BATJOCURA CFR, la rang de artă

BATJOCURA CFR, la rang de artă

3
DISTRIBUIȚI

loredana codrut

Când eram mică eram convinsă că mersul cu trenul e un semn de libertate. Mi se părea o chestie de om mare să poţi să mergi singur cu trenul şi să poţi să stai cu capul scos pe geam cât vrei tu fără să te certe mama. Devenind studentă am ajuns să fac un soi de navetă lunară, dacă se poate numi aşa, între Alba Iulia şi Timişoara. Iar visul meu din copilărie a devenit coşmar. Am circulat vreme de cinci ani de zile cu celebrul tren „Foamea”, pe ruta Timişoara Nord – Iaşi sau Botoşani. Iar tren mai jegos si urât credeam că nu există până am avut proasta inspiraţie să circul cu Sighetul Marmaţiei. Ce mă revoltă atât de tare? Lista e lungă şi plină de lucruri care nu îşi au locul într-o ţară membră UE. Probabil e un record românesc să parcurgi 250 de kilometri în cinci ore.


Iar pentru asta trebuie să plăteşti regeşte. 70 de lei de la Timişoara la Alba Iulia când autocarul costă 44 de lei.

Odată urcat în tren, e bine să ai nervi tari, nişte căşti şi, aş zice eu, minim un spray paralizant pentru că legile și poliția nu sunt acolo când intră bolnavul psihic noaptea peste tine în compartiment, cum am pățit eu. Cutiile de fier CFR au condiţii de „cinci stele”. Aer condiţionat iarna, WC la care nu se trage apa, iar în cel mult două ore de călătorie mici lacuri de urină în baie. Când vine vorba de oameni, e un soi de arcă a lui Noe. Nespălaţii stau lângă profesiori pensionaţi, beţivii trag la fete frumoase, iar unii vomită pe scaunele pe care alţii au plătit bilet. Şi ăştia sunt ăia calmi. Ca dacă, Doamne ferește, dai şi de unul agresiv te trezeşti cu înjurături, ameninţări sau poate şi o bătaie sau un viol. Nimic nu lipseşte din scenariul unui film de groază.

E bine de spus şi că CFR a schimbat politica şi a tăiat o gramadă de trenuri. Atât cât să lase sute de mii de oameni care făceau naveta fără mijloace cu care să ajungă la muncă. Bătaia de joc e dusă la rang de artă. Desigur compania a scos trenurile care nu făceau profit. Căci de ce să schimbi controlorul spăgar când poţi lăsa oameni fără tren, fie el şi aşa împuţit. Ani de zile coboram din tren printre sticle de bere și beţivi, dar nu am văzut veci un controlor care să cheme poliţia.Un singur lucru bun am sesizat la CFR. Faptul că dacă suni la informaţii nu răspunde nimeni. Astfel din ce în ce mai mulţi oameni NU vor mai circula cu CFR. Care fie dă faliment, fie că conştientizează că nu transportă vite şi va schimba politica, dar mai ales mulți angajați.

3 COMENTARII

  1. Domnisoara Loredana,de ce nu scrieri si de substraturile politice care sunt la Cfr.Aveti aceasi gândire ca si unii directori din Cfr.Nasul e vinovat,dar documentati concret articolul nu aruncati niste cuvinte pe un site de stiri,pe care de altfel îl apreciez foarte mult!Aveti un articol de acum doi ani pe site cu niste oameni care au plecat din sindicatul agreat de administratia Cfr,dar niciodată nu a-ti luat legătura cu acu oameni,ca sa va duceti munca pana la capăt.Te crucesti când auzi ca un amarat de palmas de la Cfr incaseaza o leafa lunara egala cu avansul unui „sef”sa zic asa,pentru ca acum Cfr-ul e plin numai de sefi pe care îi poveste grija companiei numai la sfarsit de saptamana,când sunt platiti dublu si pot sa folosească masinile de serviciu in scop personal.Sapati mult mai adânc si.veti afla de ce Cfr Calatori merge asa de „bine”,cu servicii externalizate,directori care deconteaza facturi,copertine care costa cat o masina,lucrari de intretinere făcute cu angajati si trecute la plata pe firme agreate,etc.Faceti dupa aia un calcul si comparati cu spaga nasului,care va garantez ca nu trece de valoarea unui pachet de tigari in cel mai fericit caz.Nu va critic,dar asa mi se pare corect sa-si faca munca un jurnalist,pana la capăt.Ps.Cer scuze pentru unele greseli in redactarea acesti comment.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.