Primarul Nicolae Robu, noi scuze pentru defecţiunile tramvaielor „Armonia”. Ce strategie are...

Primarul Nicolae Robu, noi scuze pentru defecţiunile tramvaielor „Armonia”. Ce strategie are pentru modernizarea RATT

0
DISTRIBUIȚI

Tramvaiele „Armonia”, reabilitate de Regia de Transport Timişoara cu aproximativ 500.000 de euro bucata au devenit din ce în ce mai des subiect de ştiri. Dotate cu sisteme inteligente, acestea se blocheză adesea pe şine din cauza variaţiilor de tensiune sau din alte cauze. Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, spune că presa locală exagerează, iar vehiculele reabilitate sunt performante, micile defecţiuni fiind doar accidente.

„Chiar nu e în regulă ca orice fleac de defecţiune să fie prezentat opiniei publice ca o catastrofă vizavi de aceste tramvaie reabilitate. S-a forfecat un şurub când s-a ridicat la mijloc tramvaiul. Asta nu înseamnă că a fost o lucrare proastă şi că s-au dat banii nejustificat pe reabilitare. Sigur că este neplăcut să apară astfel de defecţiuni. Toate au fost defecţiuni mărunte, unele nici nu au fost defecţiuni, ci intrări ale protecţiilor la variaţii ale tensiunii de alimentare.


Dar trebuie să prezentăm lucrurile obiectiv, e neplăcut că un şurub s-a forfecat, dar nu a fost vorba despre mai mult de atât, ci de forfecarea unui surub. Nu bagă nimeni în seamă. De câte ori nu au fost tramvaie defecte, remorcate duse în depou. Se întâmplă frecvent. Şi la acestea reabilitate s-a întâmplat. (…) Dar încă o dată spun, e neplăcut că apar astfel de defecţiuni, dar e corect să le prezentăm aşa cum sunt, nu să le oferim o anvergură ieşită din comun. Dacă nu ar fi fost reuşită reabilitarea, ne-am fi oprit”, a declarat Robu.

Cu toate că este mulţumit de tramvaiele „Armonia”, primarul este însă extrem de nemulţumit de modul în care RATT gestionează sistemul de transport în comun, iar despre strategia de viitor spune că „eu voi continua să pun presiune pe RATT să modernizeze transportul în comun al Timişoarei. Vreau să ajungem să avem un transport în comun exemplar şi îl vom avea. Garantez. Nu e în stare RATT să gândească conceptual în acord cu realităţile din anii pe care îi trăim, nu are decât să externalizeze acest studiu şi să vedem cum trebuie să fie stabilite traseele din oraş acum. Pentru că noi avem trasee stabilite pe linii de 50 de ani cu mici modificări făcute pe parcurs, iar fluxurile de călători s-au schimbat radical în oraş, dimensiunea oraşului, marile aglomerări din oraş sunt diferite faţă de cum erau acum 50 de ani. Toate acest motive fac necesar un studiu serios. Nu poate primarul să spună mai pune acolo o linie, mai pune acolo un autobuz pentru că cer cetăţenii. Trebuie să dezvoltăm un sistem de transport în comun aşezat pe baze ştiinţifice, iar acest lucru nu se poate face aşa după ureche, trebuie făcut de specialişti”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.