Este aproape sigur că Nicolae Robu va candida pentru un nou mandat în fruntea Primăriei Timişoara. Edilul şef a prezentat recent un nou plan pentru refuncţionalizarea traficului din oraş, plan care ar trebui să fie finalizat în anul 2018. „Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița”, a explicat Nicolae Robu.
Este vorba despre refuncţionalizarea inelului IV de circulaţie, care se întinde de la AEM până în zona Dâmboviţa.
Deşi inelul este funcţional momentan abia în proporţie de 35%, edilul dă asigurări că anul acesta vor fi pregătite studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru tronsoanele Calea Bogdăneștilor – Dâmbovița, respectiv intersecția AEM până la strada Măcin. Mai mult, în acest an un tronson de 1,6 kilometri, cuprins între strada Măcin şi strada Constructorilor, va intra în lucru. Proiectul este unul îndrăzneţ şi amplu şi prevede ducerea liniilor de tramvai în subteran, în zona Bogdăneşti, pentru a prelungi traseul liniei 5 până la Gara de Nord.
„Pentru a nu strica la suprafață unitatea unui teren imens, mergem prin subteran, pe sub calea ferată, pe acolo va fi dusă și linia de tramvai și ajungem pe strada Gării, astfel încât de acolo ne vom putea racorda și cu Gara de Nord, până la linia de tramvai existentă în momentul de față”, a detaliat Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice din Primăria Timişoara. Totodată proiectul prevede şi amenajarea unui pasaj suprateran peste calea ferată de la Zona UMT.
Foto: Arhivă