Timișorenii, invitați să zboare cu avioane ultraușoare la Aerodromul Utilitar Cioca. Ce...

Timișorenii, invitați să zboare cu avioane ultraușoare la Aerodromul Utilitar Cioca. Ce costuri implică licența de pilot și ce aventuri te așteaptă VIDEO

0
DISTRIBUIȚI

sorin bochis 1

Invitat la PRESSALERT LIVE, instructorul Sorin Bochiș a vorbit despre efortul și costurile pe care le implică obținerea unei licențe de pilot. Altfel, timișorenii care doresc să-și îndeplinească visul de a zbura cu un avion ultraușor, fie ca pasageri, fie ca piloți, sunt invitați la Aerodromul Utilitar Cioca, aflat la ieșirea din oraș în drum spre Sânnicolau Mare.

Sorin Bochiș e pilot profesionist la o companie bussines turcă. iar timpul liber și-l dedică tot pasiunii de a zbura. „Când am apărut la Cioca și eram la Politehnica… Am încercat să ridicăm un balon cu aer cald, de la un club german. Era deja uzat, se întâmpla la cinci ani după Revolutie, era o senzatie pentru noi. Nu era încă reglementată chestia. Am făcut o parapantă, si îmi amintesc că zburam peste Timisoara seara, acum cred că iei de la 1 la 3 ani… După aia am început cu niste aeronove rudimentare, o bară, un scăunel…”, a povestit Bochiș.

Pilotul Sorin Bochiș îi invită la Aerodromul Cioca pe timișorenii care doresc să învețe să zboare. „La noi e mai accesibil. Depinde de aeronavă, ora e între 100 – 110 euro. E nevoie de 40 de ore de zbor ca să devii pilot și să iei licență… Nu cred că cineva ar vrea să păcălească, să facă mai puțin.


Dimpotrivă sunt mulți care vor mai multe ore de practică. Nu e la fel ca și cu mașina, dacă aceasta se oprește pe drum, tragi pe dreapta… Deci cu 4.000 de euro pe an, se poate plăti și în rate, se poate obține licența”, a subliniat Bochiș.

Instructorul a vorbit și despre situațiile neplăcute trăite cu unii elevi. „Sunt situații de pungă de rău. Am avut cazuri, în care oameni, când se văd în a treia dimensiune, au reacții, epilepsia nu se poate detecta medical, unii au spus că nu se mai urcă în viața lor într-un avion. Pot fi atacuri de panică. Oameni care nu sunt obișnuiți cu a treia dimensiune”, a explicat Sorin Bochiș.

Pilot amator, medicul Mircea Jivănescu a povestit din „aventurile” sale: „Am avut două situații în care mi s-a oprit motorul. Dar eram în zona Cioca și am putut ateriza fără probleme”. Problemele nu-i ocolesc nici pe cei mai experimentați. „Eu am avut o situație asemănătoare în zona Caransebeș. Un «crash landing» în spatele casei unui om, în lanul cu porumb, avionul ultraușor s-a distrus, pagube reparabile însă”, a adăugat Sorin Bochiș. Acesta a evidențiat că la Aerodromul Utilitar Cioca nu au fost de foarte mulți ani incidente notabile: „Dacă a fost unul, a fost de foarte mult timp. Toată lumea a învățat, a devenit conservativă”.

Zborurile se fac și pe o declarație pe proprie răspundere. „Diferența între a pilota un avion de tip Boeing și unul ușor e foarte mică… Complicat e faptul că la un avion mare trebuie să fii atent mai mult la instrumente, pe când la unul ușor ești obișnuit să te uiți afară”, a evidențiat Bochiș. La Aeroportul Cioca doritorii pot apela și la alte servicii, precum să transmită un mesaj pe un banner. „Am tras și bannere cu «Vrei să fii soția mea?». Sunt diferite lucruri pe care le putem face”, a mai spus Sorin Bochiș.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.