Europa spune NU autostrăzii Timișoara-Craiova. Cum se bat giganții Ford și Renault...

Europa spune NU autostrăzii Timișoara-Craiova. Cum se bat giganții Ford și Renault pentru drumurile vestului

1
DISTRIBUIȚI

autostrada nadlac - arad

Una dintre cele mai importante șosele de mare viteză din țară, care urma să lege Timișoara de Bulgaria și zona de sud a țării de Europa Centrală și de Vest este istorie, după ce Comisia Europeană a scos de pe lista de priorități autostrada A6 Timișoara-Lugoj-Craiova-Calafat. Chiar dacă până mai ieri, autoritățile dădeau asigurări că autostrada se va realiza în următorii doi ani, europenii au îndepărtat de pe lista de infrastructură necesară a României drumul de mare viteză, astfel că nimeni nu știe care va fi soarta șoselei, scrie redesteptarea.ro.

În schimb, Comisia Europeană vrea ca pe teritoriul României să se lege autostrada care se apropie de finalizare dintre Nădlac și Sibiu, care trece pe lângă Lugoj prin nodul de legătură de la Balinț, cu autostrada Pitești București. În acest fel, compania Renault, care a amenințat de mai multe ori cu retragerea investiției de pe teritoriul României, va putea să își continue activitatea cu ajutorul unui nou drum de mare viteză spre Occident.

Astfel, Banatul rămâne deocamdată cu autostrada spre Calafat doar pe hârtie, cel puțin până în 2020, spun reprezentanți ai Comisiei Europene, prioritar fiind drumul ce va permite exportul de autoturisme Dacia spre țările în care există cerere ridicată pentru acestea.

Totuși, decizia a iscat un alt conflict, între Renault și Ford, care are fabrică la Craiova și care a fost direct afectată de decizia luată în forurile europene, scrie aceeași


Experții spun că, dacă autostrada ce va trece prin Nădlac, Timișoara, Deva, Sibiu, Brașov, Pitești și București va fi lungită până la Craiova, pe partea de vest a țării se va construi cel mai probabil un drum expres, mult mai ieftin și mai ușor de realizat din toate punctele de vedere." target="_blank">sursă
. Pentru a nu crea posibilitatea retragerii activității companiei producătoare de mașini cu sediul principal în Statele Unite ale Americii, Uniunea a decis ca drumul de mare viteză A6 să nu fie exclus total de pe lista de investiții pentru viitor, însă soarta exactă a acestuia este incertă. Experții spun că, dacă autostrada ce va trece prin Nădlac, Timișoara, Deva, Sibiu, Brașov, Pitești și București va fi lungită până la Craiova, pe partea de vest a țării se va construi cel mai probabil un drum expres, mult mai ieftin și mai ușor de realizat din toate punctele de vedere.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.