Cu 60 de angajaţi la Direcţia de Comunicare a PMT, Casa de...

Cu 60 de angajaţi la Direcţia de Comunicare a PMT, Casa de Cultură a externalizat serviciile de promovare a evenimentelor. Vezi care e suma plătită din bani publici pentru postări pe Facebook

0
DISTRIBUIȚI

festivaljazztm (6) [1280x768]

Casa de Cultură a Municipiului Timişoara plăteşte, din bani publici, promovarea evenimentelor desfăşurate sub egida ei. Cu o finanţare de 12.000.000 de lei pentru agenda culturală din acest an, casa de cultură cheltuie banii de la bugetul local după bunul plac.

În vara acestui an, PRESSALERT.ro a dezvăluit cum nu mai puţin de 2.000.000 de lei din bani publici au fost plătiţi doar pentru închirierea de echipamente de sonorizare pentru anul 2016, iar risipa de bani continuă şi la secţiunea de promovare a evenimentelor. Aproximativ 2.000 de euro au fost achitaţi de Casa de Cultură către un PFA pentru promovarea concertelor şi a festivalurilor care au loc în urbea de pe Bega, între lunile aprilie şi iulie. Ce este curios este faptul că e-mail-urile prin care presa locală este anunţată de evenimente sunt trimise de Direcţia de Comunicare a Primăriei Timişoara, care numără nu mai puţin de 60 de angajaţi, care ar putea foarte bine să se ocupe şi de partea de prmovare a evenimentelor. Ce presupune mai exact promovarea concertelor sau a festivalurilor? Nimic mai mult decât postarea unor texte informative pe diverse grupuri de Facebook, postarea de imagini din timpul evenimentului și emiterea de comunicate de presă în ziua de după concerte sau festivaluri. Trebuie spus și că fotografiile trimise către jurnaliști sunt realizate și ele de fotografi contractați special pentru evenimente.

Conform datelor oferite de Casa de Cultură pentru site-ul nostru, PFA-ul deţinut de Oana Barbu a încasat câte 2.000 de lei în 14 aprilie, 16 şi 19 mai şi 8 iulie.


Deşi Casa de Cultură nu a oferit alte detalii legate de facturi, acestea sunt emise în preajma datelor când în oraş au avut loc mai multe festivaluri: spre exemplu, Târgul de Paşti cu serbările aferente a avut loc în prima parte din luna aprilie, iar în luna mai, în data de 14, a avut loc Festivalul Timişoara Rocks, în vreme ce Festivalul Jazz TM a avut loc în 1-3 iulie 2016. Merită să menţionăm că Oana Barbu a făcut promovarea şi pentru Ziua Timişoarei, care a avut loc în luna august şi pentru Festivalul Inimilor, care s-a ţinut în luna iulie, însă Casa de Cultură nu a oferit date legate de banii achitaţi pentru aceste servicii.

Pentru a lămuri dacă era necesară externalizarea serviciilor de promovare a evenimentelor, PRESSALERT.ro a cerut Primăriei Timișoara informații despre numărul de angajați de la Direcția de Comunicare care au pregătire în domeniu. Prima cerere în baza Legii 544 în acest sens a primit un răspuns halucinant: am fost trimiși să consultăm Organigrama instituției. Adică o structură care arată numărul de angajați și modul în care sunt subordonate diverse departamente, nicidecum informații legate de pregătirea din CV-urile angajaților. A doua cerere în acest sens nu a primit încă un răspus oficial. Primăria Timișoara nu a dorit să explice nici de ce a fost nevoie de externalizarea serviciilor de promovare a evenimentelor.

În ceea ce privește competențele care o recomandă pe Oana Barbu să se ocupe de promovarea evenimentelor răspunsul Casei de cultură este unul pueril: „unul din criteriile pentru care au fost încheiate contractele menţionate pentru promovarea evenimentelor culturale a fost capacitatea profesională adecvată pentru executarea contractului şi existenţa unui nivel corespunzător de experienţă”, ni s-a transmis.

Trebuie spus că Oana Barbu se ocupă și de promovarea echipei de rugby a Timișoarei, finanţată parţial din bani publici. Aceasta mai muncește şi ca lector în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării din cadrul Universității de Vest din Timișoara.

Amintim că Oana Barbu a fost cea care a avut ideea amplasării unei zone VIP în Parcul Rozelor, în faţa scenei mari de la Festivalul Inimilor, spaţiu în care în alţi ani oamenii dansau. Explicaţia oferită de aceasta pe Facebook a fost că zona VIP era de fapt dedicată coregrafilor care se odihneau.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.