături aeriene cu cele mai mari aeroporturi din lume VIDEO

1
DISTRIBUIȚI

Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara este tot în subordinea Ministerului Transporturilor. Și asta pentru că acțiunile către Consiliul Județean Timiș pot fi transferate doar printr-o lege, iar în acest moment, Parlamentul este în vacanță. „Atunci când domnul Robu și domnul Bojin spuneau că se poate face transferul printr-o hotărâre de Guvern, se bazau pe o dorință. Eu nu vreau să mă pun rău cu legea, vreau să fie totul transparent, doar printr-o lege asumată de Parlament se poate realiza transferul”, a explicat directorul aeroportului timișorean.

În ceea ce privește situația financiară a aeroportului, atunci când l-a preluat în anul 2012 de la pedelistul Cornel Sămărtinean, Dan Idolu a declarat că „am găsit o situație în care degeaba erau bani în cont, pentru că infrastructura era într-o stare deplorabilă și o deteriorare a relației cu partenerii, dar acum aeroportul e pe drumul cel bun. Dacă nu investești, compania aeriană nu vine sau nu are încredere să vină spre tine, deci nu sunt venituri. Acum putem spune că avem o pistă perfectă, e cea mai bună din țară, și o dotare foarte bună”. Dan Idolu a vorbit și despre datoriile pe care Carpatair le are către aeroportul timișorean, nu mai puțin de trei milioane de euro, bani care încă nu au fost recuperați.

aeroport timisoara terminal 1

 

Întrebat de către moderatorul emisiunii de ce „Traian Vuia” nu are legături cu principalele hub-uri internaționale, Dan Idolu a declarat că acest lucru ar trebui să se întâmple însă, în urma unor discuții, reprezentanții Tarom au anunțat că nu-și permit să investească în achiziționarea unei aeronave pentru realizarea de zboruri din Timișoara spre marile aeroporturi din Europa.


„80% din pasagerii care tranzitează aeroportul din Timișoara merg spre Occident, mulți sunt muncitori care călătoresc. Asta-i piața. Dar de ce nu vin și invers? Pleacă un million de pasageri români în Occident, atunci să găsim să vină și turiști belgieni, nemți, englezi la noi. Atunci s-ar dubla traficul”, a comentat Dan Idolu.

În final, directorul aeroportului timișorean a ținut să precizeze, provocat fiind de către moderatorul emisiunii, că și-ar dori ca și peste patru ani să conducă Aeroportul Internațional Timișoara și să fie consilier local.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.