Cum sunt încurajați șoferii RATT să trateze călătorii cu dispreț. Vezi explicațiile...

Cum sunt încurajați șoferii RATT să trateze călătorii cu dispreț. Vezi explicațiile conducerii la principalele probleme

9
DISTRIBUIȚI

 

ratt_abonamente Au trecut nu mai puţin de cinci ani de zile de când primarul Nicolae Robu conduce Timişoara. Iar una din promisiunile sale de campanie a fost că modul în care funcţionează Regia Autonomă de Transport Timişoara şi Colterm va fi schimbat radical. O primă măsură anunţată a fost înlocuirea conducerii pentru cele două societăţi numite de Robu „găuri negre” pentru bugetul local. Dacă la Colterm, după 2012 postul de director general a fost asumat de Mircea Cristian, la RATT Ioan Goia nu a putut fi schimbat. Asta pentru că la demiterea directorului ar fi trebuit să consimtă şi consiliul de administraţie al RATT. Şi, la fel ca directorul, problemele istorice ale RATT au rămas.

Problemele cu care se confruntă călătorii

Una din cele mai deranjante situaţii cu care se confruntă zilnic cei care călătoresc cu vehiculele regiei este faptul că tramvaiele, autobuzele şi troleibuzele nu circulă conform graficelor. Cu alte cuvinte, informaţiile de pe panourile RATT nu sunt în acord cu realitatea din teren, lucru care dă mari bătăi de cap oamenilor care se deplasează cu vehiculele regiei şi care nu pot conta pe faptul că vor ajunge într-o anumită locaţie la o anumită oră. Răspunsul RATT? Mereu același – neconcordanțele sunt cauzate de GPS-ruile instalate pe vehicule.


Soluția pentru rezolvarea problemei nu a fost găsită însă până acum în ciuda promisiunilor făcute de Robu în acest sens.

O a doua cauză de nemulțumire a oamenilor care circulă cu vehiculele RATT este faptul că vatmanii sau șoferii au un comportament inadecvat. Paleta de probleme este una largă, e la faptul că vehiculele pleacă din stație fără ca şoferii să mai deschidă ușile oamenilor care au fugit să le prindă, la un limbaj inadecvat la adresa călătorilor sau refuzul de a porni instalațiile de climă, subiectele de reclamații rămân aceleași de ani buni. Conducerea RATT susține însă că instruiește vatmanii și șoferii să trateze călătorii cu respect. De fapt, realitatea este că aceștia nu au niciun motiv să respecte călătorii în condțiile în care sancțiunile aplicate pentru comportamentul inadecvat sunt practic inexistente.

Câți șoferi au fost sancționați

Conform datelor oferite de departamentul de Relații cu publicul al RATT pentru PRESSALERT.ro, în ultimii patru ani au fost relativ puține reclamații făcute de călători la adresa șoferilor.
În ultimele două luni ale anului 2012 au existat 20 reclamatii. În 2013 – 85, în 2014 – 89, în 2015 – 96 și în primele luni ale anului 2016 – 53. Cu toate că recent un tramvai RATT a mers două staţii fără vatmanul căruia i s-a făcut rău şi a picat din vehicul în timpul mersului, iar călătorii au rămas blocaţi în vehicul sau că în vara acestui an un şofer a plecat din staţie lăsând-o pe mama unui copil în staţie, în ciuda faptului că femeia bătea în geam să i se deschidă uşile pentru că fiul ei de vârstă mică urcase în vehicul, regia nu a sancţionat conducătorii auto cu probleme decât prin avertismente îm scris sau cu reţinerea a 10% din salariu. În situaţiile în care şoferii sau vatmanii au recidivat, s-a procedat la reţineri salariale mai mari, însă nu şi la concedierea acestora.

9 COMENTARII

  1. Referendum privind demiterea primarului Timisoarei – Nicolae Robu
    PROCEDURA DE DEMITERE A UNUI PRIMAR
    Legea nr. 286/2006 pentru modificarea si completarea Legii administratiei publice locale nr. 215/2001 (publicata in Monitorul Oficial nr. 621 din 18 iulie 2006) prevede ca :

    – mandatul unui primar poate inceta ca urmare a unui referendum local avand ca obiect demiterea acestuia [art. 73 alin 1];

    – referendumul pentru incetarea mandatului primarului se organizeaza ca urmare acererii adresate in acest sens prefectului de locuitoriicomunei/orasului/municipiului, ca urmare a nesocotirii de catre acesta a intereselor generale ale colectivitatii locale sau a neexercitarii atributiilor ce ii revin ;

