Atitudine sfidătoare a primarului Robu față de participanții la dezbaterea publică pe...

Atitudine sfidătoare a primarului Robu față de participanții la dezbaterea publică pe reorganizarea serviciilor sociale

9
DISTRIBUIȚI
consiliul local timisoara sedinta 1 martie 2016 (4) reorganizarea serviciilor sociale
Reorganizarea serviciilor sociale, motiv de discuții aprinse în CLT. Foto: Adrian Pîclișan (arhivă)

Discuția despre reorganizarea serviciilor sociale din subordinea Primăriei Timișoara a fost una încinsă. Conducerea Primăriei Timişoara a decis introducerea proiectului pe ordinea de zi, cu toate că acesta nu fusese supus unei dezbateri publice prealabile. Una din principalele obiecţii a fost faptul că prin noua organigramă se desființează mai multe posturi de funcționari publici, fără acordul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, acestea devenind posturi contractuale.

Primarul Nicolae Robu a declarat că „concluzia la care am ajuns este că structura cu care am operat până acum este foarte inadecvată, cu risipă de bani publici, şi acest lucru trebuie să înceteze. Nu cred că e normal să avem în fiecare substructură biroul de audit, de control intern, de resurse umane, de achiziţii publice, de contrabilitate şi aşa mai departe. Este anormal aşa ceva şi noi dorim să dăm de lucru oamenilor cu adevărat în interesul celor care au de beneficiat de serviciile sociale. Nu ne-am propus să disponibilizăm nicio persoană, ne-am propus doar ca prin reorganizarea serviciilor sociale să reaşezăm oamenii în cadrul noii structuri mult mai rațional și mult mai eficient pentru a oferi servicii mai bune. În ceea ce privește funcțiile de conducere credem că este excesiv să lucrăm cu trei directori, colaborarea între structuri nici ea nu funcționa cum trebuie. De la ANFP am obținut nu aviz negativ, ci o comunicare prin care ni se spune că nu se poate elibera avizul pe baza documentației trimise, ci că se impune transmiterea unei alte documentații.


Nu este agreat de la nivelul ANFP să schimbăm statutul angajaților din funcționari publici în personal contractual și e sigur că noi ne vom conforma. O să mergem mai departe cu această organizare, dar conformându-ne observației făcute de ANFP. Cine va fi șef în final se va vedea când structura va fi adoptată, cine va fi interimar, iar ulterior se va organiza concurs și posturile vor fi ocupate astfel”.

Ce s-ar putea pierde

O primă întrebare a venit din partea consilierului local Adrian Orza care a dorit să ştie de ce s-au schimbat numele centrelor sociale prin adăugarea de nume de sfinţi. „S-a avut de optat între sfinţi. Nimeni nu a vrut să îi înlocuiască pe nişte sfinţi cu alţii, că avem alte preocupări. (…) Renunţăm la numele de sfinţi. Hai să fim oameni serioşi”, a spus Nicolae Robu. Edilul a părăsit sala înainte ca invitaţii să apuce să îşi exprime nemulţumirile.

Reprezentanţii serviciilor implicate au subliniat că au autorizările necesare pentru funcţionare şi că deşi primăria acuză lipsa de eficienţă, funcţionarii nu au parte de reclamaţii. Mai mult, aceştia au atenţionat că prin schimbarea structurii se pot pierde proiecte cu finanţare europeană, dar şi contracte cu furnizori de servicii, lucruri care ar bloca activitatea direcţiilor, dat fiind faptul că aprobarea unor noi bugete de funcționare trebuie făcută de Consiliul Local Timișoara aflat la final de mandat. Nu numai atât, dar anumite activități, precum consilierea copiilor pe diverse probleme, ar urma să se desființeze dacă reorganizarea serviciilor sociale va fi aprobată în forma actuală.

Marius Murariu, şeful Serviciului de urgenţă pentru persoanele fără adăpost, a fost unul dintre puținii participanți la dezbatere care a fost de acord cu reorganizarea, spunând că din punctul său de vedere problemele anticipate nu vor avea loc şi că în momentul de faţă există foarte mulţi funcţionari care au aceleaşi atribuţii, dar ocupă posturi distincte.

Rodica Cojan, managerul Centrulul Social de Urgenţă pentru Persoane fără Adăpost cu Cantină Socială Timişoara a subliniat că de peste 20 de ani servciile funcţionează fără o strategie coerentă, care să asigure servicii eficiente. „Un oraş cum este Timişoara, oraş metropolă, nu este normal să avem o singură casă de zi pentru copii sau un singur centru pentru bătrâni. (…) Este anormal, este inuman ca în loc să lăsăm oamenii să lucreze să producem dezintoxicări şi blocăm totul de frica reorganizării”, a spus aceasta. Din informaţii neconfirmate încă, Rodica Cojan, care este soţia şefului Direcţiei Poliţiei Locale, Dorel Cojan, va fi numită şefă a noii structuri.

