Metroul din Timişoara, „o chestie SF”. Cum au reacţionat politicienii la vestea...

Metroul din Timişoara, „o chestie SF”. Cum au reacţionat politicienii la vestea că primarul Robu a comandat studiul de fezabilitate

12
DISTRIBUIȚI

Ieri primarul Nicolae Robu anunța o veste bombă, ca de început de an. Relaxat și bronzat după vacanța din Dubai, edilul timișorean le-a spus jurnaliștilor că „am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate, problema este cea a asigurării fondurilor, evident că nici nu se pune problema să ne apucăm să facem așa ceva cu bani de la bugetul local, nici pe fondurile europene obișnuite nu putem să facem, dar nu exclud accesarea unor fonduri speciale care există pentru astfel de proiecte”. Acesta a menționat că a avut discuții cu arhitecți de renume din străinătate, mai exact din Barcelona, care au spus că Timișoara putea construi fără probleme un metrou.

Deschiderea circulatiei pe Parvan intersectia cu Michelangelo  20 Decembrie 2014 25

PRESSALERT.ro a contactat mai mulţi politicieni locali pentru a afla ce părere au despre iniţiativa edilului.

Şeful PSD Timiş și ministrul Comunicaţiilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „e ceva nou? Știu că domnul primar avea de gând de mult timp să facă metrou în Timișoara, dar nu știu dacă prindem în viața asta așa ceva. Exista la un moment dat o poveste cu estacade pentru căile ferate, dar văd că după vacanța din Dubai domnul primar nu mai dorește.


Dacă merge la Londra, vom avea metrou, dacă merge la Veneţia, vom avea gondole. Depinde de destinație”.

Consilierul local PNL Sandu Ştefan a declarat că „eu cred că studiul de fezabilitate trebuia pornit în momentul în care se identifică și o potențială sursă de finanțare. În Timişoara au fost nenumărate studii care au ajuns la gunoi pentru că nu s-au găsit bani la doi ani de la executarea lor. Şi aici mă refer la pasajele Jiul, Popa Şapcă, care sunt cred la turul patru de studii. Metroul e o idee bună, dar nu văd posibilitatea de a se trasforma în proiect acum”.

Consilierul local PNL Ovidiu Ciuhandu a declarat că „azi dimineața am aflat de la colegi că domnul primar are acest plan. Eu cred că putem să ne gândim la metrou după ce realizăm parcări în zona centrală, inele cum sunt cele de la punctele cardinale sau Jiul şi Popa Şapcă, care vor rezolva problema traficului de suprafaţă. Momentan metroul e o chestie SF”.

Consilierul local independent Adrian Orza a comentat că „dacă domnul primar doreşte asta… Exista un studiu făcut de primărie, Universitatea Politehnica şi un institut de prestigiu din Germania, care spunea că ar fi indicat ca şinele să fie păstrate la suprafaţă, ca parte a unei viziuni pentru anul 2030. Nu am idee cât ar costa să facem un metrou la Timişoara, dar probabil ar fi mai scump decât alte soluţii, ţinând cont de pânza freatică, poziţionarea oraşului şi alte astfel de elemente”.

12 COMENTARII

  1. cred ca prima data ar trebui sa achite din buzunarul propriu nu al nostru creditele pe termen lung luate de Ciuhandru pentru infrastructura liniilor de tranvai,dupa care sa se apuce de Metrou.Sau crede ca Metroul a la fel ca Pasaju de la Michelangelo ,doar ca e mai mare un pic si daca nu ploua il termina in 100 de ani .

  2. Singurii doi barbati gospodari( am vrut sa scriu adevarati….) din Timisoara: Băla de la Penitenciar si Soarele. Pe unde trec ei, e curat.

  3. Prima data sa-si puna intrebarea:ce avantaje poate sa aduca aceasta investitie SF?
    Aeroportul din Timisoara nu aduce niciun castig ptr.ca e prea mic, la ora actuala sunt f.putine posibilitati de a calatori din Timisoara cu avionul intern si extern. Acest aeroport nu aduce niciun randament.
    Mai economic ar fi legatura de la gara de nord cu trenul pana la aeroport, in regim rapid si cu tact de ora in ora.
    De ce s-au suspendat cursele cu Viena,Cluj, Iasi, Sibiu ?
    Atunci sa mai vorbim de metrou?

  4. Am un respect deosebit pentru acest oras TIMISOARA. Un metrou nu este o gluma, electorala!
    Rog pe primar sa ne spuna cu ce metrourii a circulat si in ce an! Nu sunt impotriva modernizarii, dar una este sa vrei si alta sa poti.

  5. completandu-l pe birlic, mai trebui amintit ca in tot acel/acest timp, de pauze interminabile generate de ploi; vant, vanturi sau vanti (depinde cum doreste dl. primar sa spuna) firma executanta factureaza primariei materialele „achizitionate” si nepuse in opera, cheltuielile privind organizarea de santier ori alte taxe………………….

    sic transit gloria mundi!

  6. Omul asta ori e dus cu capu,sau e rau intentionat.Timisoara e contruita pe o mlastina,daca pentru un pasaj,cel de langa Universitatea de Vest,se sta de doi ani,va dati seama ca metrou vor vedea timisorenii peste…200 de ani.Ideea e ca studiul de fezabilitate costa nu multi ci foarte multi bani,care nu pot fi controlati si de acolo se pot trage comisioane imense,cam asta e si rosul acestui demers.Se face studiul,se dau banii si se trage concluzia ca nu se va putea face metrou.Au distrus linii importante de tramvai,cea care lega centrul de Freidorf si urma sa lege Utvinul de oras,dar ei viseaza metrou…DNA -ul ce face?

  7. Si daca tot vrem metrou, domnilor de la primarie va povestesc ca astazi dimineata am privit la un om, om, fiinta umana ca si voi care se straduia sa intre in una dintre budele verzi pe care le-ati amplasat linga Muzeu pentru cavalerii teutoni care stau ascunsi in beciul pamintului si ies numai noaptea. Omul s-a straduit, cum zic, sa intre in una din custi dar, cu tot interesul lui pur uman nu reusea din pricina imaginii in 4 D care i se oferea gratis. Il inteleg pe om, il intelegeti si voi ca sigur vreti sa mergeti (si voi) la buda. Nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.