Judeţul Timiş, în căutarea unui brand care să îi ducă renumele peste...

Judeţul Timiş, în căutarea unui brand care să îi ducă renumele peste hotare. Cine s-a autointitulat „brandul” şi ce va cuprinde strategia

0
DISTRIBUIȚI

cjt01_resize

Elaborarea unui brand care să sintetizeze esenţa judeţului Timiş şi cu ajutorul căruia să fim identificaţi la nivel naţional şi internaţional. Asta prevede un proiect de hotărâre care va ajunge pe masa aleşilor judeţeni, la plenul de la jumătatea acestei săptămâni. Iniţiatorul proiectului, liberalul Marian Vasile, a fost de părere că identificarea unui brand al judeţului este un pas cheie în dezvoltarea Timişului.

„Scopul principal pentru realizarea unei Brand îl reprezintă creşterea vizibilităţii entităţii, respectiv oraş, judeţ, regiune, etc. şi, implicit, dezvoltarea acesteia, în condiţiile actuale de globalizare. Noţiunea de branding provine din zona mediului de afaceri şi marketing, având rolul de a consolida şi îmbunătăţii vizibilitatea unei entităţi, în cazul de faţă, judeţul Timiş. Un brand economic competitiv reprezintă un instrument esenţial pentru menţinerea şi îmbunătăţirea identităţii şi notorietăţii unui judeţ, în scopul creării unui climat favorabil atragerii şi dezvoltării de investiţii, precum şi pentru completarea forţei de muncă aflată în deficit, în diverse domenii de activitate. La realizarea unui branding economic de succes este necesară parcurgerea a zece etape identificate prin tot atâţia paşi: 1. focalizarea asupra entităţii, a istoriei sale şi produselor sale; 2. concentrarea asupra concurenţei reprezentată de produsele acesteia şi poziţionarea brand-ului în raport cu aceasta; 3.


cetăţenii, ca beneficiari ai dezvoltării entităţii în cauză, prin stabilirea valorilor brandului importante pentru aceştia. 4. dezvoltarea strategiei de branding; 5. integrarea prin poziţionarea brand-ului pe piaţă şi integrarea tuturor factorilor de decizie; 6. implementarea strategiei de branding şi extinderea ei în toate mediile de interes public; 7. efectuarea controlului aderării la brand; 8. stabilirea bugetului alocat implementării brandului; 9. analiza răspunsurilor din piaţă; 10. Reciprocitate”, se arată în una din anexele proiectului de hotărâre.

Mai mult, conform aceluiaşi document, crearea şi implementarea unui Brand Economic al Județului Timiş ar avea următoarele beneficii: „ întărirea identităţii şi creşterea notorietăţii judeţului, creşterea competitivităţii, a vânzărilor şi a turismului din judeţ; – dezvoltarea investiţiilor autohtone şi străine, argumentarea competitivităţii economice a mediului de afaceri, relansarea investiţiilor de capital, acoperirea deficitului forţei de muncă şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor judeţului Timiş”. Elaborarea conceptului de brand al judeţului se va face de către Agenţia de Dezvoltare Economico Social Timiş ADETIM, serviciul public de specialitate în subordinea Consiliului Judeţean Timiş. În cadrul acestui proces, ADETIM va beneficia de sprijinul şi colaborarea compartimentelor funcţionale şi instituţiile/serviciile publice din subordinea Consiliulu Județean Timiș, precum şi al instituțiilor publice deconcentrate. Banii pentru plata serviciilor ADETIM vor veni de la bugetul judeţului, însă deocamdată nu este cunoscută suma necesară implementării unui astfel de proiect. Trebuie menţionat şi că fostul preşedinte al CJT, Constantin Ostaficiuc, s-a autointitulat „brandul judeţului Timiş”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.