Timișoara este orașul diversității privind opţiunile de transport. De asta este convins primarul Nicolae Robu care susţine că Timişoara se numără printre oraşele cu cele mai multi opţiuni de transport în comun.
Acesta a declarat la finele săptămânii că „primul vaporetto a primit aviz favorabil din partea comisiei de recepţie. S-a făcut mai întâi o expertiză de către un specialist în ambarcaţiuni de tipul acesta. Expertiza a fost favorabilă şi datorită acestui fapt am decis să trimit comisia de recepţie la Galaţi şi acolo, la faţa locului, s-au făcut toate verificările de rigoare şi concluzia acestei comisii a fost că primul vaporetto este de 10 plus”.
Iar dacă vara anului 2015 a trecut fără ca timişorenii să se poată plimba pe Bega cu vaporaşe, anul acesta lucrurile vor sta altfel, dă asigurări primarul Nicolae Robu.
„Intenţionăm ca pe parcursul lunii martie să îl introducem în uz în scop de agement. Evident că până atunci trebuie să ne pregătim cu tot ce presupune navigarea pe Bega având în vedere că se face transport de persoane. Nu va fi contra cost, va fi gratuit. Timp de cinci ani va fi gratuit. Aşa este angajamentul nostru şi îl vom respecta. Va trece şi pe transport de călători şi Timişoara va deveni singurul oraş din România şi unul dintre puţinele din Europa care va avea cinci subsisteme de transport în comun. Am putea spune chiar şase. E vorba de subsistemul de transport cu tramvaiul, subsistemul de transport cu autobuzul, subsistemul de transport cu bicicleta şi subsistemul de transport cu vaporaşul la care se adaugă şi transportul cu minibusurile”, a completat Robu.
La începutul acestei săptămâni edilul a anunţat că 20 de autobuze de mici dimensiuni vor fi cumpărate de primărie pentru a fi gestionate de RATT. Vehiculele ar urma să circule la orele de vârf pentru a facilita transportul călătorilor. Şase maşini vor ajunge la Timişoara în acest an.
ar mai ramine 2 subsisteme, pe cablu (telegondole) si subteran (tren ingropat, ca metroul nu merge pe aceeasi sina cu trenul).
Halal primat! A uitat de „subsistemul de transport” a la Bocsig.Adica „per pedes”cum se mai spune in popor folosit des la Timisoara atunci cind ni se acreste asteptind tramvaiele care nu mai vin.Daca ar avea potenta ar aborda „subsistemul aerian” in care este specialist.El oricum este aerian (dar nu isi da seama saracu)la toate.Altfel spus e cam luat in balon de buna seama.Cu astea doua „subsisteme”ar ridica la 7 daca nu la opt totalul „subsistemelor” (din capu sau)