Un proiect creat în Franța, în urmă cu patru ani, a fost implementat și în 12 licee din trei orașe din România, printre care și Timișoara. Este vorba de „Capital Filles„, care s-a desfășurat în țara noastră, în anul școlar trecut, prin mobilizarea a opt multinaționale, ce are scopul de a le încuraja pe elevele care provin din medii modeste să își continue studiile și după examenul de Bacalaureat.
Cum sunt sprijinite elevele de liceu
Potrivit inițiatorilor proiectului, deși elevele de liceu din familii sărace reușesc, deseori, să promoveze „examenul maturității” în procent mai mare decât băieții, acestea optează frecvent pentru locuri de muncă necalificate din cauza lipsei banilor necesari pentru continuarea studiilor.
Alte două motive sunt, însă, și lipsa informațiilor despre meseriile de perspectivă disponibile în orașul lor, cât și a sfaturilor cu privire la orientarea postbacalaureat și calificările necesare.
Astfel, cele 850 de eleve care au fost incluse în proiect au participat la ateliere colective, în cadrul cărora au aflat mai multe despre industriile și meseriile de perspectivă din regiune, au luat parte la discuții în vederea combaterii prejudecăților și au vizitat sediile companiilor partenere. Proiectul continuă și în acest an școlar, fiind incluși 150 de mentori „Capital Filles”. Din Timișoara, sunt incluse în proiect patru școli, și anume: Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti”, Colegiul Tehnic „Henri Coandă”, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară și Colegiul Tehnic „Emanuil Ungureanu”.