Cardul de sănătate i-a ținut la cozi pe pacienți, dar managerii de...

Cardul de sănătate i-a ținut la cozi pe pacienți, dar managerii de spital spun că nu există probleme. Cum funcționează noul sistem și ce mesaj are CJAS

1
DISTRIBUIȚI

card de sanatate

De la 1 mai, cardul național de sănătate a fost implementat la nivel național. Astfel, după această dată, cardul a devenit unicul instrument de decontare și validare a serviciilor medicale. În spitalele din județul Timiș nu s-au înregistrat nereguli grave, însă, în această dimineața, la Institutul de Boli Cardiovasculare de la Pădurea Verde au fost câțiva pacienți nemulțumiți. Totul pentru că au așteptat un pic mai mult în momentul în care s-au internat sau s-au externat.

„Sunt mici probleme pentru că toată lumea accesează în același timp serverele casei de sănătate și din acest motiv acestea se blochează. Au existat blocaje peste tot, nu doar la noi. Durează un pic mai mult decât ne-am așteptat, mai ales că vin și pacienți cu carduri neactivate și trebuie să le activăm noi. Unui pacient i s-a blocat cardul în cititor pentru că a introdus codul PIN greșit de câteva ori. Dar toți pacienții au fost internați. În total, am cumpărat 20 de cititoare de carduri”, ne-a spus Alina Lupu, directorul medical al Institutului de Boli Cardiovasculare din Timișoara.

Marius Craina, managerul Spitalului Județean Timișoara, ne-a declarat că „nu a fost înregistrată absolut nicio problemă.


E adevărat, lucrurile merg mai încet pentru început, dar nu am avut probleme”. De aceeași părere este și Octavian Mazilu, directorul Spitalului Municipal Timișoara, care a precizat că „nu au fost semnalate probleme deosebite, au existat mici disfuncționalități”.

Potrivit reprezentanților Casei Județene de Sănătate Timiș, în cazul în care timișenii au nevoie de îngrijiri medicale, dar au uitat cardul acasă, spitalele le vor acorda servicii medicale în baza calității de asigurat. „Nimeni nu va fi lipsit de servicii medicale Pentru situațiile în care sistemul funcționează mai greu, în momentul când s-a introdus cardul în cititor, acesta lasă o amprentă și se vede în sistem. Furnizorii au la dispoziție 72 de ore să ridice acele servicii în sistem. Facem din nou apel la furnizorii de servicii medicale, dar şi la pacienţi, să sesizeze orice problemă care apare privind funcţionarea cardului naţional de sănătate. Fără a fi semnalate aceste probleme nu vom putea şti şi interveni rapid în remedierea acestora”, transmit reprezentanții CJAS Timiș. Astăzi, aproximativ 30 de persoane au solicitat cardul național de asigurat și adeverința de înlocuire.

1 COMENTARIU

  1. Scrieti si ca TOATE datele cu caracter personal ale romanilor sunt stocate in…Israel…conform unei directive UE din 2011!
    Cine e curios,sa scrie si pun dovezile aici!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.