Pilotul salvator: un angajat al ISU Timiș, pilot cu numeroase premii în...

Pilotul salvator: un angajat al ISU Timiș, pilot cu numeroase premii în timpul liber GALERIE FOTO

0
DISTRIBUIȚI

Îndemânare, prezenţă de spirit, viteză de reacţie, curaj – sunt doar câteva din calităţile de care are nevoie un pilot bun. Însă, diferenţa dintre un amator şi un profesionist stă în pasiune, deducem din povestea pilotului timişorean Sergiu Tirla, căruia prietenii îi spun Gao.

„Totul a început în anul 2000, când aveam o maşină de stradă, în care îmi investeam toţi banii, la fel cum făceau şi prietenii mei. Investeam în maşini de stradă cu care concuram noaptea, ilegal, îmi plăcea adrenalina, îmi plăcea viteza, îmi plăceau maşinile modificate. Nu aveam niciun gând să merg la vreun concurs, nu mi se părea că ar fi interesant. Asta până când nişte prieteni care au văzut că am cât de cât ceva în comun cu maşinile m-au convins să merg la o competiţie specializată. Era o etapă din Campionatul Judeţean. Am mers acolo, nu avem nici cel mai mic gând legat de vreun premiu sau vreun câştig, pentru că era prima mea participare. (…) La final, am avut parte de o mare surpriză când s-a făcut clasamentul şi am constatat că sunt pe locul I”, povesteşte pilotul.

Costul adrenalinei

De atunci s-au scurs 17 ani în care Gao a strâns 300 de trofee, majoritatea pentru locul I, la diverse competiții. Cât costă visul de a fi pilot? E greu de spus, dar investițiile sunt din propriul buzunar, căci sponsorii sunt extrem de puțini. Spre exemplu, participarea la un Campionat Național de Viteză în Coastă se ridică la 60.000 de euro. Cele mai ieftine sunt competițiile locale, care ajung la 1.000 de lei. Și pentru că adrenalina e cuvântul de ordine, Sergiu își câștigă banii cu care merge la competiții în atelierul lui, unde modifică mașini pe care apoi le vine mai departe. Tot acolo își pregătește și mașinile de competiții.

„M-a constat toate economiile mele, pentru că nu a avut cine să mă ajute, nu am avut sponsori, am făcut totul pe cont propriu şi în toţi aceşti ani am mers pe cont propriu, în mare parte. Am pregătit o maşină doar pentru competiţii sportive şi în anul 2002 cu acea maşină am reuşit să particip la Campionatul Judeţean de Raliu. Am terminat în 2002 campionatul pe locul I, iar în 2003 mi-am propus să merg mai departe şi la un Campionat de Viteză în Coastă. Nu am avut buget să merg un campionat întreg, aşa că am mers la Cupa Reşiţa, unde m-am clasat pe podium”, ne mai spune Sergiu. Cât despre finanţări de la bugetul local și județean, pilotul e tranșant, nu a primit bani, deși a aplicat „pentru că nu sunt din părinţi campioni şi nu m-a trimis nimeni acolo”.

Luptă cu secundele și la serviciu

Iar Gao nu e un erou numai în competiții, ci și în viața de zi cu zi, căci meseria lui e de subofițer la ISU Banat. Pare oarecum ironic să salvezi chiar victime ale accidentelor, când tu la rândul tău ești pasionat de viteză, dar pilotul spune că treaba nu stă chiar așa. Meseria de paramedic și pasiunea pentru cursele de mașini „se împacă foarte bine, pentru că şi la serviciu te lupţi cu secundele. La fel este şi la concurs. Asta nu înseamnă că dacă eşti pilot de raliu, eşti un teribilist. Mulţi oameni cred asta, însă lucrurile nu stau deloc aşa. În primul rând, un pilot de curse trebuie să meargă corect, foarte mulţi participanţi în trafic merg haotic”.

Vrem să știm dacă familia nu a fost o piedică în calea pasiunii excentrice, iar Gao își aduce aminte nostalgic că părinții lui au aflat de la o emisiune transmisă de o televiziune locală că fiul lor este pilot de curse. Atunci și-au dat seama cât talent are și nu le-a mai rămas decât să îl susțină.

Acum cinci ani, a făcut școala de pilotaj pentru a putea să participe la un campionat național.


Cel mai mare vis al lui, încă neîmplinit, este să participe la un astfel de campionat de la început până la sfârşit. Până atunci, Gao face tot ce îi stă în putință să ducă tinerii amatori de adrenalină pe calea cea bună. A participat la numeroase concursuri și evenimente organizate de fundații care doresc să promoveze prudența la volan. Una din cele mai importante colaborări ale sale începe din martie.

Alături de Automobil Club Român, Gao Racing Team va promova Drift Tim Show, un campionat de drifturi dedicat pasionaților de viteză „unde orice pasionat poate să vină să îşi etaleze talentul şi să îşi consume adrenalina chiar cu maşina de stradă într-un cadru organizat”, adaugă pilotul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.