Şcoala din Timişoara în care copii cu poveşti triste, părăsiţi de părinţi...

Şcoala din Timişoara în care copii cu poveşti triste, părăsiţi de părinţi sau surdo-muţi, învaţă o meserie: „Angajatorii nu sunt foarte receptivi”. Cum sunt ajutaţi

0
DISTRIBUIȚI

scoala speciala

Peste 250 de copii cu dizabilităţi fizice şi intelectuale, din întreaga ţară, sunt ajutaţi într-o şcoală din Timişoara să înveţe o meserie şi astfel să poată să se integreze mai uşor în societate. Din păcate, aceşti tineri se lovesc de reticenţa patronilor atunci când vor să se angajeze. În sprijinul lor au venit reprezenţii unităţii de învăţământ în care învaţă, Liceul Tehnologic Special „Gheorghe Atanasiu”, care au reuşit să încheie mai multe parteneriate cu diferite firme din oraş. Astfel, aceşti copii ajung să facă practică în companii, iar la final aproape jumătate reuşesc și să se angajeze.

În această şcoală din Timişoara învaţă la liceu şi la clasele profesionale copii cu sindrom Down, surdo-muţi sau cu diferite dizabilităţi fizice sau intelectuale, printre care şi copii părăsiţi de părinţi. Toţi au poveşti triste, provin din familii sărace, în special din mediul rural. Copiii sunt şcolarizaţi şi cazaţi în internat gratuit, primesc mâncare fără să plătească nimic, dar şi rechizite sau haine. Totul în speranţa că la finalul studiilor se vor putea integra în societate mai uşor.

„În şcoala noastră, elevii învaţă o meserie: lăcătuşi, mecanici, tâmplari, bucătari sau frizeri. Ei fac practică în atelierele noastre, dar şi la diferite firme.


Facem această practică la agentul economic pentru a le asigura o continuitate a ceea ce învaţă la noi la şcoală. Vorbim doar de copii cu cerinţe educaţionale speciale, cu deficienţe destul de grave, de intelect, fizice, comportamentale”, a explicat, ieri, Sandu Valeria Angelica, directorul adjunct al Liceului Tehnologic Special „Gheorghe Atanasiu”.

scoala gheorghe atanasiu

Potrivit acesteia, patronii nu sunt foarte receptivi când vine vorba să angajeze tineri cu deficienţe, dar conducerea şcolii a reuşit să schimbe mentalităţi. „40 – 50% dintre copiii care termină şcoala la noi se angajează după ce termină. Angajatorii nu sunt foarte receptivi, dar în momentul în care noi mergem şi efectuăm acolo practica, încep să-i cunoască şi să-şi dea seama că chiar pot să-i integreze şi pot să lucreze cu ei. Noi suntem cei care mergem la firme pentru a încheia parteneriate, nu firmele ne caută pe noi”, a mai precizat directorul adjunct al şcolii speciale din Timişoara.

Ieri, unitatea de învăţământ a primit un microbuz special nou pentru transportul elevilor cu deficienţe la firmele din oraş în care fac practică. Acesta a costat peste 40.000 de euro, banii fiind alocaţi din fondurile Consiliului Judeţean Timiş.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.