Studiu de fezabilitate pentru asfaltarea străzilor cu piatră cubică din Timişoara. Vezi...

Studiu de fezabilitate pentru asfaltarea străzilor cu piatră cubică din Timişoara. Vezi suma EXORBITANTĂ pentru reabilitarea a 14 străzi

0
DISTRIBUIȚI

PIATRA CUBICA UNIRII01.JPG

În curând străzile pavate cu piatră cubică ar putea deveni o amintire în Timişoara. Una scumpă, nu doar în termeni sentimentali, ci şi în plan financiar. Discuţia asfaltării unor străzi pavate cu piatră cubică a pornit anul trecut, aproape de finalizarea lucrărilor de reabilitare a centrului istoric, atunci când din cauza lipsei de piatră a fost nevoie ca materialul să fie luat de pe străzi care nu erau incluse în proiect. Un exemplu este intersecţia dintre Bulevardul Cetăţii şi Calea Bogdăşeşti. Atunci primarul Robu vorbea de zeci de străzi care vor fi asfaltate pe motiv că piatra cubică din zonă nu are valoare acolo, explicaţia lui fiind că reşedinţele din acea zonă au un aspect sătesc.

În acest sens, Primăria Timişoara a comandat un studiu de fezabilitate, care e gata şi poate fi deja consultat pe site-ul instituţiei. Proiectul include 14 străzi: strada Argeș delimitată de str. Mitropolit Varlaam și strada Cluj, strada Dr. Ioan Mureșan pe sectorul cuprins între str. Salcâmilor și str. Drubeta, strada Ludwing von Beethoven pe sectorul cuprins între blv. C.D. Loga și blv. Mihai Eminescu, strada Mitropolit Varlaam tronson cuprins între str. Aurel Cândea și str. 1 Decembrie, strada Putna delimitată de str. Ion Vidu și str. Mitropolit Varlaam, strada Remus delimitată de str. Brașov și str. Romulus, strada Sfântă Rozalia tronson cuprins între str. Remus și blv. Mihai Viteazul, stradă Sorin Titel delimitata de dlv Victor Babeș și str.


Protopop Ghe. Dragomir şi strada Topliță delimitată de Cal. Circumvalațiunii și str. Făgăraș.

Studiul a fost realizat de S.C. PROEXCO S.R.L, o firmă din Oradea. Conform cercetărilor făcute în zonele amintite mai sus, din SF reiese că străzile cu piatră cubică au probleme serioase. În actul realizat pentru municipalitate scrie că „se observă pavele înfundate, pavele sparte, suprafața șlefuită, parcări neamenajate, carosabilul nu este încadrat de borduri. La marginea carosabilului sunt lipsă pavele ceea ce a dus la formarea unei fâșii de pământ de cca. 30-40 cm. Se observă gropi și bălți la limită cu bordura și în intersecții”.

Astfel, conform SF-ului, reabilitarea acelor străzi trece de la moft al administraţiei la necesitate pentru urbea de pe Bega. “Necesitatea realizării investiției rezultă din faptul că amenajarea acestui drum are o importantă deosebită pentru municipiului Timișoara din punct de vedere economic și social. Necesitatea investiției proiectului se fundamentează, totodată, și pe următoarele considerente: nevoia de îmbunătățire a accesibilității în și dinspre zonele centrale; nevoia de îmbunătățire a accesibilității la zonă rezidențială; necesitatea ameliorării calității mediului și a diminuării surselor de poluare; nevoia revitalizării zonei ; nevoia de amenajare de parcări în zonele rezidențiale pentru sistematizarea zonei și pentru accesibilitate”, mai scrie în studio. Interesant este însă costul la care se vor realiza lucrările de reabilitare a celor 14 străzi. Firma care a elaborat studiul a prezentat două variante: una în valoare de 550. 879 de euro cu tot cu TVA şi a doua în cuantum de 3.299. 562 de euro tot cu TVA. După cum era de aşteptat, recomandarea este ca varianta aleasă să fie cea mai scumpă, dat fiind faptul că, susţin cei de la PROXECO, dacă străzile sunt reabilitate cu mai puţini bani, acestea ar putea să împiedice legarea la Inelul IV de circulaţie. Întregul studiu poate fi consultat aici. Mai trebuie spus şi că durata de implementare a proiectului ar fi de 12 luni, din care trei ar fi alocate licitaţiei şi pregătirilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.