Pesedistul Dan Idolu, soluţie de locuinţe de serviciu pentru şoferii RATT. Ce...

Pesedistul Dan Idolu, soluţie de locuinţe de serviciu pentru şoferii RATT. Ce interese suspectează

1
DISTRIBUIȚI

Consilierul local Dan Idolu (PSD) a susţinut astăzi o conferinţă de presă în care a criticat proiectul propus de Regia Autonomă de Transport Timişoara privind construcţia a şapte blocuri în valoare de circa 11.000.000 de euro, cu titlu de locuinţe de serviciu. Mai bine de jumătate din veniturile regiei pentru anul în curs vor veni din subvenţii de la bugetul local, iar profitul prognozat este unul extrem de mic. Proiectul a picat la vot în plenul de vineri, primind doar 11 voturi pentru, nu înainte de a genera însă discuţii ample.

„Am fost stupefiaţi. (…) O societate pentru care 60% din venituri sunt subvenţii de la bugetul local – numai ce am aprobat bugetul de venituri – îşi prognozează 100.000 de lei profit dividente după plata taxelor și își programează să realizeze un proiect de 12.000.000 de euro este cel puţin aberant. Dacă nu cumva este altceva.


Am luat organigrama de la RATT azi-dimineaţă. Şoferi, vatmani, super şoferi, secţia de transport ce au angajaţi acum se ridică la 419 persoane. De ce ar fi 390 acum fără locuinţe? O logică simplă, nu aş vrea să mergem neaparat pe logica asta, poate mai angajează. Pentru vaporetto spun că îşi planifică aproximativ 70 de persoane. 390 de locuinţe, şapte blocuri de zece niveluri, parter, 10 etaje plus o mansardă. Mai cunoaşteţi un alt investitor financiar de o asemenea potenţă care să suporte o asemenea investiţie de 12.000.000? Nici măcar la Open Ville, oameni cu acces la credite, cu acces la bănci, oameni care au datorii de 64.000.000 de lei credeţi că are vreun acces la credite bancare pentru o construcţie imobiliară sau e altceva în loc?”, a declarat Dan Idolu.

Pesedistul a atenţionat că terenul pe care RATT vrea să construiască locuinţe a fost concesionat de primărie către regie pentru parcare şi construcţia unui depou, nu pentru construcţia de locuinţe. „Vă spun privitor la locuinţe, noi venim cu altă propunere şi o să solicităm primăriei să inventarieze şi să prezinte o situaţie exactă a tuturor căminelor şcolare din Timiş şi din Timişoara. Am avut pe lista cu proiecte reabilitarea celor două cămine de la Liceul Auto. S-a considerat că nu sunt fonduri. Acolo nu mai sunt copii. Două cămine numai acolo sunt. Sunt cămine la alte licee. Dau exemplu Liceul Azur, Liceul Electrotimiş. Dacă pentru şoferi şi vatmani acele cămine nu corespund, se pot găsi şi alte soluţii. Colegul Dugulescu (n.r – Marius Dugulescu -PMP) a propus închirierea pentru cazuri punctuale, nu la modul general că avem nevoie de şapte blocuri, ci punctual închirierea de locuinţe de serviciu, dar nu că avem nevoie de investiţii imobiliare când obiectul exact cum scrie în referat obiectul de activitate este transportul în comun. La societăţi care sunt peformante nu sunt grile de salarizare. Dacă avem venituri putem creşte, dacă nu sunt venituri nu putem creşte”, a adăugat pesedistul.

1 COMENTARIU

  1. Nu zau? Adica eu, un functionar public (acelasi salariu cu al lor), mi-am cumparat locuinta, platesc rate la banca si tot merg zi de zi la serviciu. De ce angajatii RATT nu fac acelasi lucru? Pentru ca sunt niste putori care nu vor sa lucreze! Sunt de parere ca transportul public trebuie privatizat. La partoni nu si-ar permite atatea nesimtiri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.