Malurile Begăi din Timișoara, REABILITATE în cadrul unui proiect european. Câți bani...

Malurile Begăi din Timișoara, REABILITATE în cadrul unui proiect european. Câți bani au fost investiți

0
DISTRIBUIȚI

bega mal lucrari (68)

Motive în plus pentru timișoreni să se plimbe în natură, pe marginea canalului Bega. Asta pentru că Administrația Bazinală de Apă Banat a reușit să reabiliteze malurile Begăi din zona Timișoarei, după un an de lucrări. Lucrarea care a vizat, conform descrierii oficiale, „refacere consolidări canal Bega în municipiul Timișoara, județul Timiș” a fost realizată în cadrul unui proiect finanțat cu bani de la Uniunea Europeană în valoare de aproape 20 de milioane de lei.

Lucrările au fost amplasate pe trei sectoare, și anume pasarela de la Parcul Rozelor – UHE (uzina hidro-electrică), pe o lungime de 4,7 kilometri, sector pod Modoș – pod Iosefin, pe lungimea de 3,6 kilometri, și sector zona UHE, pentru sistematizare și amenajare bazin de întoarcere, pe lungimea de 0,6 kilometri.

„Înainte de reabilitarea malurilor, peste tot aveam dale prăbuşite, grinzi de reazăm rupte, o serie de elemente care nu făceau deloc cinste oraşului Timişoara. Pe parcurs s-a realizat sectorul central, ca o necesitate de prim ordin, dar în paralel s-a elaborat studiul de fezabilitate şi pentru legarea întregului traseu urban al Canalului Bega de acel sector realizat.


Avem 8,3 kilometri de mal, atât pe stânga, cât şi pe dreapta, în cadrul acestui obiectiv de investiţii şi 0,6 km bazinul de întoarcere. Lucrările au demarat la începutul anului trecut, am terminat mai devreme, în doar 12 luni, nu în 20″, a declarat, astăzi, Marius Perneac, manager de proiect în cadrul Administraţiei Bazinale de Apă Banat.

pista biciclete bega (22)

Printre cei prezenți la evenimentul de prezentare a situației finale a proiectului s-a numărat și Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, care a ținut să precizeze că „aşteptăm cu interes lucrarea colegilor de la Primăria Timişoara pentru a putea avea cele şapte debarcadere pentru a putea urca şi coborî de pe vaporaşe. Rămâne un singur semn de întrebare pe care va trebui să-l rezolvăm: nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Toată acestă frumoasă realizare trebuie încheiată cu posibilitatea tranzitării de la Sânmihai în aval cu vaporaşele”.

Potrivit reprezentanților firmei care au reabilitat malurile canalului Begăi, realizarea pistei de biciclete le-a dat bătăi de cap. Asta pentru că nu au putut să realizeze lucrări de pe mal, ci doar de pe albie, cu utilaje plutitoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.