    – organizarea referendumului trebuie solicitata de cel putin 25% dintre locuitorii cu drept de vot [procentul trebuie realizat in fiecare dintre localitatile componente ale comunei, orasului sau municipiului];

    – cheltuielile cu referendumul se suporta din bugetul local;

    – referendumul local este organizat de catre o comisie numita prin ordinul prefectului;

    – comisia este compusa din : – 1 reprezentant al prefectului

    – – 1 reprezentant al primarului;

    – – 1 reprezentant al consiliului local

    – – 1 reprezentant al consiliului judetean;

    – – 1 judecator de la judecatoria in a carei jurisdictie se afla unitatea administrativ teritoriala in cauza.

    – Secretarul comisiei este asigurat de institutia prefectului;

    – Referendumul este valabil daca s-au prezentat la urne cel putin jumatate plus unu din numarul total al locuitorilor cu drept de vot;

    – Mandatul primarului inceteaza inainte de termen daca s-a pronuntat in acest sens cel putin jumatate plus unu din numarul total al voturilor valabil exprimate.

  2. Ok.Asta e democratia.Daca alesul se dovedeste incapabil sa priceapa ca demnitate de primar te face un functionar ce tine cont de parerile obstei si se crede stapinul urbei,purtindu-se arogant si discretionar fata de locatari,atunci trebuie dat jos prin referendum.

  3. TIMISOARA. In plina campanie electorala, promisiunile curg garla la Timisoara. Primarul Nicolae Robu vrea sa ii lase sa circule gratis cu RATT pe toti pensionarii, elevii de scoala generala, liceenii si studentii, incepand din 1 decembrie 2012.

    Dupa ce s-a laudat ca a scapat, deocamdata, RATT de la faliment, cu bani de la Guvern cu care a acoperit o parte din datoria Primariei Timisoara catre RATT, primarul taie si subventiile pe care le da regiei pentru gratuitatile pensionarilor si elevilor. Va da, in schimb, o suma „pausala” Regiei Autonome de Transport in Comun, in schimbul gratuitatilor pentru o parte din timisoreni.

    Zeci de mii de timisoreni vor circula astfel, de la 1 decembrie 2012, fara sa scoata un ban din buzunar, cu mijloacele de transport in comun.

    Momentan, in Timisoara beneficiaza de gratuitati pe RATT 40.000 de pensionari si alte cateva zeci de mii de elevi de gimnaziu si studenti. Acestora li se vor adauga acum cateva mii de liceeni.

    „Vom introduce un nou sistem de asigurare a gratuitatilor pe mijloacele de transport in comun pentru toti elevii, inclusiv pentru liceeni, pentru toti studentii si pentru toti pensionarii cu o birocratie simplificata la maximum. Primaria va semna contract cu RATT, prin care RATT se angajeaza sa asigure aceste gratuitati contra unei sume pausale care va fi negociata saptamana viitoare”, a anuntat vineri primarul.

    In luna mai a acestui an cand a fost respinsa o asemenea propunere de acordare de noi gratuitati pe RATT, fostul primar Gheorghe Ciuhandu sustinea ca, pentru a le putea acoperi, ar fi necesara suma de 10,7 milioane de lei, adica aproape 2,4 milioane de euro. “Acesti bani nu exista. Nu vad de ce sa facem un efort de 10,7 milioane de lei pentru care nu suntem pregatiti, in conditiile in care Ministerul Educatiei, care ar trebui sa se ocupe de aceasta parte, nu face nimic”, a explicat primarul de atunci al Timisoarei, Gheorghe Ciuhandu.

  4. „Poate în perioada următoare iniţiem şi noi o acţiune de strângere de semnături pentru demiterea domnului Robu. Discutăm acest aspect şi în cazul în care ne hotărâm să o facem o vom pune în practică. Să arătăm adevărata părere a timişorenilor pentru acest domn”, a spus liderul consilierilor PSD din Consiliul Local Timişoara, Alfred Simonis.

    Acesta recunoaşte că procedura e una complicată.

    „Strângerea de semnături pentru demitere e un demers pur simbolic, e un mesaj politic, nu administrativ. Oricine ar fi în locul lui Robu ar fi foarte bine pentru oraş”, a precizat Simonis.

