Noi DETALII despre proiectul inelului I de circulaţie din Timișoara. Cum vor...

Noi DETALII despre proiectul inelului I de circulaţie din Timișoara. Cum vor fi cheltuiți 40 de milioane de euro

4
DISTRIBUIȚI

Deschiderea circulatiei pe Parvan intersectia cu Michelangelo 20 Decembrie 2014 22

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a oferit recent mai multe detalii în legătură cu proiectul inelului I de circulaţie, care se va face în jurul centrului Timişoarei. Vă reamintim că pentru recuperarea pasajului de sub Piaţa Operei şi demolarea construcţiei de sticlă din centrul oraşului, poreclită „Acvariul”, municipalitatea a dat la schimb trei terenuri în valoare de peste un million de euro, tranzacţie care este anchetată de DNA.

„Se va realiza un inel auto în jurul centrului Timişoarei. Să zicem că se va pleca din zona Bastion şi atunci traseul ar avea următoarele repere: Punctele Cardinale – Zona Mărăşti – Piaţa 700 – pe strada Sfântul Ioan şi aici se produce o bifurcaţie – unele maşini, şi anume cele ale transportului în comun, vor merge în continuare pe strada Sfântul Ioan, care va deveni stradă pietonală având voie să circule pe ea, prin excepţie, mijloacele de transport în comun.


Se ajunge în zona Materna, de aici pe Republicii la intersecţia cu strada Paris, de acolo mai departe la Spitalul de Copii, apoi prin faţa Catedralei, prin faţa primăriei până la Bulevardul 20 Decembrie, de aici prin faţa Liceului MIU, de acolo mai departe pe I.C. Brătianu unde avem palmierii, de acolo mai departe până la Banca Naţională mai e puţin şi se închide inelul la Bastion”, a detaliat edilul.

Primarul a mai explicat că banda specială dedicată transportului în comun amenajată în cadrul inelului I va permite fluidizarea transportului în comun. „Subpasajul auto va fi realizat prin transformarea pasajului petronal existent prin câteva intervenţii de consolidare”, a mai spus Robu. Primarul a mai explicat şi că de la Liceul MIU şi până înspre Banca Naţională vom avea o parcare subterană mare cu peste 700 de locuri. „Se ştie ce lipsă de locuri de parcare avem în zona centrală şi lipsa va fi şi mai acută odată cu darea în folosinţă a centrului istoric ca areal cuprinzând zece străzi şi patru pieţe pietonale. (…) În partea de nord avem în vedere să realizăm o parcare supraterană la intersecţia dintre strada Popa Şapcă şi zona Oituz”, a mai declarat primarul.

În ceea ce priveşte costurile, Robu susţine că 2,7 milioane de euro vor fi necesare pentru efectuarea lucrărilor de amenajare a părţii de infrasctructură. Pentru amenajarea liniei de transport în comun vor mai fi necesare circa 0,3 milioane de euro, semaforizarea va costa 14 milioane de de euro, în vreme ce parcarea a fost estimată la peste 15 milioane de euro. În ceea ce priveşte pasajul din faţa Operei, edilul spune că nu va costa mai mult de 2,3 milioane de euro. Vineri, aleșii locali au acordat suma de 102.707 lei, fără TVA, pentru realizarea studiului de fezabilitate al proiectului.

Foto: Arhivă

4 COMENTARII

  1. am o singura intrebare: timisorenii sunt de acord cu inelul asta? vi se pare o idee buna? dincolo de sumele exorbitante si blabla-urile de rigoare… va convine/place ideea?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.