Cea mai lungă pistă de biciclete din România, realizată de-a lungul râului Bega, de la ieșire din Timișoara până la granița cu Serbia, a fost oficial inaugurată astăzi. Zeci de bicicliști de toate vârstele, dar și reprezentanți ai autorităților locale, și nu numai, și-au dat întâlnire, în jurul orei 12.00, în dreptul ecluzei de la Sînmihaiu Român, unde a avut loc și un concurs pe două roți pentru a marca deschiderea pistei.
Pista de cicloturism a fost realizată în cadrul unui proiect finanțat cu bani de la Uniunea Europeană în valoare de 2,3 milioane de euro derulat de ABA Banat în parteneriat cu Consiliul Județean Timiș și Primăria Zdrenjanin din Serbia. Printre cei care au testat pista s-a numărat și președintele Consiliului Județean Timiș, Titu Bojin, care a anunțat că acest proiect este unul unicat. În cel mult doi ani, timișorenii vor putea ajunge pe două roți nu doar până la granița cu Serbia, ci până în orașul Zdrenjanin. În acest moment, partenerii sârbi așteaptă finanțare pentru a realiza 43 de kilometri de pistă, ce va lega frontiera de localitate.
„Este un proiect în oglindă care va continua şi la sârbi.
În acest an, depinde de sârbi când vor avea partea de finanţare să poată continua pe cei 43 de kilometri. Sperăm să ajungem până la Dunăre. Nu cred că mai este nevoie să urce bascule şi că circule camioane şi alte utilaje care au circulat până acum. Proiectul este unicat, am înţeles că nu s-a mai făcut decât în Bihor o pistă de câţiva kilometri, mult mai mică. Merită să îngrijim această pistă. Sper să putem realiza şi circulaţia navigabilă pe Bega în viitorul apropiat”, a explicat Titu Bojin.
Deși s-au pus bariere la urcări cu scopul de a-i împiedica pe șoferi să intre cu mașina pe pistă, șoferii nu se lasă bătuți. Chiar astăzi, câțiva bicicliști prezenți la inaugurare s-au plâns că au prins un șofer care a urcat cu mașina pe pistă, în zona autogării.
Pista de cicloturism începe de la marginea Timișoarei, aval de Podul Modoș, acolo unde s-a făcut deja joncțiunea cu pista de biciclete a orașului, realizată de către Primăria Timișoara. Pista de biciclete de 37 de kilometri, ce leagă Timișoara de Serbia, are o lățime de doi metri, cu acostament de piatră spartă de 1,5 metri. De asemenea, au fost montați stâlpi de semnalizare, precum și opt refugii laterale pentru bicicliști, dotate cu coș de gunoi și loc pentru parcarea bicicletei și numeroase bariere pentru oprirea traficului autovehiculelor pe dig, având în vedere că acesta este interzis. Șoferii care sunt prinși că intră cu mașina pe pistă riscă amenzi între 6.500 și 7.000 de lei.
zrenjanin nu este egal cu zDrejanin
E suficienta o poza cu masina care intra pe pista pt a fi amendat sau stam dupa „vigilenta” organelor?
acum 3 zile am fost pe toata lungimea pistei, este plina de pietre, 3 personae au facut pana la cursiere, spre finalul pistei sa nu depasiti un semn, ca altfel primiti amenda de la politia de frontiera.
la capatul acestei piste este camp…..nimic atractiv.
pe pista….copii cu role, mamici cu carucioare cu copii si alte „atractii” care ma fac sa ocolesc aceasta pista…..
Atentie! nu aveti voie sa circulate pana la capatul pistei!Veti lua amenda de la politia de frontiera!
nu am citit articolul, dar am totusi o intrebare…ce dracu cauta Bojin acolo ??? nu ar trebui sa fie inchis ???
Orașul din Serbia se numește ZRENJANIN, doamna semnatară.
Zdreanța e altceva, o cârpă, acolo, o bucată de textilă… Mai e și numele unui personaj canin, din lumea poeziilor lui Tudor Arghezi (nu știu dacă ați auzit de el, de poet): „L-ați văzut cumva pe Zdreanță, / Cel cu ochii de faianță?”
Dar o localitate cu nume amalgamat așa, cum faci dumneata, nu există.
Se pare că nu știți să citiți, dar vă ambiționați să scrieți.
Mai este de 2 ani deja si in satu mare si are 16 km pana la granita
mai este si in satu mare de 2 ani si are 16km pana la granita