Primăria Timişoara anunţă că la Galaţi de munceşte din greu pentru vaporettele...

Primăria Timişoara anunţă că la Galaţi de munceşte din greu pentru vaporettele cu care ne vom plimba vara viitoare. Când va ajunge prima ambarcaţiune

2
DISTRIBUIȚI

BEGA BULEVARSD15_resize

Vara anului 2015 ar fi trebuit să ne aducă bucuria de a ne plimba cu vaporetto pe Bega. Însă nu a fost să fie, pentru că Primăria Timişoara a organizat nu mai puţin de două licitaţii la care nu s-a prezentat niciun operator, din cauza condiţiilor nerealiste impuse. Practic, ca parte a proiectul de reabilitare a malurilor Begăi, în Timişoara ar fi trebuit cumpărate şapte vaporetto, care ar servi transportului public în comun.

La debutul lunii octombrie, primarul Nicolae Robu anunţa că „am semnat contractul de furnizare de echipamente pentru transport pe Bega, adică pentru vaporetto. Am avut la dispoziţie 11 milioane de lei, fără TVA, pentru a achiziţiona şapte ambarcaţiuni. La licitaţie au participat două firme, SPAT YARD SRL şi UNICOMP RSL. Am avut o ofertă de 6,9 milioane de lei, şi cealaltă ofertă de 8,5 milioane de lei.


Evident că a câştigat prima ofertă şi am economisit 4,2 milioane de lei faţă de cât era plafonul iniţial când am început licitaţia. Firma SPAT YARD a semnat contractul, termenul de finalizare a furnizării celor şapte ambarcaţiuni este de şase luni de la data semnării contractului. Ambarcaţiunile costă circa un milion de lei per bucată, preţ fără TVA.” Firma câştigătoare este din Galaţi, a fost înfiinţată abia acum doi ani şi are o cifră de afaceri de 500.000 de lei.

Ieri, edilul a oferit detalii legate de stadiul proiectului şi a spus că „sunt în lucru toate cele şapte vaporetto, unul se va face mai repede pentru a ajunge la recepţie, astfel încât să putem face o plată, pentru că noi nu putem oferi avans şi executantul a optat, aşa cum nu este de mirare, mai raţional, să demareze fabricaţia pentru toate cele şapte vaporette deodată, dar evident că asta presupune sume importante de bani avansate de către el. Şi atunci, i-am cerut, într-o discuţie purtată săptămâna trecută cu un reprezentant al executantului, i-am cerut ca dacă doreşte să facem şi deconturi să lucreze la toate şapte deodată, dar de unul din ele să se ocupe mai special, să avanseze mai repede, să ajungă în stadiul în care noi să putem face recepţia şi noi în acel moment să putem face şi plata. Cel mai probabil primul vaporetto va ajunge în Timişoara la sfârşitul lunii ianuarie sau începutul lunii februarie, însă celelalte vor veni foarte repede pentru că în acest timp se va avansa şi cu celelalte şase.”

Deşi achiziţionarea de vaporetto vine ca parte a proiectului cu fonduri europene de reabilitare a malurilor Begăi, care trebuie finalizat la finele acestui an, ambarcaţiunile vor fi cumpărate cu bani de la bugetul local şi pot fi puse în funcţiune abia anul viitor.

2 COMENTARII

  1. Cred ca ar fi interesant de- a ne informa primaria ce fel de propulsie vor avea vaporetele/cu un singur t / intrucat in UE sunt interzise motoarele cu combustie pe apele interioare.Peste tot vor fi cu propulsie electrica,cele existente vor mai circula pana la expirarea contractelor. Sper ca nu vom achizitiona vaporasele din start expirate!

  2. Interesant cum s-o fi făcut selecția „barcagiului”: firmă cu experiență bogată în construcția de „vaporetto”, doi ani (sic), probabil doar de la PMT putea primi o comandă de paisprezece ori mai mare decât cifra de afceri a anului precedent! 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.