  5. Doar cine nu dorește nu beneficiază de reduceri la transportul în comun din Timișoara lui 2016– este concluzia la care ajungem dacă vedem lista cu beneficiari. Din 2012 încoace numărul celor care primesc gratuitate pe mijloacele de transport în comun a crescut simțitor, asta în vreme ce mai bine de jumătate din veniturile RATT provin de la Primăria Timișoara. Cu toate acestea, în urmă cu o săptămână când comenta pe marginea unui incident în care un tramvai a mers două stații fără vatmanul care a căzut din cabină, primarul Nicolae Robu susținea că nu are nicio putere asupra RATT sau a conducerii, pentru a lua decizii sau a aplica sancțiuni. Amintim că anul 2015, peste 50.000.000 lei au fost alocate de la bugetul local pentru plata subvenţiilor pe transportul în comun.

  6. TIMISOARA -2014. Furturile din buzunare, betivii care vomita, aurolacii plini de paduchi care alunga calatorii vor deveni istorie in mijloacele de transport in comun din Timisoara! O promit politistii locali care, impreuna cu colegii de la IPJ Timis si reprezentantii RATT pun la cale o strategie prin care sa creasca siguranta timisorenilor in tramvaie, autobuze sau troleibuze.

    Astazi, la sediul Directiei Politiei Locale a avut loc o intalnire pentru conturarea planului de actiune. Reprezentantii Politiei Timisoara au adus o lista cu locurile si orele in care hotii de buzunare isi fac cel mai mult de cap.

  7. TIMISOARA-2016. Subiectul fierbinte al hotilor care isi fac de cap in mijloacele de transport din Timisoara a fost comentat de primarul Nicolae Robu. Edilul a explicat ca raufacatorii nu pot fi starpiti din tramvaie sau autobuze intrucat legile ii protejeaza. Acestia actioneaza, dar nu ajung dupa gratii.

    „Numai cineva cu mintea in nu stiu ce orbite nu a stiut ca se fura in tramvaie. Ce poate sa faca o politie decat sa ii prinda pe acesti hoti nemernici si sa ii amendeze. Este o lupta care se duce continuu, dar cata vreme acesti indivizi nu pot fi trimisi in puscarie, nu exista eficienta in aceasta munca. La fel si cu cersetoria. Atat prevede legea. Raufacatorii sunt o mare belea, o mare pacoste in orasul nostru. Ii detest si pun politia pe ei. Nu stiti de cate ori cer politiei sa faca descinderi. Numai ca nu poti sa ii pedepsesti. Daca i-ai putea trimite in puscarie, imediat s-ar curata orasul. Din cauza legii, sunt protejati raufacatorii„, spune primarul Nicolae Robu.

    Intrebat daca politistii isi fac treaba, edilul sustine ca patrulele, in uniforme sau in civil circula prin tramvaie, insa nu sunt suficienti, intrucat nu se pot face angajari in Politie.

    „Evident, politisti locali si nationali, echipe mixte au umblat si umbla in permanenta in tramvaie, dar nu in fiecare minut. Dar asa sunt prezentate lucrurile ca si cand nimeni nu ar avea treaba cu hotii. Legile ne impiedica sa fim eficienti. Eu as mai angaja inca 200 de politisti, dar nu ma lasa legea„, a mai spus Robu.

    Primarul adauga ca nu poate monta camere de supraveghere in tramvaiele vechi, intrucat ar fi bani aruncati.

    „Nu putem veni acum in tramvaiele astea ca vai de ele sa le dotam cu cele mai performante echipamente de supraveghere, ca peste cateva luni vin tramvaiele reabilitate si ce facem cu echipamentele? Le aruncam? Am vrut si sa punem poze cu hotii, ca avem fotografii cu ei, sa le punem in toate statiile, in toate tramvaiele, ca oamenii sa se fereasca de ei, dar iarasi nu ne lasa legea„, a precizat primarul.

    In timpul unei conferinte de presa sustinuta vineri, primarul Nicolae Robu i-a solicitat sefului Politiei Locale Timisoara sa ii comunice cati hoti au prins subordonatii sai in mijloacele de transport in ultimele 3 luni. Raspunsul a venit imediat din partea lui Dorel Cojan: „Doi„.

    Edilul le-a recomandat timisorenilor sa se fereasca singuri de hotii de buzunare.

    „Sunt recomandari de a nu merge in anumite zone ale orasului… Sunt orase ca New York-ul, unde ti se recomanda sa nu te duci in anumite zona ca e periculos. Noi nu avem asa ceva, dar cetatenii trebuie sa fie precauti”, a declarat primarul Nicolae Robu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.