Soluția tehnică avizată, miercuri, de CNADNR, pentru refacerea autostrăzii Orăștie – Sibiu, dintre Săliște și Cunța, este contestată de specialiștii de la Asociația „Construim România”. Reamintim că aici s-a surpat autostrada din cauza solului nisipos, iar CNADNR, care efectuează reparațiile în regie proprie, a propus săparea unor tranșee.
„Soluţia tehnică avizată presupune execuţia a şase tranşei drenante, la o adâncime de şapte metri, transversal amprizei autostrăzii, distanţa dintre acestea fiind variabilă, distanţele mai mici sunt în zona cu înălţimea de rambleu mai mare, această distanţă crescând pe măsura reducerii înălţimii rambleului”, se arată în comunicatul CNADNR.
Asociația „Construim România”, prin specialistul în infrastructură Mihai Crăciun, atrage atenţia asupra faptului că această soluţie nu rezolvă problema reală.
„Până când autostrada nu va fi aşezată, la Km 276, pe coloane de beton armat înfipte în stânca din adâncime, autostrada va continua să se surpe sistematic”, preciza Crăciun.