Drum surpat în vestul țării, cu gropi de 3 metri adâncime. În...

Drum surpat în vestul țării, cu gropi de 3 metri adâncime. În cât timp au fost FURATE panourile care semnalau pericolul

0
DISTRIBUIȚI

drum surpat

România a devenit ţara în care surparea drumurilor, de la autostrăzi până la cele mai puţin cunoscute, de interes judeţean, a devenit un lucru aproape obişnuit. Pe drumul judeţean care face legătura între comuna Dieci şi satul aparţinător Crocna, aflat în partea de nord a Crişului Alb şi aproximativ paralel cu acesta, a apărut, în urmă cu două nopţi, o fisură de peste 40 de metri lungime, de-a latul şoselei, în care gropile, măsurate cu ruleta, au o adâncime de până la trei metri. Şoseaua, pe care circulă si maşini care transportă muncitori precum şi cele de trasnsport şcolar, a devenit impracticabilă şi chiar un pericol care putea face victime dacă şanţul transversal n-ar fi fost descoperit la timp. Nici măsurile de prevenire care s-au luat n-au rezistat prea mult. „Ieri s-au pus panouri de avertizare asupra pericolului, dar chiar în timp ce comisia se afla încă în zonă acestea au fost furate” spune Răzvan Ciubotaru, directorul direcţiei tehnice al Consiliului Judeţean Arad. „Acum am descărcat nişte pietriş acolo, ca să împiedicăm circulaţia”.

Răzvan Ciubotaru spune că acest drum era unul pietruit de multă vreme iar în 2013, peste piatră s-a aplicat o îmbrăcăminte bituminoasă uşoară, fără să fi fost afectată structura drumului.


Teo Birău, tehnician constructor la primăria Dieci, recunoaşte că fisuri au apărut în asfalt dar „nu au dat de gândit. Nu ştiu să fi fost probleme când drumul era pietruit, poate bătrânii să mai ştie” susţine el. La faţa locului s-a constatat că a avut loc o surpare a versantului care se află la doar câţiva metri de râul Criş, al cărui debit e foarte ridicat în momentul de faţă, dar nimeni nu poate spune cu precizie care a fost cauza. „Pot fi mai mulţi factori, e posibil să fi avut loc infiltraţii subterane din apele Crişului, terenul în zonă este unul argilos, în care bălteşte apa”, e concluzia la care a ajuns directorul Ciubotaru după ce comisia s-a deplasat la faţa locului.

Deocamdată s-a ales o soluţie tehnică provizorie, care va fi pusă în practică în cursul săptămânii viitoare, începând de luni: „Vom excava bucata respectivă pe ambele laturi, se va face un zid de sprijin şi vom stabiliza acea porţiune. Va fi o lucrare provizorie, pe viiitor preconizăm mutarea şoselei. Aceasta a mai fost mutată şi până acum cu câţiva metri dar trebuie găsită o soluţie pentru un drum stabil. Dorim ca mutarea şoselei să înceapă în vară, până atunci trebuie îndeplinite toate procedurile”, a adăugat Răzvan Ciubotaru. Se estimează că lucrarea provizorie va dura o săptămână, iar până atunci se va circula pe rute ocolitoare.

Surse foto: aradon.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.