9 COMENTARII

    • gabriela , dupa un nume mic asa cum probabil esti si tu , te ascunzi ca sa defaimezi un om pe care probabil ca nu il cunosti sau poate da . Articolul dezbatut era despre asistenta sociala si reorganizarea serviciilor , si hop apari si tu ca sa ce ? Ce ai vrut sa demonstrezi cu asta ? Ce ai facut tu pentru asistenta sociala din Timis /Timisoara ? Daca tot ti se pare activitatea Rodicai Cojan mai importanta decat a ta , si cred cu convingere ca este , De ce nu arati si ce a facut pentru comunitatea timisoarea ? Dar probabil ca in urma reorganizarii tu ai avea ceva de pierdut si ti-ai spus ca daca tot nu am facut nimic pana acuma , hai sa o defaimez pe Rodica C. Consider ca daca aveai ceva important de spus o faceai cu nume si prenume , cu asumarea celor spuse de tine … Daca tot iti place sa ii urmaresti atat de mult activitatea in asistenta sociala a doamnei R. C . care probabil este mai interesanta decat a ta , stiai ca anul acesta a luat Diploma de excelenta pentru intreaga cariera in serviciile sociale ? Oare asta nu spune nimic ?
      Si revenind la articol si la altele pe care le-am citit , grija mare se pare este pentru functiile publice si cele de conducere adica vreo 50 la numar dintr-un total de aproape 300 posturi … Domnilor , doamnelor , ce se intampla cu personalul contractual , despre ei de ce nu se vorbeste ?
      Din articol reiese ca totul este ok si nici o persoana nu v-a fi disponibilizata !
      E adevarat ca ne sperie uneori noutatea , dar daca acel nou aduce lucruri bune in comunitatea Timisoareana , de ce sa nu fim deschisi ?
      Eu una vreau o asistenta sociala la nivelui celei occidentale !

    • Viata m-a invatat sa nu judec oamenii dupa vorbele celor din jurul meu ci dupa faptele lor , pe tine se pare ca nu te-a invatat nimic !

  1. Nu era mai bine să se discute despre dezvoltarea serviciilor sociale? Dacă primăria ar da spatiu pentru centre de zi in cartierele orașului ar crea locuri de muncă şi ar face şi un bine celor în dificultate. Astfel s-ar pastra şi actualele locuri de muncă şi nu i s-ar părerea domnului Robu că are prea mult personal pe social. Dl. Diaconu a precizat ca sunt locuri pentru beneficiari în actualele centre. Nu contest dar as vrea să -i ofer 2 exemple: 1. Bătrân, 80 ani, locuiește în zona opusă centrului de zi . Schimbă 2 mijloace de transport pentru a parcurge drumul centru-casă şi retur. 2. Copil, 7 ani elev la o şcoala de cartier de exemplu în Traian.Trebuie însoțit la Centru de unul din părinți. Acasa mai are 2 frati mai mici. Tatal muncește, mama cum se cloneaza sa duca copilul la centru si in acelasi timp sa se ocupe si de ceilalti copii?Asta s-a luat în calcul? În loc să creăm mai bine desființăm? Asta e România în care trăim!

  2. gabriela , dupa un nume mic asa cum probabil esti si tu , te ascunzi ca sa defaimezi un om pe care probabil ca nu il cunosti sau poate da . Articolul dezbatut era despre asistenta sociala si reorganizarea serviciilor , si hop apari si tu ca sa ce ? Ce ai vrut sa demonstrezi cu asta ? Ce ai facut tu pentru asistenta sociala din Timis /Timisoara ? Daca tot ti se pare activitatea Rodicai Cojan mai importanta decat a ta , si cred cu convingere ca este , De ce nu arati si ce a facut pentru comunitatea timisoarea ? Dar probabil ca in urma reorganizarii tu ai avea ceva de pierdut si ti-ai spus ca daca tot nu am facut nimic pana acuma , hai sa o defaimez pe Rodica C. Consider ca daca aveai ceva important de spus o faceai cu nume si prenume , cu asumarea celor spuse de tine … Daca tot iti place sa ii urmaresti atat de mult activitatea in asistenta sociala a doamnei R. C . care probabil este mai interesanta decat a ta , stiai ca anul acesta a luat Diploma de excelenta pentru intreaga cariera in serviciile sociale ? Oare asta nu spune nimic ?
    Si revenind la articol si la altele pe care le-am citit , grija mare se pare este pentru functiile publice si cele de conducere adica vreo 50 la numar dintr-un total de aproape 300 posturi … Domnilor , doamnelor , ce se intampla cu personalul contractual , despre ei de ce nu se vorbeste ?
    Din articol reiese ca totul este ok si nici o persoana nu v-a fi disponibilizata !
    E adevarat ca ne sperie uneori noutatea , dar daca acel nou aduce lucruri bune in comunitatea Timisoareana , de ce sa nu fim deschisi ?
    Eu una vreau o asistenta sociala la nivelui celei occidentale !

  3. Premiul pentru întreaga carieră în promovarea asistenței sociale a fost acordat in acest an d-nului Profesor univ. dr. med. Pavel Chirila (Caras Severin).

  4. Pentru „SinNata”

    „Consider ca daca aveai ceva important de spus o faceai cu nume si prenume , cu asumarea celor spuse de tine”
    Bun !!!, Tu ai nume si prenume ? Ai ceva de spus?

  5. Parerea mea este ca Robu s-a gandit foarte bine. Sunt de acord cu reorganizarea. Este logic dpdv. al organizarii. Robu, continua cea ce faci. Fi Primar mai bun decat cei dinaintea ta.

  6. Pentru „SinNata”,
    Tu ai nume si prenume?
    Tu ai facut ceva pentru comunitatea din Timisoara?
    Oricare cetatean din Timisoara poate sa spuna ceva. S-au crezi ca nu este asa!
    Mai gandeste-te!
    S-au tu „Esti cel mai bun conducator”!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.