Corpul de control al preşedintelui CJ Timiş, Sorin Grindeanu, cu ochii pe...

Corpul de control al preşedintelui CJ Timiş, Sorin Grindeanu, cu ochii pe Aeroportul Cioca. Ce verificări se fac

4
DISTRIBUIȚI

consiliul judetean timis (3) grindeanu

O lună de zile, atât va dura până când conducerea Consiliului Judeţean Timiş va avea informaţii certe şi complete cu privire la suprafaţa aeroportului utilitar de la Cioca. În ultimii ani măsurătorile topografice au arătat suprafeţe diferite, iar diferenţa de două hectare în minus dată de ultimele două măsurători făcute cu aparatură de ultimă generaţie ar trebui să fie acceptată ca oficială de CJ Timiş.

Astăzi, aleşii judeţeni au avut pe masă un proiect care prevedea modificarea suprafaţei însă preşedintele Sorin Grindeanu a cerut ca acesta să fie scos de pe ordinea de zi pentru ca verificările care se fac să fie complete. Consilierul judeţean Viorel Matei, de la UNPR, a informat consilierii că a cerut un CF in extenso pentru a vedea exact care este situaţia de la Cioca şi cum a fost posibil ca suprafaţa să scadă de la 39 la 31 de hectare pe parcursul mai multor ani.

Preşedintele CJ Timiş, Sorin Grindeanu, a explicat că „în cazul Cioca urmează o comisie, un Corp de Control trimis de mine la Cioca, pe acel subiect care înseamnă suprafaţa de teren.


Înţeleg că a mai fost în consiliul judeţean şi înainte. Şi anume, e a treia expertiză care vine la consiliul judeţean, ultimele două arată acelaşi lucru. Sincer, şi eu am semnele mele de întrebare, cum cred că le are oricine din CJT, indiferent de culoarea politică. Aceste lucruri trebuie eliminate astfel încât în viitor ceea ce ce acum pare că e în regulă ca şi suprafaţă să nu ne trezim că se tot diminuează cum s-a tot întâmplat în ultimii ani. Este o suprafaţă care este clar definită, dacă nu mă înşel în jur de 30 şi ceva de hectare şi o diferenţă pe un număr topo, care pe o expertiză a dat într-un fel şi pe următoarele două în alt fel. Mie mi s-au părut îndreptăţite semnele de întrebare ale consilierilor judeţeni. Pot să vă spun că şi eu le-am avut, dat totodată într-o lună trebuie să luăm o decizie în ce formă mergem inclusiv cu explicaţiile date de experţi ca să ştim exact suprafaţa pe care o avem acolo în proprietate, pentru că în timp au fost fel de fel de procese inclusiv cu Primăria Timişoara care a avut sentinţe definitive care au diminuat suprafaţa noastră. Cred că toate lucrurile trebuie explicate. Ultimele numărători arată cu două hectare mai puţin decât prima. Dar dincolo de cifre seci şi cadastru şi cifre care nu arată foarte multe cred că trebuie explicat de aceşti experţi care au făcut această lucrare mai plastic ceea ce s-a întâmplat şi mai lumesc”.

4 COMENTARII

  1. Dupa cum a spus Idolu, Cioca nu este oficial aeroport si nici aerodrom. In realitate este o pajiste unde pasc vacile si oile. SC AVIATIA UTILITARA SA este pe pierderi de ani de zile si sunt multe matrapazlacuri cu Cioca asta. Taxele de inchiriere sunt f mici si asta face din Cioca mai mult spatiu privat de distractie pt baietii cu bani si nu realmente pt comunitate. Si-au parcat baietii cu banii acolo „pe gratis” avioanele sub stindardul de club de avioane, distractie gen „ceaun” pt ei. Se incalca legile de zbor frecvent, se zboara intravilan printre casele oamenilor atat in jur cat si pe la Dumbravita. De multe ori se zboara la „firul ierbii”punand in pericol viata lor cat a celor de pe langa Cioca. Cei care au avioane cat si ele 2 utilitare functionale pot sa foloseasca aeroportul Traian Vuia linistit. Cioca tb mutat deorece se afla in intravilanul Timisoarei, impotriva legilor de urbanism si celor Europene de securitate si mediu.

  2. „Cioca nu este oficial aeroport si nici aerodrom” pentru ca nu s-a dorit niciodata omologarea pistei, iar activitatea de zbor la Cioca dateaza dinaintea aeroportului Traian Vuia. Cine vrea sa il inchida are interese imobiliare in zona. Iar povestea cu intravilanul e praf in ochi: Londra are mai multe aeroporturi in intravilan. La Tg Mures, Iasi, Sibiu, Arad precum si multe alte locatii din tara exista piste functionale in marginea orasului. Cioca ar fi putut sa deserveasca spitalul regional al carei ruini inca domina iesirea din oras pe calea Torontalului.
    Cel mai bine ar fi sa fie preluat de Aeroclubul Romaniei care sa desfasoare activitati de zbor intr-un cadru organizat cu acces la zbor gratuit al tinerilor pana in 16 ani.

  3. Sigur DNA, sa turnam niste betoane pe acolo, ceva blocuri, nu? Cioca este unul dintre cele mai vechi aerodromuri din tara. In loc sa fie o mandrie pentru Timisoara si un punct de atractie, noi vrem sa-l desfiintam pe baza unor dezinformari si a unor minciuni. Se construiesc case ilegal in zona acolo, urmeaza blocurile si apoi tot hotii striga „hotul” 🙁

  4. Pare incredibil ca la 27 ani de la revolutie sa vezi oameni care se opun dezvoltarii pe toate planurile si care se uita cu ura in ograda celuilalt. Probabil ca aveti ceva si impotriva multinationalelor care hranesc onest mii si mii de oameni in Timisoara.
    Evolutia poate fi imbratisata si sa progresezi cu ea sau va trece pe langa tine.
    Exista o multime de campuri de zbor pe langa orase din Europa de la cele mai mici pana la capitalele Europene.
    Putem lista doar cateva: Berlin Tempelhof in inima Berlinului,
    Aeroportul Paris Orly a fost anexat in metropola si chiar mai aproape de km zero al capitalei Frantei pe aceeasi directie ca si Paris Charles De Gaulle se afla un aeroport mic la standardele de azi numit Le Bourget.
    Lista poate continua: Basel, Thun, Frutigen, Milano Linate, Bresso langa Monza, Treviso, Brno in Cehia are Aeroport situat mai departe de oras si Aerodrom imediat la periferie…
    Exista multe clase de aeronave si nu ai ce sa cauti pe un aeroport mare cu un avion usor.
    DNA, dv parcati maisina sau motocicleta personala la depoul de autobuze?
    Eu vad Aerodromul Cioca ca pe o oportunitate extraordinara pentru Timisoara daca va fi administrat corect si nu ingropat. Adica ce ne dorim? Sa inchidem un aerodrom din vremea intebelica ca sa poata cativa baieti destepti sa faca un altul cu fonduri Europene (de la cetateni)?
    Si Aeroclubul Romaniei poate sa mearga la Cioca. Acolo s-ar putea antrena gratuit generatii de piloti care nu ar avea alta sansa din cauza costurilor. Transportul aerian este in continua dezvoltare. Ce facem? Ii lasam pe copiii fara posibilitati doar sa viseze? Sau ii ajutam sa se dezvolte!?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.