După tragedia de la Colectiv, patronii din Timişoara sunt OBLIGAŢI să...

După tragedia de la Colectiv, patronii din Timişoara sunt OBLIGAŢI să respecte legislaţia. Câte autorizaţii de funcţionare a emis PMT după instituirea obligativităţii avizului ISU

0
DISTRIBUIȚI

chelner restaurant bacsis

A fost nevoie de o tragedie de răsunet mondial pentru ca patronii de cluburi și restaurante din România să înțeleagă că respectarea legii nu e doar pentru cei fără pile. Vorbim despre incendiul din clubul bucureștean Colectiv, în urma căruia la nivel național administrațiile locale și organele legii au început să ia în serios problema avizelor ISU, trecând la controale și la impunerea de noi reguli. Nici la Timișoara lucrurile nu au stat diferit, asta pentru că majoritatea cluburilor din oraș au fost închise după tragedia din București, neavând aviz ISU.

Pentru a se asigura că învățăturile de minte nu țin doar preț de câteva săptămâni, aleșii locali din Timișoara au votat un proiect numit „Regulament privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara”. Edilul-şef Nicolae Robu a explicat că „este o procedură în cadrul acestui regulament care stabileşte clar condiţiile în care se poate obține acordul comercial pentru funcționarea unităților, dar şi cum poate fi reînnoit acordul, având în vedere obligația legală care prevede reînnoirea în fiecare an.


Important de spus este că, până acum, nu era reglementat şi totul se făcea după ureche. Acum am instituit o procedură clară şi un act care spune tot ce trebuie să conțină dosarul. Știți că erau controverse și pe subiectul aviziului ISU, dacă trebuie să fie un aviz ISU sau nu, acum se spune extrem de limpede că trebuie”.

De atunci au trecut câteva luni, iar unii patroni din Timișoara par să se fi conformat legislației în vigoare. Conform răspunsului trimis de Primăria Timișoara la o solicitare PRESSALERT.ro în baza Legii 544 de la adoptarea HCL-ului amintit mai sus “au fost depuse de la PMT un număr de 587 de cereri comerciale în vederea obținerii-vizării acordurilor pentru exercitarea exercițiilor comerciale. Ca urmare a verificării dosarelor, au fost autorizate-vizate un număr de 480 de acorduri de funcționare din care 463 pentru activități de comerț cu amănuntul, prestări servicii și 17 acorduri pentru desfășurarea activităților de alimentație publică. Din totalul de cereri înregistrate, un număr de 107 cereri nu au îndeplinit condițiile de autorizare și, în consecință, agenții economici au fost înștiințați în depunerea unor completări”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.