Cu peste 50% din venituri provenind din subvenţii, RATT vrea să construiască...

Cu peste 50% din venituri provenind din subvenţii, RATT vrea să construiască locuinţe pentru a fideliza şoferii

0
DISTRIBUIȚI

Mai bine de jumătate din veniturile Regiei Autonome de Transport din Timişoara vin de la bugetul local. Subvenţiile solicitate de regie pentru 2017 sunt cu 50% mai mari decât cele din 2016, ajungând la peste 66.000.000 de lei, iar bugetul nu trece de 105.000.000 de lei.

Una din marile probleme cu care se confruntă regia este lipsa şoferilor şi a vatmanilor. Salariul mediu la RATT sare de 3.000 de lei pe lună, însă cei care conduc vehicule primesc constant oferte tentante din străinătate. Surse din cadrul regiei susţin că cei care nu pleacă să muncească dincolo de graniţele ţării, sunt mai mult în concediu medical, câştigând bani fără să şi muncească. RATT a venit cu o propunere inedită: să realizeze locuinţe de serviciu pentru a fideliza personalul. Proiectul care va ajunge pe masa aleşilor locali din CL Timişoara prevede aprobarea unui studiu de oportunitate privind construcţia de locuinţe.

„Construirea de locuințe de serviciu vor face atractive locurile de muncă oferite de către RATT, pe perioade îndelungate pentru personalul propriu, dar va fi un instrument de atragere de forță de muncă calificată din alte părți. Studiul are în vedere dezvoltarea de ansamblu, corelarea măsurilor locale cu reţeaua de infrastructură, spații verzi, tipologii construite etc și cu documentațiile de urbanism existențe: PUG, iar ulterior în PUZ.


Pentru a atinge obiective pe termen lung prin elaborare unui P.U.Z se vor stabili strategia și reglementările necesare, rezolvarea problemelor de ordin funcțional, tehnic și estetic din cadrul zonei propuse spre dezvoltare. Zona propusă prin Studiul de Oportunitate va cuprinde: Cod FO 53‐02, ver. 2 Page 3 • șapte blocuri de locuințe colective cu regim maxim de înălțime P+10E+Er, compus din cca 390 de apartamente și o zonă aferente funcțiunii constând dintr-o parcare supraterană, asigurându-se minim 1 loc de parcare /unitate de locuit în la nivelul solului; • zone verzi: ansamblul va beneficia de o zonă verde cu amenajări locale ambientale; • zone destinate recreerii: loc de joacă; • zone destinate circulației pietonale și carosabile, parcări: ansamblul va beneficia de locuri de parcare supraterane, amplasate perimetral construcției; • subzone destinate construcțiilor aferente echipării tehnico-edilitare. Variantă 1 este recomandată de elaboratorul Studiului de Oportunitate, ansamblu de locuințe, în regim maxim de înălțime de P+10E+Er, prevăzut cu parcări supraterane, număr maxim de 390 Unități Locative/ Apartamente. Întrucât, consiliul local exercită următoarele categorii de atribuții (conform art. 36 alin. (2) lit. c) și d) din Legea nr. 215/2001): c) atribuții privind administrarea domeniului public și privat al comunei, orașului sau municipiului; d) atribuții privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăteni; se impune aprobarea Studiului de oportunitate pentru realizarea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timișoara Luând în considerare toate cele mai sus menționate, propunem aprobarea Studiului de oportunitate pentru realizarea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timișoara”, se arată în referatul proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.